Facebook, bra eller passè?

Facebook bra eller Urk?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Facebook är rent förjävla värdelöst för att hålla koll på saker, eftersom att facebook inte skickar notifieringar och uppdateringar om det man prenumererar på, utan på det som har stor mängd interaktion.
Plus att om man så har en aldrig så liten ådra för misantropi så kommer den blomma ut fullständigt när man utsätts för det dummaste fanstyg folk kan kläcka ur sig i en aldrig sinande ström.

Om någon arrangör, tillverkare eller vara vad det vara må bara delger sina events på facebook så tappar de mig som kund för jag tycker inte någon av dem är värda att uthärda facebook.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag hade Facebook men urspårningen som skedde före valet 2014 gjorde att jag raderade mig därifrån. Det är rätt skönt att slippa. Jag har Instagram men det håller på bli samma skit där att allt bara är politik.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ni som har Fejan, är det fortfarande hett eller börjar ni tröttna?
Har det inte själv men inser att man går miste om rätt mycket info.

Dock rätt trist när man går ut och käkar med en kompis och denne konstant måste ta upp mobilen för att kolla flödet, istället för att prata med mig.

Ska jag skaffa Facebook eller strunta i det?

Det känns som du besvarat din egen fråga... :7peta

Vill du bli lika trist som din kompis som inte går miste om rätt mycket info? :tungan
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Facebook som social plattform har redan haft sin peak. Väldigt få av mina vänner lägger ut saker regelbundet. Håller dock med föregående skribent med att det är ett smidigt verktyg för hobby´s & liknande. Smidigt med Köp & sälj, eventhantering som funkar bra.
Men vääääldigt mycket reklam numera.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag hade Facebook men urspårningen som skedde före valet 2014 gjorde att jag raderade mig därifrån. Det är rätt skönt att slippa. Jag har Instagram men det håller på bli samma skit där att allt bara är politik.
Jag har facebook några dar i stöten, så fort man öppnar käften och typ drar nåt gött gammalt neger eller bög skämt blir man utslängd en månad. För att inte prata om ifall man säger nåt om islam, då blir man både bannad och mord/mammaknoll-hotad av ett gäng "brushor"
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fast viktigaste frågan är vad QR-koden genererar/betyder/vad menas?

Jag har precis heller aldrig inte någonsin nä skaffat facebook men har ett konto för div. kampanjer och annat skumt där enda kontaktvägen är via det här viruset. Det mest knepiga är att även om mitt användarnamn är lika bundet till mig som Nisse Tuta kommer det upp bekanta ansikten som "jag kanske känner" eller vad det står.

Stajj awajj men skaffa ett Sportbike-konto, säkert ingen annan som använder.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Haft i många år. Sen insåg jag hur stressad det gjorde mig, och seg o irriterad. Folk beter sig som svin, fb döljer och visar vad de vill styra mig mot, en jäkla massa politik. Väldigt få fördelar. Så jag raderade mitt konto. Fri sen ett drygt halvår. Skit nöjd. Saknar inget.
Personer med fb blir helt hjärntvättade och styrda och de blir skitsura om man säger det till dom.

Så rockmorsan råd, skit i fb.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
På fråga A svarar vi: Fuckin' big no-no
Och på fråga B: Vet inte, men gissar på extrajävlig surströmming
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top