Facebook, bra eller passè?

Facebook bra eller Urk?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Ni som har Fejan, är det fortfarande hett eller börjar ni tröttna?
Har det inte själv men inser att man går miste om rätt mycket info.

Dock rätt trist när man går ut och käkar med en kompis och denne konstant måste ta upp mobilen för att kolla flödet, istället för att prata med mig.

Ska jag skaffa Facebook eller strunta i det?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Skit i facebook, och alla andra sociala medier också.
:tummenupp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Skapa ett konto och bilda dig en uppfattning, med en skeptisk attityd så funkar det bättre. Det är som vilken drog som helst, en bira i veckan eller en pall om dagen beroende på addikt.
Jag har ett konto men bara för intressen, dvs jag följer inga polare eller släkt...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Djävulens påfund! Skapade konto 2007 men inaktiverade kontot (går ju inte att radera) tre dagar senare.
Funkar detta?
Så här raderas ett Facebook-konto permanent:


  1. Starta webbläsaren och öppna Facebook. Logga in på ditt Facebook-konto.
  2. Klicka på pilen överst till höger och välj Inställningar i menyn.
  3. Nederst till höger klickar du på Hjälp.
  4. Peka på Hantera konto överst i menyraden och klicka på Inaktivera eller ta bort ditt konto.
  5. Klicka på Hur tar jag bort mitt konto permanent?, varpå en text visas. Klicka på meddelar oss det, som står på sista raden i första stycket.
  6. Nu öppnas en ny webbsida där du ska klicka på Avsluta mitt konto.
  7. Fyll i lösenordet i det översta fältet, skriv av bokstäverna i den förvrängda bilden och klicka på OK.


Källa: PC-tidningen
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Funkar detta?
Så här raderas ett Facebook-konto permanent:


  1. Starta webbläsaren och öppna Facebook. Logga in på ditt Facebook-konto.
  2. Klicka på pilen överst till höger och välj Inställningar i menyn.
  3. Nederst till höger klickar du på Hjälp.
  4. Peka på Hantera konto överst i menyraden och klicka på Inaktivera eller ta bort ditt konto.
  5. Klicka på Hur tar jag bort mitt konto permanent?, varpå en text visas. Klicka på meddelar oss det, som står på sista raden i första stycket.
  6. Nu öppnas en ny webbsida där du ska klicka på Avsluta mitt konto.
  7. Fyll i lösenordet i det översta fältet, skriv av bokstäverna i den förvrängda bilden och klicka på OK.


Källa: PC-tidningen

Gillar att du lär dig hur man raderar ett konto innan du har ett. :hihi

Jag använder Facebook och ser det främst som ett smidigt sätt att hålla kontakten med folk jag av olika anledningar inte träffar så ofta längre, samt få uppdateringar från lite olika saker som intresserar mig. :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har inge facebook, har inte haft å känner inge behov att skaffa de heller..
Håller kontakten me vänner via telefon samt man träffas å umgås..
Dom flesta av mina vänner har inte heller facebook, å dom man känner som har frågar om man har å de funkar ända att ringa samt umgås utan facebook...

Är man ute på lokal så är de ganska underhållande å se hur folk hela tiden kollar sina mobiler..
Åker man typ förbi en busshållplats så även där hänger gammal som ung på mobilen..

De va många år sen man garva åt att folk hade musarmbåge.. Nu kommer väl nya följd sjukdomar så som gamnacke...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det har börjat mogna, tycker jag. För diskussion är det värdelöst, men som ren informationskanal funkar det. Eventinformation kommer fram och man kan smidigt tipsa bekanta om något som kan passa.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Det känns väldigt fejk. Som tidigare nämnts så kan det vara bra för att hålla sig informerad om vissa saker men många använder det som ett sorts skyltfönster.

-Titta vilka trevliga fester jag blir bjuden på, titta på våran fina trädgård och den nya husvagnen etc. etc.

Gilla hit och gilla dit med lite pepp pepp kommentarer så man slipper hälsa på den människan på riktigt.

Någon sorts tävling om vem som har det bästa livet. Det känns stundvis oäkta och falskt.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Facebook skaffade jag endast för att en arrangör skickade inbjudningar den vägen till ban-events. Eftersom jag inte kört med dem på många år har jag inte varit inloggad heller. Brukar se i mailen att folk har skickat vänförfrågningar som aldrig besvaras. Antagligen känner sig vissa kränkta och då får det vara så.

Tycker Facebook har varit och är en företeelse som uppmuntrar narcissistiska beteenden. Mest show-off. Vill man ha genuin kontakt är de traditionella sätten fortfarande bäst.

Instagram tar det hela ett steg längre.

Att vissa ungdomar siktar på att bli en Instagram influenser säger en del. Som om livet är så fantastiskt som det ser ut för majoriteten av de som livnär sig på att hela tiden vara uppkopplad och dela med sig av sig själva. Jag tvivlar.

Lev i verkligheten istället. Strunta i att titta på vad andra har och sluta jämför vad andra har och inte har. Var nöjd och hitta egna mål att sträva efter. Bli lyckligare på kuppen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Min förvånade 9-åriga systerdotter när jag sa att jag inte hade Facebook.
-"Men har du inga vänner?"
:hihi
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har det är med i några grupper som jag har som intresse men har bara sambon som vän och har det inte på mobilen
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har det men de senaste åren endast under säsong.
Har tagit paus i oktober-november nån gång och kollat in igen framåt mars lite sporadiskt för att ha lite mer regelbunden koll från april och framåt, ett par gånger i veckan räcker.

Tog för mycket tid och energi innan när jag använde fejjan, man sugs lixom in och blir beroende och känner att man "måste" kolla allt men rent ärligt, ingen annan är så jävla intressant!
Räcker med SH för mina sociala mediebehov, fejjan är en informationsplattform likt en tidning eller anslagstavla där man kan hålla koll på köp/sälj och vilka bandagar som finns samt nyheter i RR, resten scrollar jag bara förbi de gånger jag är in. :)

För övrigt så beter sig själva sidan som ett virus på min gamla laptop jag har som surfburk, kan köra med en 10-15 flikar öppna tillsammans med mailprogram osv. utan problem men när jag öppnar facebook så hänger sig allt under laddning om det så bara är facebook och en flik till, lämnar jag facebook-fliken öppnad så får jag starta om burken efter några timmar då allt blir som badande i sirap så det hjälper ju till att begränsa min koll där med. :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Djävulens påfund! Skapade konto 2007 men inaktiverade kontot (går ju inte att radera) tre dagar senare.

Det går att radera, men man får be supporten att ta bort det. Förr gick det att söka på delete account och ta bort själv, men det verkar de ha gömt nu. Det ska vara svårt att inte vara med.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top