REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Hoj
    2x Turbo
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    Eller bike lift så kan man nästan handla ett däck för mellanskillnaden..

Hade inte biltema bytt leverantör utan behållt den gamla så kunde man handlat det, hoppat runt på den stillastående hojen bäst man velat och fått råd med ett däck så man kunde hoppa runt på hojen när den rullar med men tyvärr ser det nya stödet lite vekt ut så jag kan inte säga att det är en bra idé.

Jula-stödet ser lovande ut men "tyvärr" så är det så hög kvalité på de biltema och bike lift stöden jag redan har att jag inte har någon anledning att byta, efter 10års klättrande gör de fortfarande stt jobb..

Så, just "hopparunt" skälet för inköp av det vansinnigt dyra stödet håller inte, finns beprövade som funkar lika bra men till avsevärt lägre pris, hade du angett depå-bling som skäl hade jag hållt med, "Allt dyrt är fint!" som en bekant sa till mig en gång.
    Mitt stöd bak och fram som lyfter i kronan ifrån Biltema är inköpt 2014 och går knappt sitta på hojen i depån. Känns gött rangligt men jag köpte väl för sent
    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Citat Ursprungligen postat av K-B Visa inlägg
    Mitt stöd bak och fram som lyfter i kronan ifrån Biltema är inköpt 2014 och går knappt sitta på hojen i depån. Känns gött rangligt men jag köpte väl för sent
    Är det det som säljs nu bak och är delat, inte hel båge utan skruvad så ja, du köpte för sent.
    Stabiliteten hänger till 90% på bakstödet så att det känns vingligt beror nog på det bak, fram funkar sannolikt kanon tillsammans med ett bra bakstöd.
    Du kan ju testa med ditt pitbull.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av Blomsterhondan Visa inlägg
    Valter Moto är jättebra stöd. Lätta och smidiga. Nackdelen är att bakre stödet inte är justerbart och måste bockas till för att passa. Kör du bana och ska på med däckvärmare efter varje pass så tröttnar du snabbt på typ Biltemastöd.

Det finns en anledning till att det går att sälja dyra stöd....
    Jag kan intyga att Valter Moto's grejer fungerar mycket bra. Jag har kört med deras framstöd som lyfter i styrstolpen och deras bakstöd med bobinklykor på en mängd olika sporthojar i snart tjugo år.

Jag skaffade en XJR 1300 Racer häromåret och blev tvungen att leta efter ytterligare ett bakre stöd då XJR'en inte är förberedd för bobiner på svingen. Valter Moto med L-formade plattor hade tyvärr lång leveranstid just då så jag kikade på bl.a. Biltema och Jula. Blev grymt besviken och avtänd direkt, för värre och vingligare dynga kan omöjligt existera...?

Det slutade med att jag skaffade ett original centralstöd från en äldre modell XJR som passar och som bara hängs på vid service.
    The Build Quality Police

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Jag har ett par av Biltemas nyare modeller, och för att slippa att det blev ragligt drog jag skruvarna så hårt att rören blev ovala. Inget glapp alls kvar i dem, och passformen är riktigt tajt.

race.exe Hadezs avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Kawasaki ZX-10R -16
    Det finns ju en relevant relation till hojens värde om vi ska prata om prisvärt.
    Hoj för under 10000, luta mot väggen. Upp till 50000, valfritt skitstöd. Sen upp till 100000, lite bättre typ BikeLift. För en hoj över 100000 och mer ju dyrare, endast Pit-Bull.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Citat Ursprungligen postat av Hadez Visa inlägg
    Det finns ju en relevant relation till hojens värde om vi ska prata om prisvärt.
    Hoj för under 10000, luta mot väggen. Upp till 50000, valfritt skitstöd. Sen upp till 100000, lite bättre typ BikeLift. För en hoj över 100000 och mer ju dyrare, endast Pit-Bull.
    Nja en dyr produkt blir ju inte mer prisvärd för du använder den med en annan dyr produkt.
    Prisvärd är ju den produkt där funktionen inte förbättras med högre pris, när max funktion uppnåtts har du hittat den mest prisvärda produkten.

Resten är bara bling, vilket kanske är önskvärt men, det är fortfarande bara bling och bling är sällan prisvärt!
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Honda cbr600rr
    Biltemas och xlmotos egna stöd är inte superbra.. som Henrik säger så hade Biltema bra stöd förr. Men nu när de ska va "2 i ett" så är dom mycket mer ostabila.. demon tweeks i uk har många billigare stöd men som har mycket bättre kvalitet. Exempelvis detta:

https://www.demon-tweeks.com/se/warr...nd-ubrpdsr020/

Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    690smcr, gsxr750
    Citat Ursprungligen postat av stringbikini Visa inlägg
    Biltemas och xlmotos egna stöd är inte superbra.. som Henrik säger så hade Biltema bra stöd förr. Men nu när de ska va "2 i ett" så är dom mycket mer ostabila.. demon tweeks i uk har många billigare stöd men som har mycket bättre kvalitet. Exempelvis detta:

https://www.demon-tweeks.com/se/warr...nd-ubrpdsr020/
    Det stödet såg väldigt intressant ut. Jag han tyvärr beställa ett bike-lift innan jag såg ditt inlägg.

Jag är för övrigt väldigt nöjd med bike-lift. Jag snålade dock på bobinerna och köpte biltema till 690n. Biltemas bobiner är mycket kortare än ktm original, så klykorna måste ut mer än max vilket gör det lite vingligt.

Någon som vet vart man hittar längre bobiner till bra pris? Ktm tar 350kr för deras...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08

Stadigt bakre depåstöd

Det här stödet medföljde när jag köpte Busan 2013.
    Och jag har inte behövt röra en skruv eller mutter sedan jag fick det.

Rördiameter är ca 38 mm, Biltemas ca 33mm.
    Helsvetsat. Och tar givetvis volym. Inget platt paket här.

Tack vare det utdragbara röret lyfter jag lätt Busan.
    Och när den står kan man skjuta in det utdragbara röret, mindre att snubbla över.
    (Plankan under högra depåstödshjulen för garagegolvet lutar.)

Fabrikat ?
    Vet ej men jag har hittat bilder på webben så det borde gå att hitta.
    Och vänder man "Klykorna" så finns gummistöd för att lyfta under svingen.
    Men då hade jag lindat den uppstickande plåten över gummistödet med tejp för att undvika repor på svingen.

Hittat: Märke Trackside Model SL17R från
    https://www.carbibles.com/best-motorcycle-stand/
    nr 5

https://www.powersport-sale.com/poh/...-paddock-stand
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	RearSupport-1.jpg
Visningar:	10
Storlek:	130,8 KB
Id:	449658   Klicka på bilden för en större version

Namn:	RearSupport-2.jpg
Visningar:	10
Storlek:	134,8 KB
Id:	449659  

Senast redigerat av Comeback den 2019-06-27 klockan 12:44.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Pja, om du har för avsikt att ta full A-behörighet så blir det ju tokfel, men går man annars ner ett snäpp i effekt och kubik så finns det förstås ett helt bat [...]

DampKid
Vill du annonsera ovan? Klicka här