Värdering

Linus Hultman

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Falkenberg
Hoj
Suzuki RG 125
Tjena! Jag har en 1991 Suzuki rg 125 gamma som troligtvis ska säljas men jag har ingen aning om vad den är värd? Ny besiktigad, fungerar väl, mångmilare
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Precis; Vurpad, sned och sprucken = Bortskänkes mot avhämtning.

Men, en prydlig orginalhoj där allt funkar och som är utan den patina ett 20-tal 16-åringar kan ha lämnat genom åren, för en sån hoj skulle jag utan att skämmas betala femton papp. Lätt! :tungan
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Precis; Vurpad, sned och sprucken = Bortskänkes mot avhämtning.

Men, en prydlig orginalhoj där allt funkar och som är utan den patina ett 20-tal 16-åringar kan ha lämnat genom åren, för en sån hoj skulle jag utan att skämmas betala femton papp. Lätt! :tungan
Det står ju att den är "Ny besiktigad, fungerar väl, mångmilare", det tolkar jag som absolut nyskick, den är ju ny, och dessutom besiktigad :hihi
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
1991 är väl inte direkt "ny" va?
Skulle mer säga gammal besiktigad, fungerar väl, mångmilare.
Fast den kan vara i nyskick, hur funkar det med mångmilare?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Det är bra grabbar, fortsätt hacka på de få 125-åkare som besöker forumet så kan ni tryggt återgå till att ondgöra er över forumdöden sedan...

Till TS: Kolla Blocket efter motsvarande hojar. De som ligger kvar efter en vecka har för högt pris. Generellt är äldre 125or rätt skabbiga och inte värda särskilt mycket men i riktigt bra orginalskick drar de en äldre publik som har gott om deg.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Det är bra grabbar, fortsätt hacka på de få 125-åkare som besöker forumet så kan ni tryggt återgå till att ondgöra er över forumdöden sedan...
.

He he, lite humor får man stå ut med när man besöker detta forum.

Men som sagt, du gav ett bra tips. Kolla på blocket för att få en uppfattning om prisbild.
Sen så är tyvärr hojen aldrig värd så mycket som man själv brukar tro.

Dessutom så har TS problemet att dagens ungdomar med Lätt MC inte får köra denna modell då effekten överstiger 11 kW (Max 16,5 kW) så det är bara vi gamla rävar med villkor 79.05 som får framföra den på väg och det kan begränsa kundkretsen.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
He he, lite humor får man stå ut med när man besöker detta forum.

Men som sagt, du gav ett bra tips. Kolla på blocket för att få en uppfattning om prisbild.
Sen så är tyvärr hojen aldrig värd så mycket som man själv brukar tro.

Dessutom så har TS problemet att dagens ungdomar med Lätt MC inte får köra denna modell då effekten överstiger 11 kW (Max 16,5 kW) så det är bara vi gamla rävar med villkor 79.05 som får framföra den på väg och det kan begränsa kundkretsen.

Hur vet du vilken effekt TS hoj är reggad på..?
Så gott som alla 125cc tvåtaktare i Sverige är reggade som 11kw just för att kunna köras med ett A1 kort..
Att majoriteten av dessa är avstrypta för längesen spelar ingen roll, sålänge det står 11kw i papperna.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Hur vet du vilken effekt TS hoj är reggad på..?
Så gott som alla 125cc tvåtaktare i Sverige är reggade som 11kw just för att kunna köras med ett A1 kort..
Att majoriteten av dessa är avstrypta för längesen spelar ingen roll, sålänge det står 11kw i papperna.

Tja, jag utgick kanske felaktigt att den inte var omregistrerad med strypning. :3freak
Tänkte att det inte var någon som gjorde det för en 18 år gammal raket då den bör varit till åren när 11 kW kravet kom.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
He he, lite humor får man stå ut med när man besöker detta forum.

Men som sagt, du gav ett bra tips. Kolla på blocket för att få en uppfattning om prisbild.
Sen så är tyvärr hojen aldrig värd så mycket som man själv brukar tro.

Dessutom så har TS problemet att dagens ungdomar med Lätt MC inte får köra denna modell då effekten överstiger 11 kW (Max 16,5 kW) så det är bara vi gamla rävar med villkor 79.05 som får framföra den på väg och det kan begränsa kundkretsen.


"Kundkretsen" är ju just dom åldringar dom antingen hade en sådan hoj som ung, eller drömde om en RG när dom harvade runt på en GP.
Dagens 16-åringar vill inte ha en RG, eller ens en ny 11kW-hoj. Fan, dom vill ju inte ens ha moppe ens om dom får den.



@ TS
Nyckeln är originalskick - eller i vart fall så nära som möjligt.
Tvätta, putsa och polera även om det känns underligt på en gamma(l) och rent av lite sliten hoj.
Det underlättar försäljning.

Att försöka lacka, modernisera och bygga om sänker bara värdet.
Lycka till, och jag hoppas att du hunnit ha mycket kul med din RG innan du säljer den.

Om 15 år kommer du börja göra sökningar i Bilregistret och fundera på att kanske försöka köpa tillbaka den igen...
 
Last edited:

Linus Hultman

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Falkenberg
Hoj
Suzuki RG 125
Ja jag har haft väldigt kul, köpte den när jag var 17 och har haft den nu i ett år men ska in i lumpen om en månad och vara borta i 11 månader och jag tycker att en motorcykel har man för att den ska köras så nu när jag har haft mitt kul med den så finns det nog någon som skulle ha lika kul.

Tack så mycket för tipsen, det uppskattas STORT!! :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ja jag har haft väldigt kul, köpte den när jag var 17 och har haft den nu i ett år men ska in i lumpen om en månad och vara borta i 11 månader och jag tycker att en motorcykel har man för att den ska köras så nu när jag har haft mitt kul med den så finns det nog någon som skulle ha lika kul.

Tack så mycket för tipsen, det uppskattas STORT!! :)
2 gånger bra där :tummenupp Fixa A2 så att du kan fortsätta ha kul när du har muckat, och, fortsätt häng här ;)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Tja, jag utgick kanske felaktigt att den inte var omregistrerad med strypning. :3freak
Tänkte att det inte var någon som gjorde det för en 18 år gammal raket då den bör varit till åren när 11 kW kravet kom.
11kW blev till på 80-talet och hojen är från -91 så den är nästan garanterat reggad på 11kW.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
11kW blev till på 80-talet och hojen är från -91 så den är nästan garanterat reggad på 11kW.

Jag tog lätt mc i slutet av - 80 talet (-89) och då var inte 11 Kw ett krav ;)
Dock så missade jag automatisk uppgradering till tung mc med ett år :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top