Lastoberoende blinkrelä av hög kvalité

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tristessen är ganska stor nu med mycket tid att fundera, men jag orkar nu ut i garaget korta stunder på kryckorna.

Har idag lyckats lossa sidokåpor och ena kåpan runt kylaren på KLR:en i min jakt på var blinkreläet sitter och nu verkar jag ha hittat det jävligt till mot ramen nästan under tanken fäst eländigt till i en fästplåt så det hamnar mellan ramen och plåten. Försökte kolla vad det var för anslutning med en USB-kamera till telefon men det var svårt men det verkar vara kontaktstycket med två små stift och det stämmer enligt cmsln sprängskissens nummer.

Om man nu ska byta relä och då det sitter som det sitter skulle man ju gärna betala nån hundring extra för att få bättre kvalité, finns det några relän som är av bättre kvalité eller är det kina grejer rakt igenom? Har köpt reläer från diodhuset till Hondan och Triumphen och dom verkar funka men finns det nåt bättre?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ta ett varningsblinkersrelä från nästan vilket fordon som helst. Det gjorde jag på Firebirden för att inte släpkärrans extralast skulle stöka till det.

Regler enligt:
Blinkers: Minimum bredd, 24 cm fram, 18 cm bak.
10-35 blinkingar på 15 sekunder, minst 0,3 meter och max 1,2 meter över marken.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har aldrig tänkt på det men har varningsblinkers ett eget relä? Vad säger att dom är lastoberoende, borde inte dom i sånt fall vara anpassade till lasten för samtliga att lampor ska blinka samtidigt?

Motogadget får ju kanske i häftigaste läget då det kommer till priset men det är säkert kvalité.

Har koll på avstånden och i detta fall blir det till att göra gängade förlängningar i alla fall fram, bak kanske jag gör helt nytt fäste för blinkers och nummerplåt då bakhjulet tydligen kan ta i skärmen på dessa modeller vid fullt ihoptryck bakfjädring.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Mitt kina fungerar bra, men köptes via england.Betalade typ 100kr. Har glödlampor fram och led bak.

Ska se om jag hittar säljaren (ebay)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har använt diodhuset reläer i både Hondan och i Thruxtonen och dom har funkat bra i Thruxtonen har jag likadant relä som det ska vara i KLR:en och i Hondan har jag det för Japansk bil för då jag köpte det reläet hade dom inte hoj-relän. Det enda är att det för japansk bil är känsligt för att trigga igång och det räcker med fukt i handtaget med blinkersomkopplaren för att få reläet att börja att klicka igång. Dock löser man detta med ett motstånd mellan in och utgången på reläet då blir det mindre känsligt.

Blir väl att testa diodhuset relä även på KLR:en fast det är mycket jäkligare till om man måste byta relä i framtiden jämfört mot Hondan och Triumphen där man bara lossa en sidokåpa.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top