Var tog alla vägen?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det mest spännande med dagens Kidz på Facebook är att de tror att folk skall kunna hjälpa dem med felsökning utan att ge någon information.

"Öhh min KTM den startar inte. Jag har försökt allt men den vägrar starta. "
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Haha jäklar vilken pepp tråd! Lite som ett årsmöte med Ior :)

Bor i gbg, ser mest hds, tourers och naket. Sporthojar är dyra om man skall göra rätt för sig och inte "låna" någon annans. Sen finns det ju dem som skiter i körkort och försäkring osv men de lär knappast hänga i ett forum heller
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Konstaterade också att aktiviteten i forumen markant minskat när jag började söka info för att köpa ny hoj efter några års avhållsamhet.
Vad jag lagt märke till är att istället för att som förr leta information i ett forum med flera underforum så är det idag sociala medier som gäller med modellspecifika grupper. Man får gå med i de större grupperna som riktar in sig på de modeller man är intresserad av och läsa i dom.
Lite bökigare men informationen finns där om än inte lika smidigt sökbar och kategoriserad. Det var bättre förr!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur går det för Bike och SMC forum?

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hur går det för Bike och SMC forum?

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk

På SMC forum hänger bara de som fortfarande tror att Internet är en fluga... :)


Buy quality, cry once

De som inte är PK blir :smasha där. Nu är forumet inte längre med på förstasidan eftersom det händer så lite där. https://www.svmc.se/

Så får det inte bli här. :fakta Vi måste tillåta att andra har fel, gör fel, säger fel och avviker från trådämnet! :)

Annars hamnar SportHoj där också. :fakta :(
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Om alla ger fan i att köpa kråmpråm bara för de passerat 40 så skulkle det inte se så trist ut. Mitt garage har aldrig varit så kul som när jag passerade 40 :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det mest spännande med dagens Kidz på Facebook är att de tror att folk skall kunna hjälpa dem med felsökning utan att ge någon information.

"Öhh min KTM den startar inte. Jag har försökt allt men den vägrar starta. "
Och så blir dom krenKta för att vi inte håller med om att det hjälper att tanka 98 oktan istället, för det har deras polare sagt ska lösa problemet, alla våra idéer ignoreras och så är vi dumma för att vi påpekar att han faktiskt måste göra någon form av felsökning, och antingen dör tråden ut där, eller så blir det tangentbordspajkastning tills fan löser av dom...
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om alla ger fan i att köpa kråmpråm bara för de passerat 40 så skulkle det inte se så trist ut. Mitt garage har aldrig varit så kul som när jag passerade 40 :tummenupp

40? Jag hade inte ens fyllt 30 när jag bytte ut dödsmisilen mot krompråm. Men jag tycker faktiskt mc åkningen blivit roligare på mitt 2hjuliga skepp :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Om alla ger fan i att köpa kråmpråm

En fiskebåt drar iaf till sig mindre attityd från lagens långa - blev bara ett "tjenna tjenna" och "vackert väder" igår. Det är synd att mina garage börjar kännas trånga - skulle behövt hoj för lördagar och söndagar också.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fast det är ju rätt svårt att Googla på "öhh va fan kan det va för fel"

Problemet är då att google inte idiotförklarar frågeställaren. Och ger kreativa förslag hur denne kan tänkas borra kätting i silvertejpstaket med byxorna nerdragna, eller annat involverande vaselin och stoppskylt...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag är här.
Drog igång sporthojen idag efter en paus på några år.
(Från Sporthojen, har kört massa annan mc)

Vissa har blivit gamla och slutat köra, en del av oss lever inte längre.
Tyvärr.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var inte bättre förr, det är bara mycket sämre nu...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det är ju de äldre som är kvar på forum som uppskattar forum. De yngre som ska ha instantfun och "live" så som Facebook kan vara. Men anser det är stressande. Jag går medvetet inte in på sociala medier för mycket för jag vill inte bli matad med det senaste utan jag vill ta det i kontrollerade former så för mig är forum fortfarande perfekt om än att det är en utdöende form.

Detta har kommit upp många gånger över åren, men vad kan man i realiteten göra med SH? Jag tror inte så mycket på att göra saker flashigare och tvinga på intresse i ämnen. Men kanske att jag på något sätt i trådar (under / över) kan tipsa om andra liknande trådar för att locka till läsa mer / övriga ämnen.

Till slut kanske man fastnar och vill registrera sig. Det är fortfarande en hel del som registrerar sig, men andelen som skriver är få av dessa.

My 2 cents
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Jag köpte mig en R6a! - :banana
Drog några feta bombrepor i början av sommaren! - :yoparty
Tänkte jag skulle göra en snabb service! - :smasha
Hittade mer o mer grejer jag ville göra/fixa! - :dummer

Nu är hojen isärplockad och resten av sommaren går väl åt att vänta på en pryl här och en pryl där innan den rullar igen :fyllisar :7peta

story of my life :fakta

smetade på lite extra med emojisar för att kanske locka en yngre publik till SH.. vi kanske ses på vägarna i höst igen :näsblod
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top