NSR 125 R böar när den väl startar

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Bra att det löste sig, har du reservläge på bensinkranen på den hojen på hojen?

Ett tips är att tanka snarast man får vrida om till kranen på reserv ;) Saknar bränslemätare på samtliga mina hojar så jag nollställar alltid trippmätaren då jag tankat och tankar alltid fullt, då man kört med hojen ett tag har man ganska bra koll på hur långt man kan köra innan det är dags att tanka.

Jag tankar alltid fullt och nollställer alltid trippen på alla fordon jag kör, bruksbilen, gammelbilarna, snöskotrarna, hojarna och använder nog trippmätaren mer som bränskemätare än trippmätare. Gillar funktionen med dubbla trippmätaren som det är på pickupen, Trajan och den nyare skotern som har digitalinstrumentering, en tripp att ha koll på hur långt man kört efter tankning och den andra om man vill koll hur långt det är mellan olika platser. Tror detta med trippmätaren sitter i efter hållit på med gamla fordon där man inte kunnat lita på bränslemätarna
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top