MC Parkering i vanlig bilruta - Sänka avgift. Har mejlat trafikkontoret i Stockholm

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
När vi ändå är inne på det här med parkeringsavgifter så har jag börjat inse att Easypark alltid är dyrare än att betala i automaten eller på andra sätt. Tex utanför svärföräldrarna så kostar första halvtimmen gratis och sedan 8kr/h, men med Easypark kostar det 13kr from första minuten :huvet

Fan jag använder easy park, hade ingen aning.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Easypark hyr en plats av kommunen/staden och tar en mellanskillnad. Jag använder alrdig easypark utan alltid stockholms p-app

De flesta av de där app-bolagen för parkering "luras". Jag slår ett slag för Parkster, som även fungerar i Stockholm. Svenskutvecklad, bra app, enkel betalning. Och inget extra för privatpersoner, utan du betalar den exakta taxan.

Har noterat de svintomma MC-parkeringarna här i skjuta-stan också, det är trist att se. Numera kan man lika gärna ta upp en hel bilplats och ha svängutrymmet för benen samt minska risken att få en EU-moppe inknökad bredvid hojen. Men yteffektivt? Nä knappast.
 

Dalton Sleeper

Glidare
Gick med
14 Apr 2018
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-S750Z -18
Jag parkerar med glädje metallhästen i vanliga bilrutorna (och betalar också för det), mer plats och mindre risk för att nån stöter till åbäket (folk värdesätter tydligen inte metallgrejer på hjul även om någon faktiskt pungat ut en hel del kosing för dom), men också för att visa vilket totalt slöseri på plats det verkligen är. Kanske någon får tummen ur :arsele i framtiden och gör något åt det. Och dom som tycker det är idiotiskt och waste-of-space att ta en hel ruta, vill ni hellre se mig stå där med XC60:n?! :smasha
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Klart att om det står fyra hojar inom en bilruta att det ska räcka om en betalar. Men hur är det, det blir väl böter för allihop?
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Klart att om det står fyra hojar inom en bilruta att det ska räcka om en betalar. Men hur är det, det blir väl böter för allihop?

Alla ska betala så det blir böter för alla som inte gjort det. Har en betalt så får tre böter osv.

Mvh,
Ingvar
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Läge att hissa någon liten varningsflagg här, kanske? Som väl de flesta vet lever en del bilister i sin egen lilla bubbla, med sina egna hitte-på-regler. Några av dem tror faktiskt på fullaste allvar att målade rutor är enkom för bilister, spelar ingen var. Och att det alltså inte är tillåtet för mc att parkera där. Tyvärr har jag sett en och annan mc genom åren som hamnat på backen, duktigt buckliga med "parkeringsskador." (finns det ens någon mer deprimerande syn, än det?) Inte alltid ett resultat av en medveten handling, kanske? Men som hojägare ger man nog fullständigt fan i vilket.
Så, är man bara en tillräckligt stor idiot, utan någon som helst moralisk kompass och skapat sina egen rättspraxis är väl inte en kvaddad hoj något att bekymra sig om, när man ska parkera bilen?

Så, varningsflaggen hissad!
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Jag parkerar med glädje metallhästen i vanliga bilrutorna (och betalar också för det), mer plats och mindre risk för att nån stöter till åbäket (folk värdesätter tydligen inte metallgrejer på hjul även om någon faktiskt pungat ut en hel del kosing för dom), men också för att visa vilket totalt slöseri på plats det verkligen är. Kanske någon får tummen ur :arsele i framtiden och gör något åt det. Och dom som tycker det är idiotiskt och waste-of-space att ta en hel ruta, vill ni hellre se mig stå där med XC60:n?! :smasha

Brukar också oftast ställa mig så där, betalar ju lika mycket. Plus det känns säkrare på något vis.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top