Tre olika eBay försändelser på villovägar

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har mitt Kinapaket med broms, kopplingsgrepp som jag betalat tullen på den 24:e som fortfarande inte kommit och ringde Postnord igen för att kolla att tullen inte strulat. Idag var det bara 221 före i kön och efter att hunnit somna telefonkön då jag inte sovit pga värk i natt kom jag äntligen fram.

Får få till svar att mitt paket bör komma idag eller imorgon, frågar varför man inte kan se var paketet då det har ett kollinummer men får till svar att det nu skickas som ospårbart. Det är ju för helvete inte sant att dom får göra så här och så skyller som på att säljaren inte betalar nog mycket i frakt åt dom utan då blir det billigaste frakten i sverige och ospårbart.

Frågar vad jag gör om paketet nu skulle försvinna, då får du kontakta säljaren som får göra en reklamation man blir ju för helvete mörkrädd vad postmord håller på med paketet har gått genom tullen och det har jag kvitto och postmord har ju varit snälla och fixat detta åt mig så ingen annan finns att skylla på.

Har god lust att kontakta ARN och höra vad dom har att säga i detta fall odå dom tar bort spårbarheten och i de fallet då tre försändelser är borta från England.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Glömde ju detta bland allt strul med postmord. Kröken till KLR :en köpt på ebay i England kom till Sverige ganska fort och den gick faktiskt att spåra hela vägen, stärkt av en lyckad utkörning av lantbrevbäraren på ett annat paket tog jag och bokade utkörning via lantbrevbäraren vilket är smidigt då man har krossat knä då det är jobbigt att få med större paket hoppandes på kryckor.

Kröken skulle bli utkörd på torsdagen före midsommar men den kom inte, kom inte på måndag och inte heller på tisdag, ringde en tjej som jobbar på posten (min kontakt som kan reda upp saker på det lokala planet) och hon konstaterade att jag gjort allt rätt och började kolla men då visar det sig att ombudet Coop inte brytt sig om att skicka tillbaka tillbaka paketet till postmord som ska köra ut det.

Inget verkar ju funka hos postmord men jag fick faktiskt ett paket från Clas Ohlson utan strul vilket ju är mer eller mindre ett mirakel.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag fick mitt skit idag iallafall efter 2,5 månad.
 

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-08 Honda CBR1000RR, Suzuki RM250
Jag var nummer 222 i kön idag.

En ny variant är att få en avi med kollinummer men paketet finns inte att hämta och sökning på postnords hemsida ger ingen träff. Jag har så många frågor.

En annan klassiker är att få en avi den 26e om att paket finnas att hämta hos ombud A mellan 23-25e. Men i själva verket är paketet nyinkommet till ombud B.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Två leveranser med DHL denna veckan. Båda fungerade klockrent
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top