Tre olika eBay försändelser på villovägar

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Beställde innan min vurpa en sats med gaffeltätningar, två repsatser med delar till förgasren till KLR:en och köpte även nån packingar att ha då man ska byta balansaxelkedjesträckaren, grejerna köptes på ebay från UK och det brukar ju vara snabbt och smidigt. Det konstiga är att gaffeltätningarna och förgasargrejerna som skickats ospårbara är borta och skulle kommit för ca 1v sen enligt ebays uppskattade leveranstid vilken brukar stämma hyfsat men de spårbara paketen har kommit i ungefär i tid.

Verkar ju otroligt att tre paket beställda inom några dagar från tre olika eBay säljare ska försvinna samtidigt, verkar ju lösa sig med eBay och att nya grejer kommer att skickas från england av säljarna, men konstigt verkar det ju vara. Känns ju ut lite konstigt att starta tre ärenden om grejer som är borta och just på de ospårbara sakerna samtidigt, för en utomstående känns det ju lite misstänkt att man försöker blåsa säljarna på grejerna för att få en uppsättning till.

Vad han kan ha hänt, misstänker ju att Postmord är inblandad i detta.
 

K1300s

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2018
Ort
Sörby
Hoj
Bmw K1300s
Postnord.

Jag har beställt pwm-styrda led dimmers från usa. Spårbart med usps, postnord bytte kolliid och tog ut moms och avgift.
Sen skickades det vidare som icke spårbart efter jag betalat. Borta med vinden.....

Ska se om man har skydd via paypal för att få pengar åter.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Min ebay-köp är numera alltid inom EU. Minst problem så. Orka lägga tid på saker som egentligen borde funka. Försök undvik säljare med TNT då svenska speditören (t.ex. JB-logistics) gör dem osökbara - samt att chaufförerna lär använda sin privata mobil för att meddela leverans till dörr - senast igår.
 

K1300s

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2018
Ort
Sörby
Hoj
Bmw K1300s
Inom eller utom eu spelar ingen roll så långe postmord är fraktbolaget som ska sköta sista biten av leveransen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ge inte upp hoppet. Det turen kanske vänder en dag framöver.
postnordlotteriet.jpg

Längsta jag fått vänta på ett E-bay paket var 10 månader. Då hade det ankommit till Sverige på mindre än 2 veckor, resten var väntetid hos Postnord.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Känns ju ut förbannat konstigt, nya gaffeltätningar och ny rep sats till aircutoff ventilen ska vara på gång. Sista repsatsen har jag dock inte fått nåt svar om ännu via ebay.

Samtliga tre försändelser är skickade med Royalmail, är väl Englands svar på den nu mer före detta kungliga trumpetverket och då brukar väl postmord sköta sista biten av resan? Tycker dock att det är märkligt att alla tre paket från england beställda samma dag 17 maj är borta, det ger ju känslan av att en stor mängd brev från england hamnat på villovägar.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Med lite tur så...

Känns ju ut förbannat konstigt, nya gaffeltätningar och ny rep sats till aircutoff ventilen ska vara på gång. Sista repsatsen har jag dock inte fått nåt svar om ännu via ebay.

Samtliga tre försändelser är skickade med Royalmail, är väl Englands svar på den nu mer före detta kungliga trumpetverket och då brukar väl postmord sköta sista biten av resan? Tycker dock att det är märkligt att alla tre paket från england beställda samma dag 17 maj är borta, det ger ju känslan av att en stor mängd brev från england hamnat på villovägar.

Jag har haft en iaf liknande upplevelse med försändelser från UK/GB.
Har du fått något spårningsid av avsändaren?
Om inte kontakta dem och fråga om de skickat med spårning om så är fallet be om id:t.

I mitt fall så gick det sen att via Royal Mail (deras tracking page) spåra försändelsen in i Sverige och se vilket nytt id kollit fått vid inpassage i Malmö. Med det id:t i handen gick jag till posten (ICA) hemma där de sa...vi undrade om du hade tänkt hämta det eller inte! Paketet hade legat till sig hos ICA i närmare två veckor och var bara någon dag från att returneras. Paketet hade alltså gått till rätt utlämningsställe men Postmord skickade inte ut någon avisering eller sms eller ngt annat...

Jag kan inte lova något, men det kan gå, med lite tur, att lista ut var dina grejor är någonstans.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Då jag köpte tanklocket till Thruxtonen från England (Inte på ebay) försvann det, men då kunde säljaren få fram tracking nr och det visade sig att det låg på Coop och varit där i 12 dagar utan att jag fått nån avi eller sms eller nåt och var nära att bli tillbaka skickat.

I dessa tre fall här jag frågat om tracking nr men det är småsaker så dom är skickade utan spårning förmodligen som vanliga brev och då är det nog svårt.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Då jag köpte tanklocket till Thruxtonen från England (Inte på ebay) försvann det, men då kunde säljaren få fram tracking nr och det visade sig att det låg på Coop och varit där i 12 dagar utan att jag fått nån avi eller sms eller nåt och var nära att bli tillbaka skickat.

I dessa tre fall här jag frågat om tracking nr men det är småsaker så dom är skickade utan spårning förmodligen som vanliga brev och då är det nog svårt.
Du har alltså råkat ut för mer eller mindre exakt samma sak iaf en gång.
Paketet hamnar rätt men får inte reda på att det kommit fram. Mycket märkligt.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Paketet hamnar rätt men får inte reda på att det kommit fram. Mycket märkligt.
Märkligt men ganska vanligt.:gnissla
Tycker mig ha märkt att små paket är försvunna längre än stora. Ett par tre veckor hos postnord för EU-paket är inte ovanligt. Från resten av världen verkar tre veckor vara minimum.:huvet
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är ju som lite jävligt, men då det gått ca en vecka efter av eBay utsatt leveransdatum så vill man ju i alla fall anmäla att grejerna inte kommit. Men det känns ju lite fel om det sen dyker upp grejer efter ett tag så man får dubbet av allt och jag misstänker att frakten till England kostar en hel del om färska vara spårbart.

Skulle jag vara eBaysäljare skulle jag nog se till att öka på den uppgivna leveranstiden till Sverige.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är ju som lite jävligt, men då det gått ca en vecka efter av eBay utsatt leveransdatum så vill man ju i alla fall anmäla att grejerna inte kommit. Men det känns ju lite fel om det sen dyker upp grejer efter ett tag så man får dubbet av allt och jag misstänker att frakten till England kostar en hel del om färska vara spårbart.

Skulle jag vara eBaysäljare skulle jag nog se till att öka på den uppgivna leveranstiden till Sverige.

Kommer nog bli annat hanternde av svenska köpare, dyrare frakt som är spårbar eller att de helt enkelt inte skickar hit för det är för mycket krångel.

Beställde lite grejer från england för några år sen, spårbart, en söndag klickade jag iväg beställningen på delar som fanns på lager.
Måndag morgon packades de, under dagen skickades de från lagret och redan samma kväll gick paketet iväg från UK för att tisdag morgon registreras i sverige, sen började väntan, 3 veckor tog det innan det var hos mig och nu var det ju ett tag sen men jag tror inte jag kunde spåra det utan fick vända mig till säljaren som fick fram ett nummer jag kunde använda vid kontakten med postnörd.
Fick aldrig något svar på vart det tog vägen men skulle gissa att det låg oaviserat och började resan tillbaka när jag började eftersöka på allvar.

Oaviserat och/eller hos fel ombud är ju annars vanligt, man får som avsändare ligga på mottagaren så man är förvissad om att han/hon är medveten om att det ligger ett paket och väntar för annars kommer det i retur och du som avsändare får då lösa ut det för returfrakten, är ofta extrajobb att använda sig av postmord..
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Känns ju ut förbannat konstigt, nya gaffeltätningar och ny rep sats till aircutoff ventilen ska vara på gång. Sista repsatsen har jag dock inte fått nåt svar om ännu via ebay.

Samtliga tre försändelser är skickade med Royalmail, är väl Englands svar på den nu mer före detta kungliga trumpetverket och då brukar väl postmord sköta sista biten av resan? Tycker dock att det är märkligt att alla tre paket från england beställda samma dag 17 maj är borta, det ger ju känslan av att en stor mängd brev från england hamnat på villovägar.

Du vet att Royalmail använder puch dakota som post moppe har du oturen att paketen åker med en sådan så tar det tid.

Personbästa från england var lite drygt 3 månader. Det var ett nytt moderkort till svetsen:gnissla

Personbästa åt rätt håll var for en månad sedan nar jag beställde ett vindkraftverk från Turkiet. 27 timmar efter beställning var bring hemma hos mej med kraftverket. Det är javlarimej noe typ av rekord:tummenupp
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är första gången det strular med brev från England om man bortser från tanklocket i början av detta år.

Talade med en tjej som jobbar på posten och hon skulle kolla om det var nåt strul som dom vet av men hon hade inte hört nåt, men så länge man inte kan spåra blir det ju svårt. Har tyckt att det tidigare varit smidigt att handla från england, gått betydligt fortare ca 1 vecka mot att köpa av svenska handlare som först ska beställa hem grejerna och sen skicka dom vilket brukar vara 2-3 veckor.
 

K1300s

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2018
Ort
Sörby
Hoj
Bmw K1300s
Skickade i fredags efter original tpms system till min k1300s från england, la ordern på förmiddagen, kl 17:02 på lördagen var paketet ankommit sverige enligt royal mail. Postnord kände inte till paketet vid sökning.
Idag vid 16 tiden fick jag notis från postmordappen att paketet kommit i lördags och bör vara hos mig imorgon.
verkar gå väldigt fort denna gång, så nu hoppas jag bara att sakerna är hela......
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En uppdatering, inget av de ursprungliga paketen har kommit fram ännu, samtliga tre säljare har skickat nya försändelser och två av tre är framme nu, två har skickat spårbart och en icke spårbart igen men gaffeltätningar som skickades icke spårbart igen har kommit fram. Helt jävlar sjukt hur alla tre försändelser är borta.

Postmord verkar ju inte funka nåt vidare, beställde utkörning av kröken till KLR :en via lantbrevbäraren och fick mess att den skulle komma torsdag före midsommar, då den inte kommit på måndagen efter ringde jag hon på posten och jag hade gjort allt rätt, tydligen var det dom på Coop som inte brukar kolla om nåt ska köras ut.

Beställde kopplingsgrepp och nu fick jag en påminnelse om att betala tull fast jag gjort det och har kvitto på det, är nog säkrast att ringa och kolla ed postmord innan det skickas tillbaka.
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Postnord är ju mer eller mindre ett skämt nu. Då jag beställer inom eu räknar jag nu mer alltid att det tar MINST två veckor att få hem det, och oftare typ tre :va
Höjden är nog ändå paketet jag väntar på nu. Lämnades in och hämtades utanför åre i måndags och på tre dagar så har det lyckats ta sig till.......östersund(igår kom det dit)! alltså just över EN <--!!! timmes bilfärd från inlämningsstället :confused: och typ sex timmar färd upp hit, tvivlar på att dom lyckas få hit det i veckan.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Lite ner postmord tjorv.

Beställde en omgång till med justerbara, vikbara koppling och bromsgrepp till KLR:en för en tid sen och fick ett trevligt brev att betala 33 kr i moms och 75 kr åt postmord som tack för hjälpen. Betalade direkt men fick sen en påminnelse att jag skulle betala tull, turligt nog tog jag kvitto på swishbetalningen så jag exakt kan kolla då jag betalat. Ringde postmord och efter att ha haft 256 före mig i telefonkön kom jag fram, då visade det sig att tullen inte var betald men jag kunde säga exakt då jag betala tack vare postmords kvitto.Dom grejade på och nu ska tullen vara betald.

Frågade sen om en annan försändelse som jag väntade på som kommit till Stockholm och undrade varför den inte gick att spåra med tracking nr, fick då till svar att försändelsen skickas ospårbart mellan tullen och postmord och får ett nytt tracking nr då det kommer till postmord. Helt jävla sanslöst att de spårbara paketen helt plötsligt försvinner ur systemet en bit av resan och sen byter tracking nr.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Postnord verkar inte vara superba i sitt utförande av de tjänster de ska utföra precis. Jag har beställt ett gäng transpondrar från Kina via Ebay. När de har kommit till Sverige efter en månad så har de förtullats och jag har betalat tullen. I samband med detta så får de ett försändelse-id och ska lämnas ut till kund. Nu har det snart gått en månad till sen jag betalade och jag har ännu inte fått dem. Och då är det precis som med dig att paketahelvetet ju faktiskt redan är i Sverige men nåt vettigt svar från Postnord kan man inte få. Inget svar alls faktiskt.
 

Gew

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2011
Ort
Utomlands
Hoj
Nyligen såld
Även jag har en Ebay-försändelse på vift. Den har dock när Sverige, fick det förbannade SMSet om att dom ville ha uppemot en hundring i hanteringavgift. Suck. Det var bättre för ett par år sen. Inga Kina-avgifter och jag hade fan inga problem med Post Nord heller.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top