MotoGP 2019 #7 : Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Krasst sätt är väl själva kraschen inte mer häpnadsväckande än vilken vurpa som helst och det är väl mest jävligt oturligt att han tog med sig så många toppförare. Danis torpedering av Dovi var ju sju resor värre men han fick väl ingen reprimand för det heller?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tycker det var förvånansvärt många dåliga beslut idag.
Många som hade dåligt tålamod kanske?
Rins, som brukar vara klinisk, gjorde ett par taskiga beslut.
Ett där han kör på Danilo och ett där han klarar sig kvar på hojen "by the skin of his teeth".
Cal skickade sig själv i gruset i nån sorts ultrarapid...
Värst var klart Lorres "försök" som faller under:
"Din ambition överstiger din förmåga."
Trist för alla de tre "av-bowlade" som annars varit med och fight'ats om segern.
Vad som hände mellan Aleix och Smith var svårt att se. Nån som såg?
Hoppas Aleix är OK för han såg värst däran ut av alla crash'are. :(
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vet inte riktigt hur så många (inte här men på nätet generellt) kan förespråka utredningar, påföljder osv för Lorenzos misstag. Såg helt ut som en raceincident vad jag kunde se. Men jag kan ju erkänna att jag stängde ner och gick ut med hunden istället när det hände, fyfan :gråta
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Vet inte riktigt hur så många (inte här men på nätet generellt) kan förespråka utredningar, påföljder osv för Lorenzos misstag. Såg helt ut som en raceincident vad jag kunde se. Men jag kan ju erkänna att jag stängde ner och gick ut med hunden istället när det hände, fyfan :gråta

jag håller med dig. "Lorre var lite för het idag för att vinna racet" vilket resulterade incidenten!:3freak

Vilken otur Dovi har & tycker verkligen synd om honom.:(
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det är en sak att göra misstag, men på absolut toppnivå ska det inte se ut sådär.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Känns som man blev snuvad på ett annars spännande race.
Nu vart det ju ett sömnpiller.
Det positiva är väl att Lorre kanske är med i toppen nästa gång med, och då vet man aldrig vem som står näst på tur att bli torpedad
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Blev ju lite lätt upprörd på Lorenzos bowling, men man ser ju rätt tydligt i repriserna att han fick slut på val i kröken när det gick långsammare runt honom än han hade förväntat sig. Jävligt synd att han plockade av så många med pallpotential.
Tänkte precis innan han rensade av banan att han såg ut att kunna premiera på en pallplats, och även om jag inte riktigt tål karln så är det ju bättre ju fler som kan vara med och stångas med MM. Och köra, det kan han ju faktiskt. Det har han ju bevisat ganska många gånger, på väldigt olika material.

Och jag ser det som en race-incident som tyvärr spikade titelmatchen för i år. Inte för att det var någon större chans för någon att snyta den från MM.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Här en ganska ärlig intervju med Lorre.
https://www.crash.net/motogp/news/923173/1/lorenzo-wrong-place-wrong-time-im-sorry
Precis som oss har förarna olika syn på det hela.
Dovi och Vinales vill ha straff, Rossi säger racing incident.

Ganska tuff "walk of shame" att behöva gå runt och be om ursäkt till tre andra förare. :rodnar

Slappskinnet sammanfattar det bra med att vi blev snuvade på ett bra race.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Satan vad tråkigt! :gnissla

Nog för det blev riktigt bra racing om p2 och neråt men såå jävla trist att detta i princip stängde titelfighten.
Trodde på allvar att MM skulle inte bara skulle missa att ta segern, var rätt övertygad att han skulle missa pallen när Vinales var med där uppe och det skulle ju göra gott åt serien, men men, så blev det inte..

Gick ju bra för Lorre till misstaget, lite "rookiemisstag" över det men kan nog bero på att han inte varit med på ett tag så han blev överraskad över hur tätt och hårt det körs i toppen numera, han har väl nästan kört bandag sen han kom på hondan där det endast varit enstaka passeringar av enskilda förare och då kan man nog bli lite förvånad att ytan inte finns där man trodde.

Nå, raceincident, en jag inte tror skulle hänt någon toppförare i det läget av racet men just Lorenzo känner nog att han har lite att bevisa kanske.
Hade det varit Ianonne eller Bautista i deras glansdagar hade man ju bara ryck på axlarna och tänk "just another day att the races" men Lorre "ska" ju inte hålla på sådär så man blir lite extra upprörd över det.

Fantastiskt kul för Quartararo iaf, ser ut att kunna bli bra det där, killarna kanske får byta hojar i det teamet snart..
Petrux har väl Rossi att tacka för sin pallplats, hade inte han blivit passerad där så hade väl han gått av istället.

Nå, synd på titelfigten men nu kan dom ju sluta köra i mål och satsa fullt några race, det kan ju resultera i ännu bättre racing och kanske stressa MM, om de lyckas ta tillbaka lite poäng snabbt nu så han känner att han måste köra lite närmare gränsen och kanske nolla ett race och då är det ju kamp igen. :)
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Satan vad tråkigt! :gnissla

Nog för det blev riktigt bra racing om p2 och neråt men såå jävla trist att detta i princip stängde titelfighten.
Trodde på allvar att MM skulle inte bara skulle missa att ta segern, var rätt övertygad att han skulle missa pallen när Vinales var med där uppe och det skulle ju göra gott åt serien, men men, så blev det inte..

Gick ju bra för Lorre till misstaget, lite "rookiemisstag" över det men kan nog bero på att han inte varit med på ett tag så han blev överraskad över hur tätt och hårt det körs i toppen numera, han har väl nästan kört bandag sen han kom på hondan där det endast varit enstaka passeringar av enskilda förare och då kan man nog bli lite förvånad att ytan inte finns där man trodde.

Nå, raceincident, en jag inte tror skulle hänt någon toppförare i det läget av racet men just Lorenzo känner nog att han har lite att bevisa kanske.
Hade det varit Ianonne eller Bautista i deras glansdagar hade man ju bara ryck på axlarna och tänk "just another day att the races" men Lorre "ska" ju inte hålla på sådär så man blir lite extra upprörd över det.

Fantastiskt kul för Quartararo iaf, ser ut att kunna bli bra det där, killarna kanske får byta hojar i det teamet snart..
Petrux har väl Rossi att tacka för sin pallplats, hade inte han blivit passerad där så hade väl han gått av istället.

Nå, synd på titelfigten men nu kan dom ju sluta köra i mål och satsa fullt några race, det kan ju resultera i ännu bättre racing och kanske stressa MM, om de lyckas ta tillbaka lite poäng snabbt nu så han känner att han måste köra lite närmare gränsen och kanske nolla ett race och då är det ju kamp igen. :)

Kanske blir ännu spännande om MM hoppar över 2 lr 3 race under varje mästerskapet:hihi
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kanske blir ännu spännande om MM hoppar över 2 lr 3 race under varje mästerskapet:hihi

Jupp, verkar behövas sen han mognade efter säsongen -15, nu är han ganska tråkig i sin överlägsenhet..:gnissla

..eller får de övriga morska upp sig lite och likt Rins på Petrux "trycka" till han lite, skulle nog väcka liv i han. :rofl
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Jupp, verkar behövas sen han mognade efter säsongen -15, nu är han ganska tråkig i sin överlägsenhet..:gnissla

..eller får de övriga morska upp sig lite och likt Rins på Petrux "trycka" till han lite, skulle nog väcka liv i han. :rofl
MM hade ju en del gummi från Quartararararos framdäck på sitt ställ, verkade bara sätta ännu bättre fart på honom :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
MM hade ju en del gummi från Quartararararos framdäck på sitt ställ, verkade bara sätta ännu bättre fart på honom :tummenupp

Jäää, men det var ju bara en sammanstötning, tänkte mer på den där "omkörningen" Rins gjorde, en sådan som egentligen inte går men går ändå och då på bekostnad av den omkörde.
Sådana brukar kunna få hornen att växa ut på de lugnaste och mest planerande förarna, MM är Inte en av de! :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MM hade ju en del gummi från Quartararararos framdäck på sitt ställ, verkade bara sätta ännu bättre fart på honom :tummenupp

MM verkar definitivt gilla när det tuffar till sig lite... :)

Jag hörde på post-race-intevjun att MM hade Quat'en gummi på sig men jag lyckades missa den sekvensen i racet. :(
Var det i kurva 4 när Marc var lite "wide" och gick in i race-spår igen?
Kunde ha gått illa om inte Quat'en backat av.
Fick lite vibbar från när Lorre tog med Dovi och Pedrosa förra året. :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jäää, men det var ju bara en sammanstötning, tänkte mer på den där "omkörningen" Rins gjorde, en sådan som egentligen inte går men går ändå och då på bekostnad av den omkörde.
Sådana brukar kunna få hornen att växa ut på de lugnaste och mest planerande förarna, MM är Inte en av de! :D

Det skulle onekligen kunna bli jävligt spännande rejsing om toppförarna bara sket i titelfajten och körde do or die varje racehelg nu, och tryckte ut MM lite är och var. MM brukar ju inte vara svårflörtad för hård rejsing och han har väl i princip aldrig gråtit ut över närkontakter. Lite som med Fabbes framdäcksmärke i park ferme igår, när han mer visade upp gummit och garvade. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top