REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 84
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Krasst sätt är väl själva kraschen inte mer häpnadsväckande än vilken vurpa som helst och det är väl mest jävligt oturligt att han tog med sig så många toppförare. Danis torpedering av Dovi var ju sju resor värre men han fick väl ingen reprimand för det heller?
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

2018: Revansch & comeback till Superbike!

2017: Winblad tar steget till SM!

2016: Rookie!

2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Jag tycker det var förvånansvärt många dåliga beslut idag.
    Många som hade dåligt tålamod kanske?
    Rins, som brukar vara klinisk, gjorde ett par taskiga beslut.
    Ett där han kör på Danilo och ett där han klarar sig kvar på hojen "by the skin of his teeth".
    Cal skickade sig själv i gruset i nån sorts ultrarapid...
    Värst var klart Lorres "försök" som faller under:
    "Din ambition överstiger din förmåga."
    Trist för alla de tre "av-bowlade" som annars varit med och fight'ats om segern.
    Vad som hände mellan Aleix och Smith var svårt att se. Nån som såg?
    Hoppas Aleix är OK för han såg värst däran ut av alla crash'are.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

:moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    MT-07 -16
    Vet inte riktigt hur så många (inte här men på nätet generellt) kan förespråka utredningar, påföljder osv för Lorenzos misstag. Såg helt ut som en raceincident vad jag kunde se. Men jag kan ju erkänna att jag stängde ner och gick ut med hunden istället när det hände, fyfan
    huehue

Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88
    Citat Ursprungligen postat av Bentebent Visa inlägg
    Vet inte riktigt hur så många (inte här men på nätet generellt) kan förespråka utredningar, påföljder osv för Lorenzos misstag. Såg helt ut som en raceincident vad jag kunde se. Men jag kan ju erkänna att jag stängde ner och gick ut med hunden istället när det hände, fyfan
    jag håller med dig. "Lorre var lite för het idag för att vinna racet" vilket resulterade incidenten!

Vilken otur Dovi har & tycker verkligen synd om honom.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Det är en sak att göra misstag, men på absolut toppnivå ska det inte se ut sådär.

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Kollar på moto3 nu och turken var inte värre än grinolle.
    2 går av ett par sekunder efter att kebabsvarvaren bowlat omkull de andra 3.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av oops164 Visa inlägg
    Kollar på moto3 nu och turken var inte värre än grinolle.
    2 går av ett par sekunder efter att kebabsvarvaren bowlat omkull de andra 3.
    När jag blir stor så vill jag bli en lika häftig internetkrigare som du

Spelar sterio! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Citat Ursprungligen postat av MagnusK Visa inlägg
    MM: ”Lorre du har inte gjort ett skit för teamet i år!”
    Lorre:”Hold my beer!”
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)

https://www.worldanimalprotection.se/

Medlem Slappskinnets avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    Hojlös för tillfället
    Känns som man blev snuvad på ett annars spännande race.
    Nu vart det ju ett sömnpiller.
    Det positiva är väl att Lorre kanske är med i toppen nästa gång med, och då vet man aldrig vem som står näst på tur att bli torpedad

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    När jag blir stor så vill jag bli en lika häftig internetkrigare som du
    Skämtar du eller.
    De andra två som omkull var inte turkens fel. En helt annan incident.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av oops164 Visa inlägg
    Skämtar du eller.
    De andra två som omkull var inte turkens fel. En helt annan incident.
    Det är dina val av ord jag blir så imponerad av. Inte vad som hände eller inte hände på banan.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Blev ju lite lätt upprörd på Lorenzos bowling, men man ser ju rätt tydligt i repriserna att han fick slut på val i kröken när det gick långsammare runt honom än han hade förväntat sig. Jävligt synd att han plockade av så många med pallpotential.
    Tänkte precis innan han rensade av banan att han såg ut att kunna premiera på en pallplats, och även om jag inte riktigt tål karln så är det ju bättre ju fler som kan vara med och stångas med MM. Och köra, det kan han ju faktiskt. Det har han ju bevisat ganska många gånger, på väldigt olika material.

Och jag ser det som en race-incident som tyvärr spikade titelmatchen för i år. Inte för att det var någon större chans för någon att snyta den från MM.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Här en ganska ärlig intervju med Lorre.
    https://www.crash.net/motogp/news/92...-time-im-sorry
    Precis som oss har förarna olika syn på det hela.
    Dovi och Vinales vill ha straff, Rossi säger racing incident.

Ganska tuff "walk of shame" att behöva gå runt och be om ursäkt till tre andra förare.

Slappskinnet sammanfattar det bra med att vi blev snuvade på ett bra race.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Satan vad tråkigt!

Nog för det blev riktigt bra racing om p2 och neråt men såå jävla trist att detta i princip stängde titelfighten.
    Trodde på allvar att MM skulle inte bara skulle missa att ta segern, var rätt övertygad att han skulle missa pallen när Vinales var med där uppe och det skulle ju göra gott åt serien, men men, så blev det inte..

Gick ju bra för Lorre till misstaget, lite "rookiemisstag" över det men kan nog bero på att han inte varit med på ett tag så han blev överraskad över hur tätt och hårt det körs i toppen numera, han har väl nästan kört bandag sen han kom på hondan där det endast varit enstaka passeringar av enskilda förare och då kan man nog bli lite förvånad att ytan inte finns där man trodde.

Nå, raceincident, en jag inte tror skulle hänt någon toppförare i det läget av racet men just Lorenzo känner nog att han har lite att bevisa kanske.
    Hade det varit Ianonne eller Bautista i deras glansdagar hade man ju bara ryck på axlarna och tänk "just another day att the races" men Lorre "ska" ju inte hålla på sådär så man blir lite extra upprörd över det.

Fantastiskt kul för Quartararo iaf, ser ut att kunna bli bra det där, killarna kanske får byta hojar i det teamet snart..
    Petrux har väl Rossi att tacka för sin pallplats, hade inte han blivit passerad där så hade väl han gått av istället.

Nå, synd på titelfigten men nu kan dom ju sluta köra i mål och satsa fullt några race, det kan ju resultera i ännu bättre racing och kanske stressa MM, om de lyckas ta tillbaka lite poäng snabbt nu så han känner att han måste köra lite närmare gränsen och kanske nolla ett race och då är det ju kamp igen.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    Satan vad tråkigt!

Nog för det blev riktigt bra racing om p2 och neråt men såå jävla trist att detta i princip stängde titelfighten.
    Trodde på allvar att MM skulle inte bara skulle missa att ta segern, var rätt övertygad att han skulle missa pallen när Vinales var med där uppe och det skulle ju göra gott åt serien, men men, så blev det inte..

Gick ju bra för Lorre till misstaget, lite "rookiemisstag" över det men kan nog bero på att han inte varit med på ett tag så han blev överraskad över hur tätt och hårt det körs i toppen numera, han har väl nästan kört bandag sen han kom på hondan där det endast varit enstaka passeringar av enskilda förare och då kan man nog bli lite förvånad att ytan inte finns där man trodde.

Nå, raceincident, en jag inte tror skulle hänt någon toppförare i det läget av racet men just Lorenzo känner nog att han har lite att bevisa kanske.
    Hade det varit Ianonne eller Bautista i deras glansdagar hade man ju bara ryck på axlarna och tänk "just another day att the races" men Lorre "ska" ju inte hålla på sådär så man blir lite extra upprörd över det.

Fantastiskt kul för Quartararo iaf, ser ut att kunna bli bra det där, killarna kanske får byta hojar i det teamet snart..
    Petrux har väl Rossi att tacka för sin pallplats, hade inte han blivit passerad där så hade väl han gått av istället.

Nå, synd på titelfigten men nu kan dom ju sluta köra i mål och satsa fullt några race, det kan ju resultera i ännu bättre racing och kanske stressa MM, om de lyckas ta tillbaka lite poäng snabbt nu så han känner att han måste köra lite närmare gränsen och kanske nolla ett race och då är det ju kamp igen.
    Kanske blir ännu spännande om MM hoppar över 2 lr 3 race under varje mästerskapet

Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Citat Ursprungligen postat av RWN Visa inlägg
    Kanske blir ännu spännande om MM hoppar över 2 lr 3 race under varje mästerskapet
    Jupp, verkar behövas sen han mognade efter säsongen -15, nu är han ganska tråkig i sin överlägsenhet..

..eller får de övriga morska upp sig lite och likt Rins på Petrux "trycka" till han lite, skulle nog väcka liv i han.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Jupp, verkar behövas sen han mognade efter säsongen -15, nu är han ganska tråkig i sin överlägsenhet..

..eller får de övriga morska upp sig lite och likt Rins på Petrux "trycka" till han lite, skulle nog väcka liv i han.
    MM hade ju en del gummi från Quartararararos framdäck på sitt ställ, verkade bara sätta ännu bättre fart på honom

Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Citat Ursprungligen postat av Knoddas Visa inlägg
    MM hade ju en del gummi från Quartararararos framdäck på sitt ställ, verkade bara sätta ännu bättre fart på honom
    Jäää, men det var ju bara en sammanstötning, tänkte mer på den där "omkörningen" Rins gjorde, en sådan som egentligen inte går men går ändå och då på bekostnad av den omkörde.
    Sådana brukar kunna få hornen att växa ut på de lugnaste och mest planerande förarna, MM är Inte en av de!

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Knoddas Visa inlägg
    MM verkar definitivt gilla när det tuffar till sig lite...

Jag hörde på post-race-intevjun att MM hade Quat'en gummi på sig men jag lyckades missa den sekvensen i racet.
    Var det i kurva 4 när Marc var lite "wide" och gick in i race-spår igen?
    Kunde ha gått illa om inte Quat'en backat av.
    Fick lite vibbar från när Lorre tog med Dovi och Pedrosa förra året.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Jäää, men det var ju bara en sammanstötning, tänkte mer på den där "omkörningen" Rins gjorde, en sådan som egentligen inte går men går ändå och då på bekostnad av den omkörde.
    Sådana brukar kunna få hornen att växa ut på de lugnaste och mest planerande förarna, MM är Inte en av de!
    Det skulle onekligen kunna bli jävligt spännande rejsing om toppförarna bara sket i titelfajten och körde do or die varje racehelg nu, och tryckte ut MM lite är och var. MM brukar ju inte vara svårflörtad för hård rejsing och han har väl i princip aldrig gråtit ut över närkontakter. Lite som med Fabbes framdäcksmärke i park ferme igår, när han mer visade upp gummit och garvade.

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Kanske bra att känna till för en del.. Tyvärr indubbat motorljud här och var, men en skön spegling av sporten innan namnbytet.

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här