MotoGP 2019 #7 : Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Efter att ha väntat förgäves på att Old B skulle starta en tråd utan reklam så gör jag en som vanligt. ;)

Och ja, jag lovar att inte skriva en enda mening om grid-girls...

Nåväl, efter en riktigt rolig, och efterlängtad, seger för Petrux på Mugello drar vi nu till Spanien igen.

Tider race söndag 16/6:
11:00 Moto3 Race
12:20 Moto2 Race
14:00 MotoGP Race

Tider hela helgen:
http://www.motogp.com/en/schedule/cat
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Förra året var en kraschfest, jag hoppas att Dovi håller sig på hjulen i år och att han inte har för många hjärnspöken från förra året. Kändes som att det var här Dovi tappade chansen på mästerskapet förra året. Om Dovi skulle vinna, eller podium med högre placering än Marquez, så tror jag att det mentalt kan göra att han få ur det lilla sista för att utmana Marquez om titeln.

min önskning:
  1. Petrux
  2. Lorenzo
  3. Dovi

Önskar inte att Marquez skadar sig men en lowsider och dnf hade varit bra för spänningen..
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
1 - Petrux
2 - Dovi
3 - Marc
4 - Miller
5-7 Kommer Lorre, Rossi och Rins i någon ordning.
8-11 Quaten, Pol, Morbidelli och Cal i någon ordning.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
...
Och ja, jag lovar att inte skriva en enda mening om grid-girls...
...

Jag lovar att posta några bilder :tuttar

Någon mer som ska åka och se det live?


Edit: och förresten tror jag Marc tar hem det, på hemmabana och allt..

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag lovar att posta några bilder :tuttar

Någon mer som ska åka och se det live?


Edit: och förresten tror jag Marc tar hem det, på hemmabana och allt..

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Lyllos dig! :tummenupp
Ha det bra och drick en öl vid Sagrada Familia för mig! :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Marquez har bara vunnit här en gång (2014), Hondan har dock bra fart i år så inte omöjligt att han kniper en vinst.
Tippar dock följande!

1. Dovi
2. Marquez
3. Petrucci

Hade gärna sett Miller på pallen, tycker han är en riktigt rolig person och förare att se på men efter att Petrucci vann förra racet så tror jag att han känner enorm press att leverera om han ens ska vara ett alternativ för Ducatis fabriksteam nästa säsong så han kommer ladda stenhårt och skicka sig själv och hojen ut i leca-havet, igen.

Hoppas så klart att jag har fel och pallen består av Miller, Lorenzo och Dovi.
I vilken ordning ovanstående hamnar på pallen spelar ingen roll :tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Marquez har bara vunnit här en gång (2014), Hondan har dock bra fart i år så inte omöjligt att han kniper en vinst.
Tippar dock följande!

1. Dovi
2. Marquez
3. Petrucci

Hade gärna sett Miller på pallen, tycker han är en riktigt rolig person och förare att se på men efter att Petrucci vann förra racet så tror jag att han känner enorm press att leverera om han ens ska vara ett alternativ för Ducatis fabriksteam nästa säsong så han kommer ladda stenhårt och skicka sig själv och hojen ut i leca-havet, igen.

Hoppas så klart att jag har fel och pallen består av Miller, Lorenzo och Dovi.
I vilken ordning ovanstående hamnar på pallen spelar ingen roll :tummenupp

Gillar också Miller men tror båten för fabrikskontrakt lämnade hamnen förra veckan.
Jag tror Petrux ska fuqqa upp resten av säsongen rejält för att inte bli kvar.

Jag skulle inte ha något emot din önske-pall om den inträffar. :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Gillar också Miller men tror båten för fabrikskontrakt lämnade hamnen förra veckan.
Jag tror Petrux ska fuqqa upp resten av säsongen rejält för att inte bli kvar.

Jag skulle inte ha något emot din önske-pall om den inträffar. :)

Jag är också övertygad om att Millers skepp har seglat om inte Petrux börjar köra som en äkta sopa.
Okej för att kombon australienare och Ducati var grym för en tid sedan, men att ha en italiensk förare som faktiskt kan leverera är ju mer guld värt för Ducati.
Jag hoppas stenhårt på att Miller blir en bättre förare under säsongen och kanske vara med och kriga på riktigt nästa år, men jag är övertygad om att han inte kommer kriga i ett rött skinnställ :tummenupp
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Så laddad!!! Mitt första race på plats. Någon som har några bra stalltips på hur man tar sig till banan? Taxi? Tänkte köra lördag + söndag iaf. Såg det var ett helt alkoholfritt event... Till min brorsas stora glädje som inte är så superintresserade men hade hoppats njuta några pils i solen. Spännande. Det löser sig nog.

1. Marc
2. Dovi
3. Rins
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Så laddad!!! Mitt första race på plats. Någon som har några bra stalltips på hur man tar sig till banan? Taxi? Tänkte köra lördag + söndag iaf. Såg det var ett helt alkoholfritt event... Till min brorsas stora glädje som inte är så superintresserade men hade hoppats njuta några pils i solen. Spännande. Det löser sig nog.

1. Marc
2. Dovi
3. Rins
Det finns ytterst få event där man inte kan få med sig en rejäl plunta in, även när man visiteras, bara att klä sig rätt och gömma den på rätt ställe!

/en som går på en hel del hockeymatcher
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så laddad!!! Mitt första race på plats. Någon som har några bra stalltips på hur man tar sig till banan? Taxi? Tänkte köra lördag + söndag iaf. Såg det var ett helt alkoholfritt event... Till min brorsas stora glädje som inte är så superintresserade men hade hoppats njuta några pils i solen. Spännande. Det löser sig nog.

1. Marc
2. Dovi
3. Rins

Då har jag två här att vara avundsjuk på. :D
Njut, det är för j@vla häftigt live!
 

Rixon85

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2015
Ort
Vårgårda
Hoj
Yamaha R1-09
Så laddad!!! Mitt första race på plats. Någon som har några bra stalltips på hur man tar sig till banan? Taxi? Tänkte köra lördag + söndag iaf. Såg det var ett helt alkoholfritt event... Till min brorsas stora glädje som inte är så superintresserade men hade hoppats njuta några pils i solen. Spännande. Det löser sig nog.

1. Marc
2. Dovi
3. Rins

:7peta Tåg är smidigt från centrala Barcelona :)
 

Martin85

Medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha MT-09 SP -18
Så laddad!!! Mitt första race på plats. Någon som har några bra stalltips på hur man tar sig till banan? Taxi? Tänkte köra lördag + söndag iaf. Såg det var ett helt alkoholfritt event... Till min brorsas stora glädje som inte är så superintresserade men hade hoppats njuta några pils i solen. Spännande. Det löser sig nog.

1. Marc
2. Dovi
3. Rins


Var nere o kolla F1 för ett par helger sen. Supersmidigt att ta tåget upp till Montmeló som stationen heter där man hoppar av. Sen har du en gångmarsch på en kvart upp till banan. Då va där ölservering hela vägen upp till banan som även då va alkoholfritt inne på banan. Dom kolla jävligt noga då, inga öppna flaskor fick följa med in oavsett om det va vatten eller alkohol endast försluta flaskor (ej alkohol). Precis utanför banentrén säljer som öl för 11€ att jämför med 1-2.50€ längs med gångmarschen upp till banan för en Estrella 33a. Ni kommer ha riktigt nice oavsett.

Vi bodde mitt på La Rambla i centrum, tog metro två hållplatser till Place de gracé för att ta tåget mot Montmeló (Sant Celoni som ändstation INTE granollers) vi va tre som åkte och köpte ett 10-klippkort för typ 25€ åker du metro o sen hoppar på tåget så tar den bara 1 klipp så att säga. Supersmidigt o billig plus att man får se mycket, 20-30 mintar tåget från Barcelona C.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu släpper det för Jörgen, han vinner.:yoparty

1. Jörgen
2. Krycka
3. Myran

Dnf:

Valentina
Abris
Esp
Aesp
.......
 
Last edited:

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Var nere o kolla F1 för ett par helger sen. Supersmidigt att ta tåget upp till Montmeló som stationen heter där man hoppar av. Sen har du en gångmarsch på en kvart upp till banan. Då va där ölservering hela vägen upp till banan som även då va alkoholfritt inne på banan. Dom kolla jävligt noga då, inga öppna flaskor fick följa med in oavsett om det va vatten eller alkohol endast försluta flaskor (ej alkohol). Precis utanför banentrén säljer som öl för 11€ att jämför med 1-2.50€ längs med gångmarschen upp till banan för en Estrella 33a. Ni kommer ha riktigt nice oavsett.

Vi bodde mitt på La Rambla i centrum, tog metro två hållplatser till Place de gracé för att ta tåget mot Montmeló (Sant Celoni som ändstation INTE granollers) vi va tre som åkte och köpte ett 10-klippkort för typ 25€ åker du metro o sen hoppar på tåget så tar den bara 1 klipp så att säga. Supersmidigt o billig plus att man får se mycket, 20-30 mintar tåget från Barcelona C.

Fantastiskt! Tack för tipsen, uppskattas verkligen :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Barcelona är magiskt, sett racet två gånger.

Så glad för alla som skall dit, njut! Passa på att gå runt på fredagen, då får ni sitta på alla läktare och sektioner, på lördagen och söndag får man bara stå på naturläktare och sin läktarplats, om man nu har läktarplats dvs.

Ät ordentligt och köp ordentligt med dricka, för det tar lååååång tid att gå ner från läktaren och köpa mat och sen upp igen. Tog i princip en timme varje gång pga kön i kiosken. :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har vi 2 myror i GP? Eller är han så jävla överlägsen att han både står på pallen och dnf:ar samma race? :D

Lol, han är övermänsklig, han kan vinna liggandes i sandfållan den lilla pissmyran:hihi
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Barcelona är magiskt, sett racet två gånger.

Så glad för alla som skall dit, njut! Passa på att gå runt på fredagen, då får ni sitta på alla läktare och sektioner, på lördagen och söndag får man bara stå på naturläktare och sin läktarplats, om man nu har läktarplats dvs.

Ät ordentligt och köp ordentligt med dricka, för det tar lååååång tid att gå ner från läktaren och köpa mat och sen upp igen. Tog i princip en timme varje gång pga kön i kiosken. :)
Tack för tipset!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top