Elhoj för pendling?

iXi

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Kawasaki ER-6n
Någon som känner till någon elhoj som går att köpa idag i Sverige som det funkar att pendla med och som inte kostar orimliga summor. Vet det fanns för några år se men hittar inga lämpliga längre.
Har 3 mil enkel väg, ingen möjlighet att ladda på jobbet men gratis parkering för elfordon (även hoj).
Nöjer mig med något som skulle klassas som en A1, utsende och hojtyp spelar mindre roll även om normal sittställning för nakenhoj föredras över scooter.
Mopped är inte ett alternativ, då kör jag hällre er6an och betalar den löjligt höga parkeringsavgiften. Den får klara åtminstone 75-80km/h kontinuerligt då jag har mest 70sträckor till jobbet
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
NIU N-GT för lågt pris, valfri Zero för roligare hoj.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Spanjorerna har ju Silence s01 som verkar vara det vettigaste pendlarelhojsalternativet, men vet inte om den gått i produktion än.
 

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
NIU N-GT för lågt pris, valfri Zero för roligare hoj.

Jag har försökt kolla upp vad denna kostar i försäkring (NIU), men alla regnummer jag fått tag på är "förregistrerade" och går inte att kolla upp. Mopedvarianterna är ju helt värdelösa, de kostar 500 kr/månad att försäkra vilket är vad jag lägger på bensin till bilen idag vilket medför att det är billigare att köra med den.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Har sagt det i andra trådar men säger (skriver) det även i denna - varför inte en Grom/Monkey?
Klassad som en A1 (kostar mig som är gubbe o bor på vischan under 800:- hel/hel), dricker >0,2, löjligt smidig/lättkörd och funkar att pendla med så länge du inte kör 90-vägar eller större!





Ja, jag är jävig i den frågan!
:tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top