Bmw S1000RR 2019

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Segeltorp
Hoj
Supermoto-08
Vet du var man kan få den flashad?
Dom flesta jag hittar är i USA och då tvivlar jag på att det fungerar bra, med tanke på luft och oktan skiljer sig ganska rejält.
 

Paroma

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2019
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Hej alla,

Har sneglat på en S 1000 RR - 19 och vill höra med forumet ang vilka försäkringsbolag ni har lyckats få till / ha en rimlig helförsäkring och vad månadskostnaden blev ung. Hur gammal man är räknas ev också in kan jag tänka mig?

Tacksam för all info.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hej alla,

Har sneglat på en S 1000 RR - 19 och vill höra med forumet ang vilka försäkringsbolag ni har lyckats få till / ha en rimlig helförsäkring och vad månadskostnaden blev ung. Hur gammal man är räknas ev också in kan jag tänka mig?

Tacksam för all info.

Ålder på förare, ålder på hoj, postnummer, hur länge du har haft körkort, tidigare skadehistorik är väl de främsta parametrarna för att beräkna premie förutom hojtypen/modellen.

Eftersom det varierar så otroligt så är det bara att klicka runt/ringa runt själv till bolagen. Jag brukar börja med Svedea och Bilsport & MC, sen vidare till de stora drakarna IF, Trygg-Hansa, Länsförsäkringar och Folksam. Sist kollar jag Dina Försäkringar, Gjensidige och eventuella andra. Sen börjar jämförelseleken. Det brukar inte ta mer än någon timme - men det är en jävligt välspenderad sådan i kronor räknat.

Glöm inte att jämföra villkoren också - inte bara priset. Det kan ha rätt stora konsekvenser på en så pass ny och dyr hoj som en S1000RR. Ex. vis Svedea och Bilsport & MC som erbjuder 24 månaders nyvärde vid inlösen eller stöld redan efter 14 dagar om hojen inte hittas. Det är många sköna tusenlappar i skillnad mot marknadsvärdet.

Likaså vill jag gärna få välja verkstad själv - det får man hos vissa bolag, medan andra försäkringsbolag bestämmer vilken verkstad.

Om ovan kvittar dig - kör på billigast!
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Hej alla,
Har sneglat på en S 1000 RR - 19 och vill höra med forumet ang vilka försäkringsbolag ni har lyckats få till / ha en rimlig helförsäkring och vad månadskostnaden blev ung. Hur gammal man är räknas ev också in kan jag tänka mig?
Tacksam för all info.
Om du bara orkar kolla på två: IF och Länsförsäkringar.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top