R6 racehoj - tänderna gör ont

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Känner jag dig rätt tål du en och annan armbåge i sidan Moss. Det är inte mobbning om det är ge och ta med samma glada anda, tror jag... :va:confused::D

Hade du varit en lättKrenGkt (eller hur det nu stavas på SH) jävel hade jag varit snäll mot dig. :tummenupp:krama

P.S. Du är väl aldrig under 10000???:banana

Jag har inte riktigt upptäckt att någon är dum mot någon här i denna trevliga intressanta tråd!:tummenupp:tummenupp
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inte så att en r6 går att jämföra med en yzf1000r men på min ace hade jag ett metalliskt ljud som kom från bränsle tanken vid ca 7000rpm o det störde något såpass.

Det visade sig vid närmare kontroll att det fattades 2st gummi underlägg mellan tank o ram, tanken kommer aldrug i kontakt med ramen utan gummi underläggen, så fort dessa små gummin var limmade på rätt ställe så försvann resonans ljudet direkt.

Kan det vara något liknande som försvunnit på din r6?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jupp, men tappade Gällros och fastnade bakom, du kom om han vi hade framför oss vem det nu var, kan det varit Robin?, så det blev ju inte som jag tänkt mig..:hej

Nej, det blir ju inte alltid det... När var detta?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Inte så att en r6 går att jämföra med en yzf1000r men på min ace hade jag ett metalliskt ljud som kom från bränsle tanken vid ca 7000rpm o det störde något såpass.

Det visade sig vid närmare kontroll att det fattades 2st gummi underlägg mellan tank o ram, tanken kommer aldrug i kontakt med ramen utan gummi underläggen, så fort dessa små gummin var limmade på rätt ställe så försvann resonans ljudet direkt.

Kan det vara något liknande som försvunnit på din r6?

PLÖTSLIGT kommer jag att tänka på att vid ett par tillfällen har även jag haft ett HÖGT skorrande metalliskt vibrerande ljud på min R6:a!!! Det har hänt när jag startat och jag har trott att "NU DJÄVLAR ÄR DET BARA MOS I MOTORN!!!". Men efter en sekund har det slutat.
Detta hände för 5 och 7 år sedan typ och nu när jag läser ovanstående så kom minnet tillbaka till mig. Och jag har ont om gummin under tanken...

Så, prova att skruva fast tanken. Eller lägga något mellan tank och ram.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
PLÖTSLIGT kommer jag att tänka på att vid ett par tillfällen har även jag haft ett HÖGT skorrande metalliskt vibrerande ljud på min R6:a!!! Det har hänt när jag startat och jag har trott att "NU DJÄVLAR ÄR DET BARA MOS I MOTORN!!!". Men efter en sekund har det slutat.
Detta hände för 5 och 7 år sedan typ och nu när jag läser ovanstående så kom minnet tillbaka till mig. Och jag har ont om gummin under tanken...

Så, prova att skruva fast tanken. Eller lägga något mellan tank och ram.

Det där känner jag igen jag med, kan inte placera det bara..
Lågt varv-låg växel? Så han börjar lågt i varvtal men är utväxlad så han orkar utan att mota?

Enda jag kommer på.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Now we are talking.
Det är nog detta.

Ska bara hitta på något i tankområdet då.
Det är definitivt varvtalsberoende, möjligen i kombination med vissa hastigheter.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Now we are talking.
Det är nog detta.

Ska bara hitta på något i tankområdet då.
Det är definitivt varvtalsberoende, möjligen i kombination med vissa hastigheter.

Prova med att knöla dit bruna tvättsvampar dom väger inget men blir rätt så tighta när man pressar samman dessa. Jag kollade sprangskissen o då sag jag att det saknades gummin under tanken.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top