-Är du nöjd med din hoj ?

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Hej
Min nuvarande hoj köpte jag förra sommaren. En Honda vfr800x :kär Eftersom jag bara har en hoj får den gärna vara bra på lite av varje. Den funkar utmärkt både till touring och snabba kurviga vägar. Originalrutan åkte i papperskorgen ganska snabbt eftersom den orsakade kraftig turbulens runt skallen. Annan ruta monterades och turbulensen försvann. Sen har jag monterat diverse tillbehör, sidoväskor, toppbox, motorbågar, extraljus och handguards. 1200 mil har jag kört hittills och jag är riktigt nöjd med min hoj. Hur tänker ni andra.? Är ni nöjda med era hojar.? :hojsmilie

Försökte ladda upp en bild men misslyckades.. :3freak
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
En mt 09 tracer från 2015 fann jag i vintras och körde hem 40 mil i 2 plusgrader.

200 mil senare, fantastiskt lättkörd och väldigt nöjd. Provkörde en '17 där turbulensen var extrem från rutan men min '15 märker jag knappt någonting!

Hade lagt ut bild jag med men lyckas inte lösa det på denna sidan ????
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har alltid varit nöjd med mina hojar. Gör man lite research innan man handlar så minskar risken för att köpa något man inte tycker om.

Däremot har det varit ovant att byta "koncept", tex gå från sporttouring till äventyrshoj. Tillvänjningen tog nog kanske 500 mil på olika underlag innan jag kände mig bekväm...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nöjd, ja. (Har en 701SM till mig och en Er6 som min sambo kör hemma.)

Naturligtvis hägrar andra modeller/märken som man villhöver. Men då plats i garaget, livstetris i övrigt och börsen är begränsad så är man bara nöjd... Kör numera nästan bara på bana fast alldeles för sällan.

Bästa kombon jag haft var en motard och en sportigare touringhoj i garaget.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har varit nöjd med de flesta av mina hojar.
Eller alla egentligen, om man jämför förväntning med hur det faktiskt blev att ha dem. Nu har jag en Aprilia Shiver 750 och en GSX-R1000 till gatåka och mildare banåka, och en ZX6R till rent banåka... Och en Suzuki GSX-R750 i delar för att ta upp lite extra plats i garaget. :gnissla
Gillar alla hojarna, men skulle nog gärna ha en eller två till. En XDiavel, och ... Uuuuh... En H2SX?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag är så galet nöjd med min hoj att det nästan inte går att beskriva. Det räcker med att jag är i garaget och tittar på den så vill jag fram och klappa den. Vill ut och köra hela tiden, var riktigt länge sen jag kände så för en hoj. Fantastisk fjädring, så funkar att köra på buckliga småvägar, så snabb och lättmanövrerad att den är en dröm på bana (dvs, för mig som är mycket glad amatör). Riktigt bekväm också, håller på att bygga fäste för packväskor så det kan bli lite längre touring. Denna hojen är perfekt för mig, I’m in löööv!

BB32-B3-C8-B375-4260-B5-AE-FF297-F172-BCA.jpg
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Vad är en poll ?

Omröstning / enkät.
Det finns som alternativ längst ner på sidan när man skapar ett nytt ämne men jag tror att TS kan gå in i efterhand och göra det.
Men det var bara ett förslag tyckte att ämnet kunde passa för en "Poll" :tummenupp
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Konstig fråga...
Jag är nöjd med funktionen hos mina motorcyklar, men det betyder ju inte att jag vill ha dem kvar i all evighet. Jag vill helst byta mc en gång i veckan eller så. Tyvärr är jag inte rik nog för det.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag är mycket nöjd med min Triumph Street Triple 675, 2010, som jag haft i 5 år nu. Funkar utmärkt både på landsväg och bana. Inga större problem under åren förutom regulatorn och batteriet. Men visst skulle det vara kul med en MV Augusta istället! Tyvärr räcker inte pensionen till det!! Någon här på forumet sa att, "man ska köpa den hojen man blir kåtast av", och leva med dess fördelar och nackdelar! Mycket bra råd!!
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Nöjda med båda mina hojar men känns som dom står o flinar åt mig i garaget när jag står bredvid med armen i gips :huvet
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Mja, nöjd, kanske? Men aldrig sååå nöjd att det inte finns utrymme för förändringar i hojparken... Just nu grunnar jag på värdet av att slänga på fetklackade sulor och ett större styre på lillkillen Yamaha MT-03. Även fast det knappt ens blir en marginell förbättring till vintern. Så, kanske ryker den till förmån för något mer vinterfähigt?

Hojar, för tillfället:
Kawasaki Z900RS
Yamaha MT-03
Honda SH300i (Yupp, det är en mc-skoter.)

Jag skulle gärna nöja mig med två hojar. Men det ställer större krav på hojval. Tre, eller fler, är inte optimalt men då finns alltid utrymme att chansa mer friskt...

Shalom!
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Man är i allmänhet nöjd med sitt senaste hojköp. Hojen fungerar bra och är supersnygg, går som ett skott o.s.v. Det är inte förrän man provar något som passar en bättre som man inser att det är dags att byta.

Sedan är det en fråga om vilken smak och vilket behov man har. Jag vill ha hojar som är pigga, lätta och går tyst. Andra ser inget värde i det alls utan vill att det ska låta så mycket som möjligt och inte gör något om hojen är astung och har aphängarstyre. Det fungera i.o.f.s. bra om man vara ska tuffa omkring men inte för snabb och säker körning. Ändå är man aldrig säker som hojförare...Ena minuten är man pigg och har roligt och nästa finns man inte mer om man har otur eller saknar omdöme.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Jag skulle behöva en till som är bättre på det som min nuvarande inte fixar. Så.. Öhm.

Jo, på det stora hela är jag nöjd :fakta
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är toknöjd med min Z650.
Kan inte säga så mycket om min Mito mer än att jag är missnöjd med mig själv att jag inte har fixat ihop den än :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top