Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
    M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017

-Är du nöjd med din hoj ?

Hej
    Min nuvarande hoj köpte jag förra sommaren. En Honda vfr800x Eftersom jag bara har en hoj får den gärna vara bra på lite av varje. Den funkar utmärkt både till touring och snabba kurviga vägar. Originalrutan åkte i papperskorgen ganska snabbt eftersom den orsakade kraftig turbulens runt skallen. Annan ruta monterades och turbulensen försvann. Sen har jag monterat diverse tillbehör, sidoväskor, toppbox, motorbågar, extraljus och handguards. 1200 mil har jag kört hittills och jag är riktigt nöjd med min hoj. Hur tänker ni andra.? Är ni nöjda med era hojar.?

Försökte ladda upp en bild men misslyckades..

Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    utan
    En mt 09 tracer från 2015 fann jag i vintras och körde hem 40 mil i 2 plusgrader.

200 mil senare, fantastiskt lättkörd och väldigt nöjd. Provkörde en '17 där turbulensen var extrem från rutan men min '15 märker jag knappt någonting!

Hade lagt ut bild jag med men lyckas inte lösa det på denna sidan ????

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Jag har alltid varit nöjd med mina hojar. Gör man lite research innan man handlar så minskar risken för att köpa något man inte tycker om.

Däremot har det varit ovant att byta "koncept", tex gå från sporttouring till äventyrshoj. Tillvänjningen tog nog kanske 500 mil på olika underlag innan jag kände mig bekväm...
    Buy quality, cry once.

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Nöjd, ja. (Har en 701SM till mig och en Er6 som min sambo kör hemma.)

Naturligtvis hägrar andra modeller/märken som man villhöver. Men då plats i garaget, livstetris i övrigt och börsen är begränsad så är man bara nöjd... Kör numera nästan bara på bana fast alldeles för sällan.

Bästa kombon jag haft var en motard och en sportigare touringhoj i garaget.
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

dalis silads avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750, Kawasaki VN 800
    Till TS:
    Gör en poll av detta ämne...

I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Hoj
    2x Turbo
    Nöjd? Ja

BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Jag har varit nöjd med de flesta av mina hojar.
    Eller alla egentligen, om man jämför förväntning med hur det faktiskt blev att ha dem. Nu har jag en Aprilia Shiver 750 och en GSX-R1000 till gatåka och mildare banåka, och en ZX6R till rent banåka... Och en Suzuki GSX-R750 i delar för att ta upp lite extra plats i garaget.
    Gillar alla hojarna, men skulle nog gärna ha en eller två till. En XDiavel, och ... Uuuuh... En H2SX?

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Jag är så galet nöjd med min hoj att det nästan inte går att beskriva. Det räcker med att jag är i garaget och tittar på den så vill jag fram och klappa den. Vill ut och köra hela tiden, var riktigt länge sen jag kände så för en hoj. Fantastisk fjädring, så funkar att köra på buckliga småvägar, så snabb och lättmanövrerad att den är en dröm på bana (dvs, för mig som är mycket glad amatör). Riktigt bekväm också, håller på att bygga fäste för packväskor så det kan bli lite längre touring. Denna hojen är perfekt för mig, I’m in löööv!

Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Citat Ursprungligen postat av K-B Visa inlägg
    Nöjd? Ja

Satanigatan!

M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    Citat Ursprungligen postat av silad Visa inlägg
    Till TS:
    Gör en poll av detta ämne...
    Vad är en poll ?

dalis silads avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750, Kawasaki VN 800
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg
    Vad är en poll ?
    Omröstning / enkät.
    Det finns som alternativ längst ner på sidan när man skapar ett nytt ämne men jag tror att TS kan gå in i efterhand och göra det.
    Men det var bara ett förslag tyckte att ämnet kunde passa för en "Poll"

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Konstig fråga...
    Jag är nöjd med funktionen hos mina motorcyklar, men det betyder ju inte att jag vill ha dem kvar i all evighet. Jag vill helst byta mc en gång i veckan eller så. Tyvärr är jag inte rik nog för det.

Medlem thruxtonerichs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
    Jag är mycket nöjd med min Triumph Street Triple 675, 2010, som jag haft i 5 år nu. Funkar utmärkt både på landsväg och bana. Inga större problem under åren förutom regulatorn och batteriet. Men visst skulle det vara kul med en MV Augusta istället! Tyvärr räcker inte pensionen till det!! Någon här på forumet sa att, "man ska köpa den hojen man blir kåtast av", och leva med dess fördelar och nackdelar! Mycket bra råd!!

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg
    Vad är en poll ?
    Det är sånt där man blir allergisk mot, främst på våren. Men det finns bra, helt receptfria, botemedel mot det nu för tiden.

Medlem z1000sxs avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Hoj
    2017, Kawasaki, Z1000SX & 2017 BMW K1600GTL
    Nöjda med båda mina hojar men känns som dom står o flinar åt mig i garaget när jag står bredvid med armen i gips

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Mja, nöjd, kanske? Men aldrig sååå nöjd att det inte finns utrymme för förändringar i hojparken... Just nu grunnar jag på värdet av att slänga på fetklackade sulor och ett större styre på lillkillen Yamaha MT-03. Även fast det knappt ens blir en marginell förbättring till vintern. Så, kanske ryker den till förmån för något mer vinterfähigt?

Hojar, för tillfället:
    Kawasaki Z900RS
    Yamaha MT-03
    Honda SH300i (Yupp, det är en mc-skoter.)

Jag skulle gärna nöja mig med två hojar. Men det ställer större krav på hojval. Tre, eller fler, är inte optimalt men då finns alltid utrymme att chansa mer friskt...

Shalom!
    Senast redigerat av DampKid den 2019-06-04 klockan 20:27.
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Singel & jävligt lycklig Str3 Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    2 britter och 1 svenne
    Jag är nöjd med mina.

Friherre Sydneys avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    H1
    Man är i allmänhet nöjd med sitt senaste hojköp. Hojen fungerar bra och är supersnygg, går som ett skott o.s.v. Det är inte förrän man provar något som passar en bättre som man inser att det är dags att byta.

Sedan är det en fråga om vilken smak och vilket behov man har. Jag vill ha hojar som är pigga, lätta och går tyst. Andra ser inget värde i det alls utan vill att det ska låta så mycket som möjligt och inte gör något om hojen är astung och har aphängarstyre. Det fungera i.o.f.s. bra om man vara ska tuffa omkring men inte för snabb och säker körning. Ändå är man aldrig säker som hojförare...Ena minuten är man pigg och har roligt och nästa finns man inte mer om man har otur eller saknar omdöme.

Alltid retar det nån zoddris avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Honda VFR1200F -10
    Jag skulle behöva en till som är bättre på det som min nuvarande inte fixar. Så.. Öhm.

Jo, på det stora hela är jag nöjd
    Citat Ursprungligen postat av ozeo
    den stora frågan är vem som kom på o borra i foppatoffeln :brynad

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Är toknöjd med min Z650.
    Kan inte säga så mycket om min Mito mer än att jag är missnöjd med mig själv att jag inte har fixat ihop den än

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

14+ och ganska soligt. Blev en tur på ca. 15 mil. Tog en fika i Marstrand och tittade på segeltävling.

Hixman
Vill du annonsera ovan? Klicka här