Funderar på att köpa GPS för hojen

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Har någon erfarenhet av GPS här? Jag kikar lite på den Tomtom som man får rabatt på genom SMC, Rider 50 WE. Är den bantad jättemycket mot 550 som också finns på Dustin?
Behöver man de funktioner som storebrorsan har?
Jag skulle vilja ha något som är lätt att se på om man skulle vilja, provade att köra telefonen i Finland förra året och det funkade ok, men det är ändå lite sådär.

/R
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tvekade länge att köpa GPS till hojen, men för två år sedan köpte jag en Tomtom Rider 420, och det är banne mig en av dom bästa prylar jag har köpt till hojen, bortsett från bensin och däck :fakta Nu kan jag sitta hemma och hitta vägar som ser kul ut, och som jag aldrig skulle ha kört annars, och lägga upp som rutter i GPSen. Sen har den ju en massa roliga saker om trafik, mackar i närheten osv också :tummenupp
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Köpte mig en begagnad tomtom 410 via blocket för 1500:-, än så länge nöjd men slutprovet blir till helgen i norge!
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Har Tomtom Rider 410 ( tror jag ) till ena hojen och BMW Navi 6 ( Garmin ) i andra hojen.
Tycker Tomtom är bättre än den andra, vet inte riktigt varför men en anledning är Garmins jäkla program till datorn, bootcamp, som jag tycker suger stenhårt. På tok för krångligt att komma in i. Tomtoms mydrive enkelt och smidigt.
Men det e ju va jag tycker det.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Har Tomtom Rider 410 ( tror jag ) till ena hojen och BMW Navi 6 ( Garmin ) i andra hojen.
Tycker Tomtom är bättre än den andra, vet inte riktigt varför men en anledning är Garmins jäkla program till datorn, bootcamp, som jag tycker suger stenhårt. På tok för krångligt att komma in i. Tomtoms mydrive enkelt och smidigt.
Men det e ju va jag tycker det.
Instämmer med föregående talare.
Nörd då ska du ha Garmin
Användare som gillar enkel användning, TomTom
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Jag använder mig av en vanlig Garmin bil-gps som jag fäster på styret vid behov. Det funkar till det som jag behöver. Nackdelen är ju att den inte tål regn. Kurviga vägar och sånt som finns i mc-gps har jag inte skapat något behov av ännu. Jag använder min gps som komplement till vanliga kartor.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top