Rik motorcyklist?

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Grymt. Fortsätt kämpa om det är något du tror på och lyssna inte på alla som skrattar.

Tack, jag uppskattar din support! Vi behöver fler som dig.
Man blir alltid utskrattad i början men sen tystnar det ganska fort.
När jag startade tråden hade jag 0 kr i finansiering och nu har jag 1 milj. kr. Dock har ingen kommit från sporthoj än men jag ger inte upp hoppet, jag har en stark tro på att vi motorcyklister stöttar varandra.
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Tack, jag uppskattar din support! Vi behöver fler som dig.
Man blir alltid utskrattad i början men sen tystnar det ganska fort.
När jag startade tråden hade jag 0 kr i finansiering och nu har jag 1 milj. kr. Dock har ingen kommit från sporthoj än men jag ger inte upp hoppet, jag har en stark tro på att vi motorcyklister stöttar varandra.

snabb tanke, har du funderat över någon kickstarter liknande chansning? Sure kräver att man kan visa upp produkten osv. Men kan va ett alternativ så fort pantent osv gått igenom. kan va ett enkelt sätt att få in enorma summor från hela världen och kombinerar man detta med att försöka nå ut till diverse större mc-youtubers så kan du nå ut till en ENORM mängd personer som kan tänka sig stötta din ide =)
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
snabb tanke, har du funderat över någon kickstarter liknande chansning? Sure kräver att man kan visa upp produkten osv. Men kan va ett alternativ så fort pantent osv gått igenom. kan va ett enkelt sätt att få in enorma summor från hela världen och kombinerar man detta med att försöka nå ut till diverse större mc-youtubers så kan du nå ut till en ENORM mängd personer som kan tänka sig stötta din ide =)

Du är på helt rätt spår med kickstarter, man hör bara på namnet att det passar för ett motorcykel projekt.
Är det någon som har erfarenhet av att göra kickstarter kampanjer?
Vilka mc-youtubers tycker du är bäst?

tack, vi behöver fler som dig och dig och dig och dig
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
@Geggamoja - Jag antar att du är en av de "rika" i och med att du skriver åt deras vägnar? annars pratar du bara gegga moja. Om man har mycket integritet vet man klart och tydligt vart man står i frågan, vem man själv är, och man är inte lätt påverkad av andra. Nej, det handlar inte om något scam, det handlar om motorcyklister, det är därför jag skriver på ett mc-forum.

"Hej finns det någon rik person som kan höra av sig till mig?"

Detta utan mer info är oseriöst, därav kritiken. Jag ser ingen vinning att höra av sig till en okänd person bara för att berätta att man är rik, enbart risker.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Tycker det här ser ut som en god idé! Många var skeptiska till "Hövding" också när den lanserades, ganska populär idag! Men jag tänker att den kanske skulle kunna anpassas även till hästsport, fältritt är ju svårt skadedrabbat. Där finns ju en grupp människor med gott om pengar!
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Tycker det här ser ut som en god idé! Många var skeptiska till "Hövding" också när den lanserades, ganska populär idag! Men jag tänker att den kanske skulle kunna anpassas även till hästsport, fältritt är ju svårt skadedrabbat. Där finns ju en grupp människor med gott om pengar!

Tack Cowdriver!
Man får ofta väldigt negativ kritik när man inte gör som normen, så som Hövding utmanade traditionella hjälmar som du nämner, ofta anses innovatören galen innan det visar sig bli en succeé. Rädslan när någon avviker från normen ligger djupt rotad i människans psykologi och gruppbeteende, man ska rätta sig i ledet som alla andra, då är man normal.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tack Cowdriver!
Man får ofta väldigt negativ kritik när man inte gör som normen, så som Hövding utmanade traditionella hjälmar som du nämner, ofta anses innovatören galen innan det visar sig bli en succeé. Rädslan när någon avviker från normen ligger djupt rotad i människans psykologi och gruppbeteende, man ska rätta sig i ledet som alla andra, då är man normal.

Du missar helt poängen för kritiken, ingen i tråden har kritiserat din produkt av den enkla anledningen att du håller det hemligt.
Du har inte ens gett en antydan till vad det skulle vara för produkt och du blir här kritiserad för att du tigger pengar utan att ens nämna vilket område det handlar om.
De som har pengar och är intresserade av affärer har gott om andra alternativ utan att de ska springa jagande efter Hemlige Arne.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Och samtidigt sitter vi som är utan ett överflöd av pengar, nyfikna och önskar att vi hade det, bara för att då reda på den där revolutionära uppfinningen är för något :huvet
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Du missar helt poängen för kritiken, ingen i tråden har kritiserat din produkt av den enkla anledningen att du håller det hemligt.
Du har inte ens gett en antydan till vad det skulle vara för produkt och du blir här kritiserad för att du tigger pengar utan att ens nämna vilket område det handlar om.
De som har pengar och är intresserade av affärer har gott om andra alternativ utan att de ska springa jagande efter Hemlige Arne.

Two stroke man, jag kan inte berätta om produkten i ett öppet forum, det är en innovation som jag inte vill ska läcka ut, alla kommer få reda på vad jag har utvecklat i ett senare skede.

Är man involverad på ett eller annat sätt i projektet och vill hjälpa till, så får man självklart reda på vad det handlar om. Vill du vara involverad och hjälpa till som tex. att ge seriös feedback så kan du få reda på den stora hemligheten om du vill?
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Och samtidigt sitter vi som är utan ett överflöd av pengar, nyfikna och önskar att vi hade det, bara för att då reda på den där revolutionära uppfinningen är för något :huvet

Vill man få reda på vad den revolutionära uppfinningen är så kan man vara med och hjälpa till i projektet.
Man kan ge feedback, vara med på plåtningar med sitt MC crew, komma med idéer osv. Det finns mycket man kan hjälpa till med utan att det kostar pengar.
Nästa steg i processen är att resa kapitalet projektet behöver för att komma vidare, därav tråden...
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Nu kan jag berätta vad den stora hemligheten är!

Jag tog på mig airbag jeansen och drog ner till MC mässan i helgen för att filma och se vad industrin tyckte om produkten. Jag träffade Galne dansken (Jesper, Generalsekreterare på Sveriges Motorcyklister) som jag fick kontakt med här på tråden och gjorde en intervju, hans kommentar i slutet av intervjun var fiffig.

Nu när alla vet att det handlar om airbag kläder så ställer jag frågan igen...
Finns det någon här på forumet som kör motorcykel och har kapital att investera?
Jag har inte tappat hoppet på den här tråden, hittills har jag fått två nya vänner tack vare tråden, vi kommer kunna rädda liv tillsammans, det är en bra grej, själen får bonuspoäng i efterlivet när man räddar folk, man blir som en skyddsängel och skyddar motorcyklister med airbags.

 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bra ide. Men är största målgruppen Motorcyklister?
Min mamma föll hemma och bröt bäckenet.
Det blev veckor på sjukhus och vårdhem.
Ett sånt här skydd som reagerar som Hövding (vad jag fattat) vid olycka och blåser upp luftkuddarna
vore toppen tror jag.
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Din idé med höftskydd till din mor är bra, det är fler som har tänkt på det. Det finns en på marknaden, se länk, hip-airbag
https://youtu.be/jmEa1PXysmA

Jag kommer fokusera på oss motorcyklister, jag kör, min bror kör, mina vänner kör och hela forumet här kör, jag behöver airbag skydd så som jag kör...
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Hur mkt varmare blir det med airbagen i brallorna? Kör själv med kevlar cargo (m65) brallor när jag kör gata just för att allt blir så mkt smidigare än med skinnställ. Dom är dessutom lite rymligare än vad ett par jeans är om det ska se bra ut. Kommer du utöka sortimentet med sådana också?

Vad pratar vi om för tänkt tidsspann?

Grym produkt ????

Bra frågor, ska se om jag kan svara på dem nedan.

Ang. värme i airbag jeansen
Airbag modulen i jeansen är inte helt omslutande runt benen och låren (se första bilden på videon). Det gör att byxan ventilerar bra och låter luft blåsa igenom jeansen på vissa ställen. När man går i jeansen, Off-bike, så glömmer man bort att man har en airbag i jeansen. Skulle vädret vara otroligt varmt då kan man zippa ur airbagen från jeansen och bara ha jeansen på sig när man är framme vid sin destination.


Ang. Kevlar jeans
Jag tog fram Kevlar jeans för 12 år sedan men slutade producera dem efter den första modellen, det kändes som "falsk säkerhet" då de inte skyddar mot de riktiga smällarna i en MC olycka, visst de skyddar mot skrapning mot asfalten och har höftskydd (som man plockar ut) + knäskydd (för den 3:e vanligaste skadan). Men överlag skyddar inte Kevlar jeans mot de riktiga smällarna om man skulle flyga in i ett träd eller stolpe. Det är bara en airbag som kan skydda mot sånnt.

Ang. Cargo M65 brallor
Denna typ av byxa är som du säger, betydligt smidigare än skinnställ och används mycket i stadskörning/kortare sträckor, man är ute efter enkelhet, smidighet och utseende över säkerhet.
Tar man ut airbag modulen i jeansen så uppnår man samma egenskaper med airbag jeansen.
Jag kommer ta fram fler modeller och utöka kollektionen allt eftersom.

Ang. tidsspann
Vi planerar att göra en kickstarter lansering senare i år och kunna leverera till sommaren 2021. Dock behöver man medverka i kickstarter kampanjen för att vara med, kampanjen håller öppet i 30 dagar och då kan man lägga sin för-beställning, missar man kampanjen får man vänta till sommaren 2022 för att få airbag jeansen (även då behöver man för-beställa).
Vi kommer enbart att tillverka på förbeställning och kommer inte hålla i något lager de första åren.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Som inbiten användare av skinnställ och under inga som helst omständigheter något annat så måste jag säga att jag känner mig lite kränkt. :mad:
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Som inbiten användare av skinnställ och under inga som helst omständigheter något annat så måste jag säga att jag känner mig lite kränkt. :mad:

jag förstår känslan, jag kände mig lika kränkt när jag för första gången tog på mig ett skinnställ, tanken att ha på sig ett dött djur som sitter extremt tajt är inte så trevligt, sen kommer tanken att gå med det fast klistrade döda djuret hela vägen till hojjen, oj vilket svett *pust*, sen ska jag fortsätta svettas... i ett dött djur... och njuta av min åkning, stel som en pinne på hojjen.
Jag undrar hur pass kränkt det döda djuret egentligen känner sig? Ähhh djur har väl inga känslor?
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top