REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 92 av 92
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Egenbygge
    Citat Ursprungligen postat av Mahhbechh Visa inlägg
    Grymt. Fortsätt kämpa om det är något du tror på och lyssna inte på alla som skrattar.
    Tack, jag uppskattar din support! Vi behöver fler som dig.
    Man blir alltid utskrattad i början men sen tystnar det ganska fort.
    När jag startade tråden hade jag 0 kr i finansiering och nu har jag 1 milj. kr. Dock har ingen kommit från sporthoj än men jag ger inte upp hoppet, jag har en stark tro på att vi motorcyklister stöttar varandra.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    Citat Ursprungligen postat av moses_ Visa inlägg
    Tack, jag uppskattar din support! Vi behöver fler som dig.
    Man blir alltid utskrattad i början men sen tystnar det ganska fort.
    När jag startade tråden hade jag 0 kr i finansiering och nu har jag 1 milj. kr. Dock har ingen kommit från sporthoj än men jag ger inte upp hoppet, jag har en stark tro på att vi motorcyklister stöttar varandra.
    snabb tanke, har du funderat över någon kickstarter liknande chansning? Sure kräver att man kan visa upp produkten osv. Men kan va ett alternativ så fort pantent osv gått igenom. kan va ett enkelt sätt att få in enorma summor från hela världen och kombinerar man detta med att försöka nå ut till diverse större mc-youtubers så kan du nå ut till en ENORM mängd personer som kan tänka sig stötta din ide =)

Medlem
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Egenbygge
    Citat Ursprungligen postat av norrby89 Visa inlägg
    snabb tanke, har du funderat över någon kickstarter liknande chansning? Sure kräver att man kan visa upp produkten osv. Men kan va ett alternativ så fort pantent osv gått igenom. kan va ett enkelt sätt att få in enorma summor från hela världen och kombinerar man detta med att försöka nå ut till diverse större mc-youtubers så kan du nå ut till en ENORM mängd personer som kan tänka sig stötta din ide =)
    Du är på helt rätt spår med kickstarter, man hör bara på namnet att det passar för ett motorcykel projekt.
    Är det någon som har erfarenhet av att göra kickstarter kampanjer?
    Vilka mc-youtubers tycker du är bäst?

tack, vi behöver fler som dig och dig och dig och dig

#13 Geggamojas avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    Ducati Fika Racer
    @Geggamoja - Jag antar att du är en av de "rika" i och med att du skriver åt deras vägnar? annars pratar du bara gegga moja. Om man har mycket integritet vet man klart och tydligt vart man står i frågan, vem man själv är, och man är inte lätt påverkad av andra. Nej, det handlar inte om något scam, det handlar om motorcyklister, det är därför jag skriver på ett mc-forum.
    "Hej finns det någon rik person som kan höra av sig till mig?"

Detta utan mer info är oseriöst, därav kritiken. Jag ser ingen vinning att höra av sig till en okänd person bara för att berätta att man är rik, enbart risker.
    DÅ: DUCATIS2R800 DUCATI748 DUCATI1098 TRIUMPH675 APRILIARS125 KTMSXF250 HONDACBR600RR DUCATIMONSTER600 HONDAMSX125
    NU: DUCATISCRAMBLER

...." diobo' ragazzi quanti siete! ".... Cowdrivers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Aprilia RSV4 R, Aprilia RS 250
    Tycker det här ser ut som en god idé! Många var skeptiska till "Hövding" också när den lanserades, ganska populär idag! Men jag tänker att den kanske skulle kunna anpassas även till hästsport, fältritt är ju svårt skadedrabbat. Där finns ju en grupp människor med gott om pengar!

Medlem
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Egenbygge
    Citat Ursprungligen postat av Cowdriver Visa inlägg
    Tycker det här ser ut som en god idé! Många var skeptiska till "Hövding" också när den lanserades, ganska populär idag! Men jag tänker att den kanske skulle kunna anpassas även till hästsport, fältritt är ju svårt skadedrabbat. Där finns ju en grupp människor med gott om pengar!
    Tack Cowdriver!
    Man får ofta väldigt negativ kritik när man inte gör som normen, så som Hövding utmanade traditionella hjälmar som du nämner, ofta anses innovatören galen innan det visar sig bli en succeé. Rädslan när någon avviker från normen ligger djupt rotad i människans psykologi och gruppbeteende, man ska rätta sig i ledet som alla andra, då är man normal.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Tack Cowdriver!
    Man får ofta väldigt negativ kritik när man inte gör som normen, så som Hövding utmanade traditionella hjälmar som du nämner, ofta anses innovatören galen innan det visar sig bli en succeé. Rädslan när någon avviker från normen ligger djupt rotad i människans psykologi och gruppbeteende, man ska rätta sig i ledet som alla andra, då är man normal.
    Du missar helt poängen för kritiken, ingen i tråden har kritiserat din produkt av den enkla anledningen att du håller det hemligt.
    Du har inte ens gett en antydan till vad det skulle vara för produkt och du blir här kritiserad för att du tigger pengar utan att ens nämna vilket område det handlar om.
    De som har pengar och är intresserade av affärer har gott om andra alternativ utan att de ska springa jagande efter Hemlige Arne.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

"JesperN" Getens avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    Triumph
    Och samtidigt sitter vi som är utan ett överflöd av pengar, nyfikna och önskar att vi hade det, bara för att då reda på den där revolutionära uppfinningen är för något

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Geten Visa inlägg
    Och samtidigt sitter vi som är utan ett överflöd av pengar, nyfikna och önskar att vi hade det, bara för att då reda på den där revolutionära uppfinningen är för något
    Du kan väl vara lika hemlig som TS, säg att du har pengar men du behöver ju inte berätta om det är 10 kr eller 10 miljoner.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

"JesperN" Getens avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    Triumph
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Du kan väl vara lika hemlig som TS, säg att du har pengar men du behöver ju inte berätta om det är 10 kr eller 10 miljoner.
    Mm, men det där med att vara oärlig är inte riktigt min grej. Är väl också därför man inte har det där överflödet av pengar

Medlem
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Egenbygge
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Du missar helt poängen för kritiken, ingen i tråden har kritiserat din produkt av den enkla anledningen att du håller det hemligt.
    Du har inte ens gett en antydan till vad det skulle vara för produkt och du blir här kritiserad för att du tigger pengar utan att ens nämna vilket område det handlar om.
    De som har pengar och är intresserade av affärer har gott om andra alternativ utan att de ska springa jagande efter Hemlige Arne.
    Two stroke man, jag kan inte berätta om produkten i ett öppet forum, det är en innovation som jag inte vill ska läcka ut, alla kommer få reda på vad jag har utvecklat i ett senare skede.

Är man involverad på ett eller annat sätt i projektet och vill hjälpa till, så får man självklart reda på vad det handlar om. Vill du vara involverad och hjälpa till som tex. att ge seriös feedback så kan du få reda på den stora hemligheten om du vill?

Medlem
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Egenbygge
    Citat Ursprungligen postat av Geten Visa inlägg
    Vill man få reda på vad den revolutionära uppfinningen är så kan man vara med och hjälpa till i projektet.
    Man kan ge feedback, vara med på plåtningar med sitt MC crew, komma med idéer osv. Det finns mycket man kan hjälpa till med utan att det kostar pengar.
    Nästa steg i processen är att resa kapitalet projektet behöver för att komma vidare, därav tråden...

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Skulle bara kolla att du var med... Sorry, jag räknade bort BMW:n utan att tänka på det. Den är ju i en helt annan klass och jag tycker den ska jämföras med K [...]

Niklasinorr
Vill du annonsera ovan? Klicka här