Rik motorcyklist?

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Hur mycket går Du in med själv?

jag har lagt ner ett års arbete, finansierat allt själv, har en fungerande prototyp, patent ansökan gjord av stor patentbyrå i usa, affärsplan och nätverk på plats då jag har flera års erfarenhet inom området.

Jag kan lägga ner ytterligare 0,5 milj. kr i projektet.
 
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Man ku ju ta kontakt t SMC som har en daglig ledare, som kan tänkas att ku bistå på olika sätt!

Tror jag kan förmedla kontakten..
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Man ku ju ta kontakt t SMC som har en daglig ledare, som kan tänkas att ku bistå på olika sätt!

Tror jag kan förmedla kontakten..

Finns det några rika motorcyklister på SMC? som kan stödja en innovativ motorcyklist, att skydda andra motorcyklister?
Vad har du för kontakt du kan förmedla?
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
SMC är ett spegelbild av svenska samhället. Så om det finns din über miljonär på 70.000 svenska, så är det bara att leta.

Jag tänkte mera att SMC kan hjälpa dig på väg till en mängd olika punkter, som en start-up, har behov av. SMC är del av flera globala nätvärk, vart vi jobbar med innovation på olika sätt. I en av organisationerna har vi en development fund på närmare 170 milj. Och här letar vi innovation Vi har i ett annat nätverk börjad med lite andra intressante sätt att bedriva säkerhet ( och finansiering av detta).

Du kan nå mig via jesper.christensen@svmc.se alt. Eller på telefon söndag och fram: 070 55 77 500. Jag /vi, kollar gärna och hjälper dig om vi tror på ditt upplägg och du har en serös approach.

Med vänlig hälsning, Jesper SMC
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
SMC är ett spegelbild av svenska samhället. Så om det finns din über miljonär på 70.000 svenska, så är det bara att leta.

Jag tänkte mera att SMC kan hjälpa dig på väg till en mängd olika punkter, som en start-up, har behov av. SMC är del av flera globala nätvärk, vart vi jobbar med innovation på olika sätt. I en av organisationerna har vi en development fund på närmare 170 milj. Och här letar vi innovation Vi har i ett annat nätverk börjad med lite andra intressante sätt att bedriva säkerhet ( och finansiering av detta).

Du kan nå mig via jesper.christensen@svmc.se alt. Eller på telefon söndag och fram: 070 55 77 500. Jag /vi, kollar gärna och hjälper dig om vi tror på ditt upplägg och du har en serös approach.

Med vänlig hälsning, Jesper SMC

Oj, det där lät väldigt intressant! Ni kanske är nålen i höstacken jag har letat efter, jag mailar dig så tar vi det därifrån.

MVH
Moses
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Priserna varierar beroende på produkt men de ligger mellan 7 000-15 000 kr inkl. moms till slutkund, jämfört med de konkurrerande produkterna är priserna i bra nivå.

Konkurrerande produkter, det är alltså inte någon ny och fantastisk idé ändå då? :va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den här tråden ger mig hopp om att forumet kommer uppleva en revival.

TS, ingen med väldigt mycket pengar kör MC.

Det är lite som att fråga på Flashback efter någon som både älskar fentanyl och äger en skyskrapa i Singapore.

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Polyurethanskum i stället för luft/gas?
Ballong som lyfter en ur tillbudet? En omvänd fallskärm s.a.s?
Eller en helfordonsomslutande kokong?

Katapultstol, och den där fallskärmen :yoparty

Lite seriösare så skulle man nog faktiskt kunna rädda många liv med en katapultstol som skjuter upp motorcyklisten så att han flyger över en bil han krockar med istället för att han dunkar huvudet eller bröstkorgen mot ett biltak när han krockar med en bil.

Men alla MC-olyckor är ji inte krock mellan MC och bil så så det skulle kanske bli kontraproduktivt vid andra tillfällen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Katapultstol, och den där fallskärmen :yoparty

Lite seriösare så skulle man nog faktiskt kunna rädda många liv med en katapultstol som skjuter upp motorcyklisten så att han flyger över en bil han krockar med istället för att han dunkar huvudet eller bröstkorgen mot ett biltak när han krockar med en bil.

Men alla MC-olyckor är ji inte krock mellan MC och bil så så det skulle kanske bli kontraproduktivt vid andra tillfällen.

Mycket skoj om den utlöser utan kollision. :hihi
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Lottodragningen var 18:20 så jag har inte kollat men jag kan nog fan vara rik, känner det på mig!
Förra dragningen så var jag bara 4 rätt ifrån miljonen.
 

jonsal

Medlem
Gick med
22 Jun 2015
Ort
Partille
Hoj
2022 Ducati Monster

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Här kommer en uppdatering på projektet som kan rädda liv.

- Almi Göteborg har beviljat projektet ett innovationsstöd på 50K.
- Västra Götalandsregionen kommer in med 500K i finansiering tack vare projektets innovationshöjd.
- En motorcykel ängel har nu investerat 250K.
- En affärsängel har nu investerat 250K.
- En fungerande prototyp finns och har just nu patent pending status.
- Jag har 6 års relevant erfarenhet i området och inom teamet har vi +10 års relevant erfarenhet.

Nu har projektet 1 milj. kr i finansiering varav endast 250K kommer från motorcykel communityn.
Finns det fler motorcyklister som kan backa upp projektet?
Skicka ett meddelande till mig så berättar jag mer.

MVH
Moses
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Grymt. Fortsätt kämpa om det är något du tror på och lyssna inte på alla som skrattar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top