Rik motorcyklist?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag tror att jag lykats luskat ut vad för företag och prylar det handlar om
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vad erbjuder Du för garantier och returns? Delägarskap? Var är bolaget registrerat (jag rör inget svenskt med en tång...)?
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den här idén kan rädda många motorcykel liv och förhindrar förlamningar. Det är en idé med gott syfte, vi alla känner någon som har krashat, vissa har haft tur men många är inte lika lyckosamma.

Vart finns motorcykel gemenskapen i detta forum? Vi är alla motorcyklister, är det någon som vill lyssna på min fråga?


Nja, säkerhet, rädda liv och så - det känns lite abstrakt.
Hade det handlat om grafenfolie på rulle som man kan lägga på själv så hade det liksom slagit hårt och trängt ut kolfibertejpen direCkt.

Mindre miniblinkers finns det också pengar i, samt en mikro-Rototilt för nummerskyltshållaren. Där kunde man gått in och tjänat big bucks, men säkerhet...? Trist.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad erbjuder Du för garantier och returns? Delägarskap? Var är bolaget registrerat (jag rör inget svenskt med en tång...)?

Idag är jag benägen att hålla med.
Försöka bedriva handel med svensk industri idag... :gnissla
Så bemödar de sig inte komma på jobb klämdagar heller hos majoriteten av svenska leverantörer. :3freak
 

ulpe

Ny medlem
Gick med
26 May 2017
Ort
08
Hoj
NC700X-12 Tidigare: Skyteam Dax125-12, MT07-14, GSXS1000-17
Trodde de flesta konsumentprylsbluffsfinansieringarna gick via kickstarter mfl numera.
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Vad erbjuder Du för garantier och returns? Delägarskap? Var är bolaget registrerat (jag rör inget svenskt med en tång...)?

- Det ett svenskt AB och skattas enligt rikets regler...även om skatterna är höga.
- Delägandeskap erbjuds i utbyte mot investering.
- Det finns inga garantier och det är ett risk-projektet. Jag poängterar kriteriet "överflöd av pengar", en motorcyklist som går in i det här projektet ska ha det väldigt bra ställt och känna sig bekväm med att "riska" pengar.

Nja, säkerhet, rädda liv och så - det känns lite abstrakt.
Hade det handlat om grafenfolie på rulle som man kan lägga på själv så hade det liksom slagit hårt och trängt ut kolfibertejpen direCkt.
Mindre miniblinkers finns det också pengar i, samt en mikro-Rototilt för nummerskyltshållaren. Där kunde man gått in och tjänat big bucks, men säkerhet...? Trist.

Jag bryr mig mer om att skapa produkter med fundamental kundnytta, så som att förhindra förlamning etc.
Om du tycker säkerhets-produkter är trist och tråkigt så kanske du kommer tycka marknadsföringen är betydligt mycket roligare.

Vill du vara involverad i den "roliga delen" av projektet måste du ha extrem kontroll på motorcykeln som motorcyklist, kunna dansa på barbord och ha ett gott sinne för humor. Är du öppen för att köra in bilar och motorcyklar på dansgolv?
Frågan är egentligen, hade du pallat med att hänga med mig en kväll? PS. Egen MC hjälm är ett krav om du ska med.

Ha en trevlig helg!!!
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
- Det ett svenskt AB och skattas enligt rikets regler...även om skatterna är höga.
- Delägandeskap erbjuds i utbyte mot investering.
- Det finns inga garantier och det är ett risk-projektet. Jag poängterar kriteriet "överflöd av pengar", en motorcyklist som går in i det här projektet ska ha det väldigt bra ställt och känna sig bekväm med att "riska" pengar.



Jag bryr mig mer om att skapa produkter med fundamental kundnytta, så som att förhindra förlamning etc.
Om du tycker säkerhets-produkter är trist och tråkigt så kanske du kommer tycka marknadsföringen är betydligt mycket roligare.

Vill du vara involverad i den "roliga delen" av projektet måste du ha extrem kontroll på motorcykeln som motorcyklist, kunna dansa på barbord och ha ett gott sinne för humor. Är du öppen för att köra in bilar och motorcyklar på dansgolv?
Frågan är egentligen, hade du pallat med att hänga med mig en kväll? PS. Egen MC hjälm är ett krav om du ska med.

Ha en trevlig helg!!!


Ha ha ha!
Du vet inte vem du utmanar. :tummenupp
Jag råkar faktiskt ha en jävla koll på att köra MC, även inomhus, och dansa på bord är alltför vanligt när jag är ute.
På CV-t finns bland annat en Per Oscarson-stripp ner till kallingarna ombord på Finlandsfärjan för 5 år sedan.

0stRfw3.jpg



Jag är ledsen att du fått ett trist mottagande på din idé här inne.
Det är fler än jag som tyckte det lät mer skumt än intressant.
Min lilla utvikning kring vad som är ”roligt” var en ironisk/sarkastiskt drapa över hur svårt det är att nå ut med något seriöst när alla bara efterfrågar meningslösheter.

Men, överväger du en lanseringsturne som närmar sig Robinson-Robbans härjande på barerna så kommer ju sakerna i ett annat ljus... :D



När drar vi? :fyllisar. :crash
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Ha ha ha!
Du vet inte vem du utmanar. :tummenupp
Jag råkar faktiskt ha en jävla koll på att köra MC, även inomhus, och dansa på bord är alltför vanligt när jag är ute.
På CV-t finns bland annat en Per Oscarson-stripp ner till kallingarna ombord på Finlandsfärjan för 5 år sedan.

Jag är ledsen att du fått ett trist mottagande på din idé här inne.
Det är fler än jag som tyckte det lät mer skumt än intressant.
Min lilla utvikning kring vad som är ”roligt” var en ironisk/sarkastiskt drapa över hur svårt det är att nå ut med något seriöst när alla bara efterfrågar meningslösheter.

Men, överväger du en lanseringsturne som närmar sig Robinson-Robbans härjande på barerna så kommer ju sakerna i ett annat ljus... :D

När drar vi? :fyllisar. :crash

aaa mottagandet här på forumet har varit lite trist och skeptiskt, men jag förstår att folk är skeptiska när jag öppet inte kan berätta vad det handlar om och måste vara hemlighetsfull.

Dock hade jag hoppats på lite mer biker-lojalitet här på forumet, oss hojj åkare emellan, MC relaterade projekt som gynnar vårt community ska man supporta och inte tracka ner på tänker jag. Jag känner bra support från flera medlemmar samtidigt som vissa medlemmar är väldigt pessimistiska, men det är bara så vår värld funkar man träffar på alla i ett forum.

Det låter som om du skulle kunna kvalificera till marknadsföringsdelen, det "tråkiga" affärsdelen och säkerhetsdelen måste först vara på plats dock ;)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tror Du hade fått ett annat mottagande om Du hade skippat ”rik” i förfrågan. När det gäller denna typen av initiativ så är det OPM (Other People’s Money) som gäller, och då krävs det inte att man är rik för att kunna skrapa ihop ett startkapital.

Hade Du ställt frågan på ett annat sätt hade jag ev varit intresserad. Däremot är jag inte intresserad av den typen av promos som Du beskriver.

All lycka med projektet iaf!
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Tror Du hade fått ett annat mottagande om Du hade skippat ”rik” i förfrågan. När det gäller denna typen av initiativ så är det OPM (Other People’s Money) som gäller, och då krävs det inte att man är rik för att kunna skrapa ihop ett startkapital.

Hade Du ställt frågan på ett annat sätt hade jag ev varit intresserad. Däremot är jag inte intresserad av den typen av promos som Du beskriver.

All lycka med projektet iaf!

Tack för att du önskar mig lycka till med projektet och tack för dina kommentarer. Jag letar efter en nål i en höstack, men letar man inte så hittar man aldrig. Jag letar inte efter "OPM" pengar jag letar efter RMM pengar (rich-motorcyclist-money).

Videon är ett exempel för att visa @NotRightRider att den tråkiga "säkerhets branschen" inte behöver vara så tråkig ändå. Promo videorna för projektet kommer ju inte vara fest videos, som den jag länka, det kommer vara en annan typ av content, motorcykel content.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Videon är ett exempel för att visa @NotRightRider att den tråkiga "säkerhets branschen" inte behöver vara så tråkig ändå. Promo videorna för projektet kommer ju inte vara fest videos, som den jag länka, det kommer vara en annan typ av content, motorcykel content.


Chansen finns att bara du själv sett videon...

Screenshot_20190608-071450.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Med tanke på nobben av Lugn och att TS verkar ha allt utom pengar klart så tror jag att crew funding kan vara en bättre väg för TS.

Man ska ju inte glömma att varje investerade i en crew fund har incitament att även vara ambassadör för produkten och sannolikt även intresse att bli kund.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Crowd funding är inte en dum idé.

Hur mycket stålar behöver TS?
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Chansen finns att bara du själv sett videon...

Videon ligger dold på youtube, jag länka den bara för din skull mitt hjärta.

Med tanke på nobben av Lugn och att TS verkar ha allt utom pengar klart så tror jag att crew funding kan vara en bättre väg för TS.

Man ska ju inte glömma att varje investerade i en crew fund har incitament att även vara ambassadör för produkten och sannolikt även intresse att bli kund.

Du har helt rätt där, crew funding är rätt väg att gå, en genuin grund av motorcyklister är vad som behövs. Det kommer dock i nästa steg, först är det en motorcykelängel (alt. affärsängel) som behöver vara på plats.
Det kommer att skapas ett MC crew kring hela konceptet, med motorcykelänglar, klubbvästar, medlemmar, prospects etc. Alla involverade ska köra motorcykel, företagsmötena sker på E4:an.

Jag gillar idén, hittar jag inte motorcykelängeln kommer jag behöva tänka om.
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Crowd funding är inte en dum idé.

Hur mycket stålar behöver TS?

Kapitalbehovet första året är 5 milj. kr i sådd finansiering (kan tex. fördelas på 5 motorcyklister som kommer in med 1 milj. kr var eller en motorcykelängel som har hela summan).
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kapitalbehovet första året är 5 milj. kr i sådd finansiering (kan tex. fördelas på 5 motorcyklister som kommer in med 1 milj. kr var eller en motorcykelängel som har hela summan).

Hur mycket går Du in med själv?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top