Rik motorcyklist?

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
aaaa något i den stilen, "vaska fordon" haha då har man ett överflöd av pengar och bara leker runt i den här världen.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Enklast vore väl om Ni helt sonika lade fram Ert sales pitch här så kan De som är intresserade höra av sig?

Det är liksom inte så att det är så kort om lycksökare att bemedlat folk behöver söka upp Dem på hojforum...
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Att vara rik eller att önska att man vore rik borde ge snarlika svar på din "hemliga" fråga.
Har man sagt A får man säga B.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varje gång banken ringer och bjuder in till event för private banking kunder så köper jag en motorcykel till....
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
En undran över hur ska du kolla upp om vederbörande är så pass rik å har mc då??
Konto nr å lösenord, eller???
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
@SJP - Giftastankar!? näää inga arrangerade giftemål här
@Lugn - Det känns som om Du är bemedlad i valet av dina ord, jag kan tyvärr inte offentligt berätta vad det handlar om, annars hade jag gjort det. Med anledning av frågans natur är hojforum rätt forum.
@CBR1 - Yes, där har du rätt, det hade gett samma svar men den ena kan förverkliga det hela medan den andra bara kan bekräfta att det är rätt.
@fleece - Jag skickar ett meddelande till dig, @JTP hade en bra input "hur ska du kolla upp om vederbörande är så pass rik å har mc då??". Jag vet inte riktigt hur jag kan kolla upp det, det finns ju en chans att du bara hittar på för att höra frågan, då blir ju jag lurad.
@BorisJR - Ska jag köpa en ny hoj? eller ska jag vaska en ny hoj? Är det bank möte på gång?
@JPT - Det var en bra fråga, det känns ju lite fräckt att fråga efter konto nr etc. Jag tror ju att folk är ärliga i grunden, sen finns det ju alla orginal som man aldrig kan ha koll på, riktiga jokrar, man kan aldrig veta, men jag kommer prata med den vederbörande först, innan jag ställer frågan. Det finns ju fler saker att tänka på, hur ska jag kunna lita på att vederbörande inte bara avslöjar frågan här på forumet när han väl har fått höra?
Mjölnaren75 - Jag pratade med Keanu, han skickade mig till Oraklet som sa "look inside mc-forum and you will find what you seek"
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Sen finns olika typer av rika med mc å div andra leksaker...
Dom som vill synas å höras samt dom som inte synas..
Vilken av dom är mest intressant?? Dom som inte vill synas är nog svårast att få va me...
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Personligen tror jag att väldigt få motorcyklister med de förutsättningarna du tidigare efterfrågar, bland annat >10 Msek på banken, kommer att kontakta en främmande forummedlem.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Fick min skatteåterbäring igår så... Japp, rik! en stund:gnissla
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jag gissar att TS har en motorcykelrelaterad affärsidé som denne söker finansiering/investerare till. Att i ett öppet forum beskriva en ännu icke realiserad affärsidé som man söker investerare till är en dum idé, och jag misstänker att det är därför TS söker en något mer privat kontakt via DM.

My two cents.

Hoppas att ni alla får njuta av riktigt go' hojåkning på nationaldagen, I certainly intend to. :banana
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Jag gissar att TS har en motorcykelrelaterad affärsidé som denne söker finansiering/investerare till. Att i ett öppet forum beskriva en ännu icke realiserad affärsidé som man söker investerare till är en dum idé, och jag misstänker att det är därför TS söker en något mer privat kontakt via DM.

My two cents.

Hoppas att ni alla får njuta av riktigt go' hojåkning på nationaldagen, I certainly intend to. :banana

@TheWolff - Fullträff på din kommentar!
Yes, det är en motorcykelrelaterad affärsidé och jag vill bygga projektet med andra som kör motorcykel. Resten av världen skiter i oss motorcyklister (om de inte kan tjäna pengar på oss), det är bara vi själva som kör som bryr oss. Det finns vanliga investerare jag kan vända mig till med de bryr sig bara om pengar och jag är inte ute efter en ren kapitalist, jag är ute efter någon som delar intresset kring idén vilket kretsar runt motorcyklar. Jag gör det här för att jag kör motorcykel och verkligen behöver det, och alla som kör hojj behöver det lika mycket som mig.
Den här idén kan rädda många motorcykel liv och förhindrar förlamningar. Det är en idé med gott syfte, vi alla känner någon som har krashat, vissa har haft tur men många är inte lika lyckosamma.

Vart finns motorcykel gemenskapen i detta forum? Vi är alla motorcyklister, är det någon som vill lyssna på min fråga?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag gissar att TS har en motorcykelrelaterad affärsidé som denne söker finansiering/investerare till. Att i ett öppet forum beskriva en ännu icke realiserad affärsidé som man söker investerare till är en dum idé, och jag misstänker att det är därför TS söker en något mer privat kontakt via DM.

My two cents.

Hoppas att ni alla får njuta av riktigt go' hojåkning på nationaldagen, I certainly intend to. :banana

I dagens läge, när pengar är så billiga och lättillgängliga, så är en sund affärsidé inte svårt att få investerare till.

Iaf inte så svårt att man måste gå och blygragga på en hojforum.

Mer troligt är att idén är så pass dålig att både banken och pappa sagt nej redan.

Men det är iaf kul att spekulera! Man får tacka ts för underhållningen
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
@TheWolff - Fullträff på din kommentar!
Yes, det är en motorcykelrelaterad affärsidé och jag vill bygga projektet med andra som kör motorcykel. Resten av världen skiter i oss motorcyklister (om de inte kan tjäna pengar på oss), det är bara vi själva som kör som bryr oss. Det finns vanliga investerare jag kan vända mig till med de bryr sig bara om pengar och jag är inte ute efter en ren kapitalist, jag är ute efter någon som delar intresset kring idén vilket kretsar runt motorcyklar. Jag gör det här för att jag kör motorcykel och verkligen behöver det, och alla som kör hojj behöver det lika mycket som mig.
Den här idén kan rädda många motorcykel liv och förhindrar förlamningar. Det är en idé med gott syfte, vi alla känner någon som har krashat, vissa har haft tur men många är inte lika lyckosamma.

Vart finns motorcykel gemenskapen i detta forum? Vi är alla motorcyklister, är det någon som vill lyssna på min fråga?

Ok, då säger vi så här...

Du pitchar Din idé. Jag har tillgång till en stor marknad (USA / Japan) och tillverkning i Kina. Är idén bra kan jag hjälpa Dig mot lämplig ersättning.
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
I dagens läge, när pengar är så billiga och lättillgängliga, så är en sund affärsidé inte svårt att få investerare till.

Iaf inte så svårt att man måste gå och blygragga på en hojforum.

Mer troligt är att idén är så pass dålig att både banken och pappa sagt nej redan.

Men det är iaf kul att spekulera! Man får tacka ts för underhållningen

Nope, forumet är faktiskt mitt förstahandsval, jag vill ha motorcyklister i första hand.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Nope, forumet är faktiskt mitt förstahandsval, jag vill ha motorcyklister i första hand.

Förstår det, men det blir lite skevt när approachen är pengar. Lite för mycket ”pang på rödbetan” så att säga.

Du behöver utveckling, tillverkning, tillgång till marknad, samt marknadsföring och supply chain. Fokusera på dessa först och bygg ut ett komplett biz case så kommer Du attrahera de Du verkligen vill ha med i projektet - inte enbart för deras pengar / intresse, utan pga det värde de tillför bolaget.
 

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Gtbg
Hoj
Egenbygge
Förstår det, men det blir lite skevt när approachen är pengar. Lite för mycket ”pang på rödbetan” så att säga.

Du behöver utveckling, tillverkning, tillgång till marknad, samt marknadsföring och supply chain. Fokusera på dessa först och bygg ut ett komplett biz case så kommer Du attrahera de Du verkligen vill ha med i projektet - inte enbart för deras pengar / intresse, utan pga det värde de tillför bolaget.

Min approach kanske inte är så finslipad här på forumet men det är i alla fall en approach. Jag har ett business case med utveckling, tillverkning, marknad, marknadsföring etc. etc. de mesta är löst. Jag har även sökt patent för produkterna och är i patent pending status just nu. Det mesta är på plats förutom kapitalet.

Det är ett wild card att skriva här på forumet, men det är kul och jag vill ju ha motorcyklister i det här projektet. Jag räknar inte med att hitta någon här på forumet MEN om det händer så hade jag blivit sååå glad. Jag måste ju fråga, annars får jag inte veta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top