Vem har världens onödigaste jobb?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag upplever att en stor del av de som faktiskt använder blinkers gör det först efter att de börjat svänga. :dummer

Ja. Det verkar som om allt som har med trafikvett ramlar bort ur medvetandet omedelbart efter uppkörning för väldigt många.
Det kan tänkas bidra lite att trafikverket är ohyggligt tydliga med att det spelar ingen roll hur du kör så länge som du inte kör för fort eftersom det endast är fortkörningar som orsakar olyckor. (Trafikverket har missat den där delen som vi andra känner till som "verkligheten")
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Medlemmar i KU (Konstitutionsutskottet). likt EU-valets resultat så är alla jättenöjda oavsett vad de kommer fram till och glöm det där med åtgärder.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sjukskrivande läkare måste väl ändå anses vara rätt överflödiga nu för tiden.
Trots att min sambos behandlande läkare anser att hon inte kan/bör/ska arbeta så håller inte Försäkringskassan med, och således kommer hon tvingas återgå i arbete på heltid om ett par veckor. Alla inblandade som har lite vett i skallen (läkare, sjukgymnaster etc.) är överens om att det troligen kommer gå käpprätt åt helvete med tanke på att hon på goda grunder varit sjukskriven i drygt 5 år. Det enda vettiga, och det enda som tidigare diskuterats, har varit att börja med någon form av arbetsträning och gradvis återgång till arbetet, men det behövs plötsligt inte.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Just idag så känner jag mig som en kandidat till den posten om mest onödiga jobb... :(

Projektledare/personalchef/administratör/etc. Egenföretagare inom byggsektorn som har hamnat snett i livet och har inte hållit i ett verktyg på flera månader och jag har sakta men ovetandes dragit iväg åt detta håll under ett par år. Nu känns det försent att lämna allt över dagen och bara göra sånt jag tycker är vettigt.
Och kul att man ser den här tråden när man sitter med existentiella funderingar över vad fan jag sysslar med sånt här när det suger röv.

Fast jag använder blinkers!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Just idag så känner jag mig som en kandidat till den posten om mest onödiga jobb... :(

#mctoo - Känner snarlikt själv, som "native" sw/hw-hacker har man landat jäkla snett när man sitter som ett logistiknav mellan EMS'are i utrikesland och sveriges största "Industry 4.0" företag som "hired gun". Så himla urbota tråkigt och för det mesta är det bara gnäll man får som tack!
 

Gew

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2011
Ort
Utomlands
Hoj
Nyligen såld
Detta kanske nu kommer som lite av en impopulär åsikt men jag tror inte icke-användadet av blinkers beror på direkt dumhet utan att det handlar om att det i Sverige just nu pågår nån slags trend i att visa sig likgiltig inför sin tillvaro.

I linje med detta kommer (½ off-topic nu) oviljan till att söka ögonkontakt med förare vid övergångsställen. I dagens samhälle har ögonkontakt kommit att uppfattas som nåt i det närmsta fult, så istället sneglar vi bara diskret i periferin.

Jag bygger hela detta resonemang på mina dagliga betraktelser i en vanlig mellanstor svensk stad. Herregud, så här var det banne mig inte på nittiotalet.
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Detta kanske nu kommer som lite av en impopulär åsikt men jag tror inte icke-användadet av blinkers beror på direkt dumhet utan att det handlar om att det i Sverige just nu pågår nån slags trend i att visa sig likgiltig inför sin tillvaro.

I linje med detta kommer (½ off-topic nu) oviljan till att söka ögonkontakt med förare vid övergångsställen. I dagens samhälle har ögonkontakt kommit att uppfattas som nåt i det närmsta fult istället sneglar vi bara diskret i periferin.

Jag bygger hela detta resonemang på mina dagliga betraktelser i en vanlig mellanstor svensk stad. Herregud, så här var det banne mig inte på nittiotalet.

Jag är beredd att hålla med dig, helt utan några som helst invändningar. Håller särskilt mycket med i observationen gällande ögonkontakt och lägger till observationen att det generellt sett verkar finnas en ovilja att kommunicera även verbalt. Det mesta av interaktionen idag ska ske så anonymt som möjligt och för en gubbe född på 70-talet kräver det en liten justering i tillvägagångssätt.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
När jag jobbade i Rio de Janeiro var det en man som stod i hissen och tryckte på våningsväljarknappen. Han kunde så klart inte Engelska och jag kunde under de första dagarna inte säga 16 på portugisiska, så fick helt enkelt trycka på knappen själv :7peta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
När jag jobbade i Rio de Janeiro var det en man som stod i hissen och tryckte på våningsväljarknappen. Han kunde så klart inte Engelska och jag kunde under de första dagarna inte säga 16 på portugisiska, så fick helt enkelt trycka på knappen själv :7peta
Tur att inte facket fick reda på det. Då hade man fått söka efter dig under gräsmattan på Maracana.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
#mctoo - Känner snarlikt själv, som "native" sw/hw-hacker har man landat jäkla snett när man sitter som ett logistiknav mellan EMS'are i utrikesland och sveriges största "Industry 4.0" företag som "hired gun". Så himla urbota tråkigt och för det mesta är det bara gnäll man får som tack!

Gnäll som tack är ju alltid en höjdare :näsblod Och det där med att sitta i mitten och knappt kunna påverka något åt vardera håll är ju inte heller givande och tär mentalt på alla psyken.

Nej, det får fan vara ett slut på sånt här skit. Jag har möte med min uppdragsgivare på söndag och förra gången jag beklagade mig så fick jag mer betalt men det känns bortkastat när jag ändå inte har tid att spendera pengarna på familjen, det blir bara att man köper prylar till ungarna och de blir bortskämda och helt plötsligt så har du vuxna barn utan verklighetsuppfattning.

Någon får dra igång tråden "Vad är det roligaste jobbet?" så man får lite idéer till vad fan man ska pyssla med...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,

Påminner om en kille från Afrika var vetifan han var svartare än natten ivf som var på praktikplats när jag jobbade på gatukontoret i stan i början av 90-talet.
Ett gäng gamla bokhyllor skulle slängas och det vore ett lämpligt uppdrag för honom tänkte jag.
Men de var rätt stora så jag stack till honom en tigersåg en förlängningskabel och några blad till tigersågen och gick iväg och jobbade med mitt.
Klockan närmar sig frukost och jag går för att hämta honom döm om min förvåning när jag öppnar dörren och han sågar som det vore en fogsvans han hade i händerna. :rodnar
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
hahaha... ja sådana däringa tigersågar som går på elektricitet är avancerade saker det...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Påminner om en kille från Afrika var vetifan han var svartare än natten ivf som var på praktikplats när jag jobbade på gatukontoret i stan i början av 90-talet.
Ett gäng gamla bokhyllor skulle slängas och det vore ett lämpligt uppdrag för honom tänkte jag.
Men de var rätt stora så jag stack till honom en tigersåg en förlängningskabel och några blad till tigersågen och gick iväg och jobbade med mitt.
Klockan närmar sig frukost och jag går för att hämta honom döm om min förvåning när jag öppnar dörren och han sågar som det vore en fogsvans han hade i händerna. :rodnar

Du kanske glömde berätta för honom att det skulle låta om tigersågen.

https://youtu.be/V8XipypBovg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Glömde nä trodde ju självklart att han fattade såklart

Precis som när jag självklart trodde att du skulle fatta att mitt inlägg inte var allvarligt menat. :krama
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Påminner om en kille från Afrika var vetifan han var svartare än natten ivf som var på praktikplats när jag jobbade på gatukontoret i stan i början av 90-talet.
Ett gäng gamla bokhyllor skulle slängas och det vore ett lämpligt uppdrag för honom tänkte jag.
Men de var rätt stora så jag stack till honom en tigersåg en förlängningskabel och några blad till tigersågen och gick iväg och jobbade med mitt.
Klockan närmar sig frukost och jag går för att hämta honom döm om min förvåning när jag öppnar dörren och han sågar som det vore en fogsvans han hade i händerna. :rodnar

Finns massa videos på nätet där folk använder annat på detta fiffa bensinsparande och elsparande sätt.
Sett gräsklippare,dammsugare o nått jag glömt
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top