Vem har världens onödigaste jobb?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Kan det vara han som står vid löpande bandet och monterar blinkers på Audi?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Den som designar original avgassystem till Harley?


Buy quality, cry once
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Politiker.
Livscoacher.
Folk utbildade inom genus"vetenskap".





Moderator på sporthoj.com(för här är alla så snälla)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Krockad? :va
Lite fördomsfullt så antar jag att det är vags ledmoduler som havererar efter 3 veckor. :näsblod
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Montören av blinkers på BMW? Ägaren må till skillnad till Audiägaren gilla sin bil men livrädd att fastna i blinkersdjungeln den besitter och aldrig ta sig därifrån.

..annars säljare av miniräknare eller andra läromedel i Södertälje.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om 20-30 år gissar jag på bensinstations-föreståndare.

Ang blinkers.
Min hoj har automatiskt avslag av blinkers.
Om man kombinerar gps, lite lane-assist-teknik och rattutslag borde man kunna fixa automatisk påslag av blinkers till BMW å Audi.
Pråbläm sålved! :banana
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag vet en kille som nyligen köpte en ny Porsche och höll på att bli tokig på att det tjöt i bilen hela tiden. Nån varning som var helt obegriplig så han spelade in det på telefonen och ringde säljaren.
Den människan kunde knappt sluta skratta, men påpekade att det nog är bra att blinka när man byter fil.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Den som designade avgasreningen till VAGs Euro-5 dieslar.

Alla som gjort något med start-stop systemet till vanliga personbilar.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Visst finns det en viss överrepresentation vad gäller blinkersanvändande för vissa bilmärken men jag skulle säga att alla som jobbar med att installera blinkers på bilar gör ett rätt onödigt jobb. Både på Audi, BMW, Opel, Ford, Toyota m fl. Bilister rent generellt verkar ha extremt svårt för att dra i spaken så det blinkar. Eller om det är konstant glappkontakt som gör att dom inte funkar majoriteten av tiden???
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Dom som skär ut hål i plåten för fönster och monterar i genomskinligt glas i många premiumbilar gör nog också ett ganska onödigt arbete :rolleyes:

Men för att vara lite seriös, när jag var i London för en massa år sedan satt det en kille och tog emot en penny eller vad det nu kostade, istället för att stoppa dom i en snurrgrind. Han hade också en manager som satt i rummet innanför. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vem av dom två som hade det mest meningslösa jobbet :va
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Dom som skär ut hål i plåten för fönster och monterar i genomskinligt glas i många premiumbilar gör nog också ett ganska onödigt arbete :rolleyes:

Men för att vara lite seriös, när jag var i London för en massa år sedan satt det en kille och tog emot en penny eller vad det nu kostade, istället för att stoppa dom i en snurrgrind. Han hade också en manager som satt i rummet innanför. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vem av dom två som hade det mest meningslösa jobbet :va
Undrar vad som diskuteras på utvecklingssamtalet?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Visst finns det en viss överrepresentation vad gäller blinkersanvändande för vissa bilmärken men jag skulle säga att alla som jobbar med att installera blinkers på bilar gör ett rätt onödigt jobb. Både på Audi, BMW, Opel, Ford, Toyota m fl. Bilister rent generellt verkar ha extremt svårt för att dra i spaken så det blinkar. Eller om det är konstant glappkontakt som gör att dom inte funkar majoriteten av tiden???

Jag upplever att en stor del av de som faktiskt använder blinkers gör det först efter att de börjat svänga. :dummer
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag upplever att en stor del av de som faktiskt använder blinkers gör det först efter att de börjat svänga. :dummer
När jag var i körkortsåldern var det en kompis som också hade tagit körkort som frågade:
"Blinkar den automatiskt när man svänger?"
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Dom som springer och hämtar bollar som far iväg åt fel håll, ex fotbollar och tennisbollar. Heter det fortfarande bollkalle? Med den den lönen proffsen har för att träna tycker jag dom borde ha lite kondition över till att själv springa och hämta bolljäveln som en annan fick göra när man spelade i knattelaget.
Likaså caddys till golfproffsen. Är ju lite mer sport om dom får gå mellan hålen själva med klubborna på ryggen.

Annars är väl ekonomer också hyfsat onödiga. Deras största bedrift är att spä på människans girighet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
När jag var i körkortsåldern var det en kompis som också hade tagit körkort som frågade:
"Blinkar den automatiskt när man svänger?"

Han hade alltså lyckats få körkort utan att lära sig hur blinkersen funkar? Strålande!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top