REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39
    superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    I wish
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    Han hade alltså lyckats få körkort utan att lära sig hur blinkersen funkar? Strålande!
    Ja, jag tyckte det lät lite märkligt redan då, fast han körde ju upp i en annan bil förstås.
    Alla lika alla olika.

Medlem Steffo_bs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    2006, Honda VFR 800FA
    Jag upplever att en stor del av de som faktiskt använder blinkers gör det först efter att de börjat svänga.
    Ja. Det verkar som om allt som har med trafikvett ramlar bort ur medvetandet omedelbart efter uppkörning för väldigt många.
    Det kan tänkas bidra lite att trafikverket är ohyggligt tydliga med att det spelar ingen roll hur du kör så länge som du inte kör för fort eftersom det endast är fortkörningar som orsakar olyckor. (Trafikverket har missat den där delen som vi andra känner till som "verkligheten")
    The man, the myth, the concept.

Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Ducati 1098 S, KTM SXF 450
    Medlemmar i KU (Konstitutionsutskottet). likt EU-valets resultat så är alla jättenöjda oavsett vad de kommer fram till och glöm det där med åtgärder.
    -"Of course everybody gets a prize, if you win the fucking race"
    Nick Offerman

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Sjukskrivande läkare måste väl ändå anses vara rätt överflödiga nu för tiden.
    Trots att min sambos behandlande läkare anser att hon inte kan/bör/ska arbeta så håller inte Försäkringskassan med, och således kommer hon tvingas återgå i arbete på heltid om ett par veckor. Alla inblandade som har lite vett i skallen (läkare, sjukgymnaster etc.) är överens om att det troligen kommer gå käpprätt åt helvete med tanke på att hon på goda grunder varit sjukskriven i drygt 5 år. Det enda vettiga, och det enda som tidigare diskuterats, har varit att börja med någon form av arbetsträning och gradvis återgång till arbetet, men det behövs plötsligt inte.

Tidigare Dee_cati Anderss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Säsongsavslutning
    Just idag så känner jag mig som en kandidat till den posten om mest onödiga jobb...

Projektledare/personalchef/administratör/etc. Egenföretagare inom byggsektorn som har hamnat snett i livet och har inte hållit i ett verktyg på flera månader och jag har sakta men ovetandes dragit iväg åt detta håll under ett par år. Nu känns det försent att lämna allt över dagen och bara göra sånt jag tycker är vettigt.
    Och kul att man ser den här tråden när man sitter med existentiella funderingar över vad fan jag sysslar med sånt här när det suger röv.

Fast jag använder blinkers!

6. 2019-06-12, 09:41

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Citat Ursprungligen postat av Anders Visa inlägg
    Just idag så känner jag mig som en kandidat till den posten om mest onödiga jobb...
    #mctoo - Känner snarlikt själv, som "native" sw/hw-hacker har man landat jäkla snett när man sitter som ett logistiknav mellan EMS'are i utrikesland och sveriges största "Industry 4.0" företag som "hired gun". Så himla urbota tråkigt och för det mesta är det bara gnäll man får som tack!
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

Medlem Gews avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Kawasaki ZX-10R (2003)
    Detta kanske nu kommer som lite av en impopulär åsikt men jag tror inte icke-användadet av blinkers beror på direkt dumhet utan att det handlar om att det i Sverige just nu pågår nån slags trend i att visa sig likgiltig inför sin tillvaro.

I linje med detta kommer (½ off-topic nu) oviljan till att söka ögonkontakt med förare vid övergångsställen. I dagens samhälle har ögonkontakt kommit att uppfattas som nåt i det närmsta fult, så istället sneglar vi bara diskret i periferin.

Jag bygger hela detta resonemang på mina dagliga betraktelser i en vanlig mellanstor svensk stad. Herregud, så här var det banne mig inte på nittiotalet.
    Senast redigerat av Gew den 2019-06-12 klockan 17:27.

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Gew Visa inlägg
    Detta kanske nu kommer som lite av en impopulär åsikt men jag tror inte icke-användadet av blinkers beror på direkt dumhet utan att det handlar om att det i Sverige just nu pågår nån slags trend i att visa sig likgiltig inför sin tillvaro.

I linje med detta kommer (½ off-topic nu) oviljan till att söka ögonkontakt med förare vid övergångsställen. I dagens samhälle har ögonkontakt kommit att uppfattas som nåt i det närmsta fult istället sneglar vi bara diskret i periferin.

Jag bygger hela detta resonemang på mina dagliga betraktelser i en vanlig mellanstor svensk stad. Herregud, så här var det banne mig inte på nittiotalet.
    Jag är beredd att hålla med dig, helt utan några som helst invändningar. Håller särskilt mycket med i observationen gällande ögonkontakt och lägger till observationen att det generellt sett verkar finnas en ovilja att kommunicera även verbalt. Det mesta av interaktionen idag ska ske så anonymt som möjligt och för en gubbe född på 70-talet kräver det en liten justering i tillvägagångssätt.

Gasar hellre än bra Q_Ball_Racings avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    2014 stormtrooper 1000
    höjden av onödigt jobb enligt mig..

a good friend will bail you out from jail, but a true rider will be sitting next to you and say....damn! that was fun.

Jobbar inom akutsjukvård Str3 Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    3 britter, 1 svenne och 1 tysk.
    Jag har. Tror jag.

12. 2019-06-12, 20:24

Medlem Mabes avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    DR650SE, FS E-bike
    När jag jobbade i Rio de Janeiro var det en man som stod i hissen och tryckte på våningsväljarknappen. Han kunde så klart inte Engelska och jag kunde under de första dagarna inte säga 16 på portugisiska, så fick helt enkelt trycka på knappen själv

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Triumph Street Triple R -11, Yamaha Super Ténéré -91, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av Mabe Visa inlägg
    När jag jobbade i Rio de Janeiro var det en man som stod i hissen och tryckte på våningsväljarknappen. Han kunde så klart inte Engelska och jag kunde under de första dagarna inte säga 16 på portugisiska, så fick helt enkelt trycka på knappen själv
    Tur att inte facket fick reda på det. Då hade man fått söka efter dig under gräsmattan på Maracana.

Tidigare Dee_cati Anderss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Säsongsavslutning
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    #mctoo - Känner snarlikt själv, som "native" sw/hw-hacker har man landat jäkla snett när man sitter som ett logistiknav mellan EMS'are i utrikesland och sveriges största "Industry 4.0" företag som "hired gun". Så himla urbota tråkigt och för det mesta är det bara gnäll man får som tack!
    Gnäll som tack är ju alltid en höjdare Och det där med att sitta i mitten och knappt kunna påverka något åt vardera håll är ju inte heller givande och tär mentalt på alla psyken.

Nej, det får fan vara ett slut på sånt här skit. Jag har möte med min uppdragsgivare på söndag och förra gången jag beklagade mig så fick jag mer betalt men det känns bortkastat när jag ändå inte har tid att spendera pengarna på familjen, det blir bara att man köper prylar till ungarna och de blir bortskämda och helt plötsligt så har du vuxna barn utan verklighetsuppfattning.

Någon får dra igång tråden "Vad är det roligaste jobbet?" så man får lite idéer till vad fan man ska pyssla med...

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av Q_Ball_Racing Visa inlägg
    höjden av onödigt jobb enligt mig..

Påminner om en kille från Afrika var vetifan han var svartare än natten ivf som var på praktikplats när jag jobbade på gatukontoret i stan i början av 90-talet.
    Ett gäng gamla bokhyllor skulle slängas och det vore ett lämpligt uppdrag för honom tänkte jag.
    Men de var rätt stora så jag stack till honom en tigersåg en förlängningskabel och några blad till tigersågen och gick iväg och jobbade med mitt.
    Klockan närmar sig frukost och jag går för att hämta honom döm om min förvåning när jag öppnar dörren och han sågar som det vore en fogsvans han hade i händerna.

Gasar hellre än bra Q_Ball_Racings avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    2014 stormtrooper 1000
    hahaha... ja sådana däringa tigersågar som går på elektricitet är avancerade saker det...
    a good friend will bail you out from jail, but a true rider will be sitting next to you and say....damn! that was fun.

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av oops164 Visa inlägg
    Påminner om en kille från Afrika var vetifan han var svartare än natten ivf som var på praktikplats när jag jobbade på gatukontoret i stan i början av 90-talet.
    Ett gäng gamla bokhyllor skulle slängas och det vore ett lämpligt uppdrag för honom tänkte jag.
    Men de var rätt stora så jag stack till honom en tigersåg en förlängningskabel och några blad till tigersågen och gick iväg och jobbade med mitt.
    Klockan närmar sig frukost och jag går för att hämta honom döm om min förvåning när jag öppnar dörren och han sågar som det vore en fogsvans han hade i händerna.
    Du kanske glömde berätta för honom att det skulle låta om tigersågen.

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Du kanske glömde berätta för honom att det skulle låta om tigersågen.

Glömde nä trodde ju självklart att han fattade såklart

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Glömde nä trodde ju självklart att han fattade såklart
    Precis som när jag självklart trodde att du skulle fatta att mitt inlägg inte var allvarligt menat.

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Finns massa videos på nätet där folk använder annat på detta fiffa bensinsparande och elsparande sätt.
    Sett gräsklippare,dammsugare o nått jag glömt
    Rattar hyllan

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lugn
Vill du annonsera ovan? Klicka här