Biljetter till Gran Premio Michelin de Aragon

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Försöker finna äldre trådar vad avser vilka biljetter man ska sikta på för Aragon? Vart skall man sitta? Vilka platser är att föredra? För en som aldrig åkt - vad exakt innebär Vip Village, bör detta inhandlas? Får man mervärdet som man erlägger extra - rätt mycket - för?

Samtliga inspel och kloka resonemang tas emot med tacksamhet, fiffiga länkar till google.se betackar jag mig för.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
VIP Village är så att du får depåpass, du får träffa någon förare, gratis mat och dryck.
Har du pengar så är det helt klart en grym grej.

Har själv inte köpt det då jag lyckats fixa depåpass på annat håll men att runt i depån och se alla förare, alla mekaniker och teamchefer, ta bilder med alla paraplytjejer osv. SÅ JÄVLA KUL! :)

https://www.youtube.com/watch?v=sRx7bz7e9gc
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
VIP Village är så att du får depåpass, du får träffa någon förare, gratis mat och dryck.
Har du pengar så är det helt klart en grym grej.

Har själv inte köpt det då jag lyckats fixa depåpass på annat håll men att runt i depån och se alla förare, alla mekaniker och teamchefer, ta bilder med alla paraplytjejer osv. SÅ JÄVLA KUL! :)

https://www.youtube.com/watch?v=sRx7bz7e9gc

Tack för svar! Ska definitivt fundera över VIP-pass - ser ju riktigt trevligt ut! :hej

Vad tror du om sittplatser? Grada 7 Gold verkar som det bästa stället?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Har inte varit i Aragon, men har varit i Barcelona två gånger och Misano en gång. Då var det så att man under fredagen kunde sätta sig vart man ville på alla olika läktare. Under lördag och söndag skulle man sitta på sin numrerade plats, eller om man ville gå till en naturläktare.

Kolla på ett race från Aragon och kolla vilken kurva du tycker ser bra ut, så kollar du om det finns läktare där. Klickar man på de olika läktarna på motogp.com så får man upp bilder på vissa av de så man ser hur det ser ut från läktaren.

Men för mig var det helt klart roligast under fredagen för det var relativt lite folk och man kunde få runt hela banan och stå ett par minuter vid varje kurva. Ibland vill man se och fota förarna på nära håll, ibland vill man stå vid slutet på en raka för att få uppleva farten, och ibland en lång svepande kurva. Allt det får man uppleva eftersom man får gå runt fritt. :)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Har inte varit i Aragon, men har varit i Barcelona två gånger och Misano en gång. Då var det så att man under fredagen kunde sätta sig vart man ville på alla olika läktare. Under lördag och söndag skulle man sitta på sin numrerade plats, eller om man ville gå till en naturläktare.

Kolla på ett race från Aragon och kolla vilken kurva du tycker ser bra ut, så kollar du om det finns läktare där. Klickar man på de olika läktarna på motogp.com så får man upp bilder på vissa av de så man ser hur det ser ut från läktaren.

Men för mig var det helt klart roligast under fredagen för det var relativt lite folk och man kunde få runt hela banan och stå ett par minuter vid varje kurva. Ibland vill man se och fota förarna på nära håll, ibland vill man stå vid slutet på en raka för att få uppleva farten, och ibland en lång svepande kurva. Allt det får man uppleva eftersom man får gå runt fritt. :)

Alldeles föredömligt svar - tusen tack för att du tog dig tiden att svara! :banana
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Alldeles föredömligt svar - tusen tack för att du tog dig tiden att svara! :banana

Bara kul att hjälpa till! Att se MotoGP live är bland det häftigaste jag gjort i mitt liv!
Farten, stämningen, publiken.

Man förstår inte hur jävla duktiga de är på att köra fören man ser det live, så jävla kul att se alla färgglada och välputsade hojar. Allt matchar så jäkla snyggt.

Ett tips, ta med öronproppar, går fan inte och kolla utan.
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Vi satt på Grada 1C och det var ändå helt ok tyckte jag. Man ser slutet på start/mål rakan, nån kurva till och har en skärm mitt framför läktaren.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top