Dynojet quickshifter cb1000r

Lifeonabike

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2019
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cb1000r 15
Tja.

Installerade qs förra sommaren. Allt gick bra med inkoppling i pc5 och i systemet. Men ändå så går hojjen helt plötsligt orent.

Kollat av qs och den bryter rätt enligt ohm mätare på alla delar av kabel och kontakter. Den syns i systemet och allt är inställt rätt. Kontaktade tillslut dynojet uk. Blev kopplad till en av dem som stod vid bänk och som skrattade, sedan sa prova dra kabeln utanför hojjen, den är oskärmad. Han menade på att den störs ut av generator. Så när generator påverkar så blir det som glapp och den bryter bränsle. Det är som om hela blandningen blir knas.

Någon med liknande problem. Jag Lyckades utan att veta hur att få bort problemet, men har nu återuppstått

Hur har ni dragit eran kabel? Har ni haft liknande problem och isf hur löste ni detta? Jag har en cb1000r 2015. Men spelar nog mindre roll vilket märke. Har ni haft samma problem snälla hjälp mig Förstå hur jag blir av med problemet :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Skärmstrumpa. Sno en 3,5 mm stereokabel från ungarna och jorda strumpan i ena änden - inte båda - och använd en av de två skärmade kablarna för qs-signalen.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Plocka fram avbitaren och allt blir så mycket tydligare.

Alltså, ledaren från QS till PC5 skall vara skärmad. Skärmen skall vara jordad i ena änden. Jord är med fördel minus-polen på batteriet och inte något chassidel.
 

Lifeonabike

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2019
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cb1000r 15
Ja jag förstår det me då det inte finns någon ledare. Bara 2 tunna kablar ingen är plus eller minus. Bara en brytkontakt. Dvs spelar ingen roll vilken kabel i vilket hål. Men då är det en skärmstrumpa runt hela kabelhöljet för de båda och jorda den då ?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top