Skinnbyxor. Furygan Raptor eller Dainese Delta 3?

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Har haft förmånen att testa ett par Delta 3 några rundor och gillar dom skarpt. Välsydda, bekväma och sitter bra. Dessutom är doften av Dainese helt underbar!
Men nu har jag fått upp intresset för ett franskt märke som heter Furygan, närmare bestämt deras byxa som heter Raptor. Har inte hittat dom i någon fysisk butik i Skåne och jag vill helst inte beställa ett par från nätet bara för att undersöka kvalitet och passform. Någon här som har erfarenhet av hur dom är i kvalitet, passform och storlek?
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Dainese är ju ett erkänt bra märke. Furygan har jag knappt hört talas om. Några förare i GP-klasserna kör med deras produkter har jag sett så det är säkert bra grejer.

Googlade snabbt och fick upp att XL-moto har både jacka och byxor från Furygan med ok rabatt just nu. Beställ båda ställen i din storlek, testa och skicka tillbaka det ställ du inte vill ha. I värsta fall får du betala en frakt på några 100-lappar.

Hur de är i storlek dock kan jag inte uttala mig om tyvärr. Ring och kolla först med butiken :tummenupp
 
Last edited:

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Jo det lutar mot Dainese. Galet fina grejer och jag har dessutom just lyxen att ha provat dom ordentligt under körning. Tack för din info!
Men andra frågan är då om det går att köra med skinnbyxor och mc-sneakers eller är det bara boots som gäller? Både gällande stil och kompatibilitet.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Det går att köra med sneakers men ser väl aningen konstigt ut då den typen av läderbrallor är gjorda för att samarbeta med ett par renodlade mc-stövlar. Därför de smalnar av om vaden. Tanken är att en stövel ska sitta utanpå för att ge maximalt skydd vid en olycka. Ett par sneakers ger inte samma nivå av skydd som ett par stövlar.

Ska du ha sneakers så köp ett par kevlar-jeans. Då är det mer casual stil på klädseln men ändå med en viss nivå av skydd. Jag har det och det funkar perfekt. Tycker det ser skitfult ut om man kombinerar sneakers med såna läderbrallor men alla tycker vi olika. Kör på vad du trivs bäst med. :D
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Jag uppskattar all info. Det gäller ju att se bra ut samtidigt som man har bra skydd. Externa skydd som typ knäskydd att ha till (utanpå?) vanliga byxor har jag också tittat på. Ser riktigt sjyst och casual ut! Men sen är det hela grejen med nötning och det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top