Cool bil?

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
I den budgeten och med dom kraven finns för mig endast ett vettigt alternativ:
BMW 335i e91. Ingen jättekombi men funkar fint ändå.

N54-motorn med två turbo som jobbar parallellt med tre cylindrar var.
Runt 0,8 i förbrukning långkörning - ca 1.0 blandad med Göteborgtrafik
306 hp original
450+ enkelt med trim och både motor och låda är erkänt starka grejer som inte pajar
Finns med drag
Bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift
Grym kvalitet

Har själv haft en 335i e92 och nu en 435i f32. Nöjd.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Själv ska jag byta i vår till en Honda Civic type r (2017-). Så jäkla rolig och praktisk på en o samma gång. Jag kommer se ut som en 25 åring igen men det kanske bara är positivt:).
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Mitt tips är något liknade denna: https://www.blocket.se/dalarna/Mercedes_Benz_ML_63_AMG_4MATIC_Taklucka_Drag_85213911.htm?ca=18&w=3
Brutalt cool och egentligen onödig bil. Faktiskt riktigt prisvärda tycker jag. Om du letar lite borde du kunna hitta en fin för runt 150´.
En kollega har en sådan. Han försökte sälja den för ett tag sedan, men bestämda sig för att behålla den istället för att ta alla (kompis samtal).
Väldigt prisvärda annars är E55AMG om du kan hitta en fin.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Mitt tips är något liknade denna: https://www.blocket.se/dalarna/Mercedes_Benz_ML_63_AMG_4MATIC_Taklucka_Drag_85213911.htm?ca=18&w=3
Brutalt cool och egentligen onödig bil. Faktiskt riktigt prisvärda tycker jag. Om du letar lite borde du kunna hitta en fin för runt 150´.
En kollega har en sådan. Han försökte sälja den för ett tag sedan, men bestämda sig för att behålla den istället för att ta alla (kompis samtal).
Väldigt prisvärda annars är E55AMG om du kan hitta en fin.
När jag ser den bilen tänker jag på Jurassic park filmen..
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hej,

Har fått ändra planerna lite efter ett besök på trafis hemsida. Importreglerna gör tyvärr att det kommer att kosta någonstans runt 150tkr att plocka en 150tkr bil över skattegränsen. :gnissla
Så tror att jag siktar på en tungreggad pickup istället. (c-reg = skattefritt). Ingen sportbil direkt, men ändå mysigare att gunga runt med än Fiat-aset.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Själv ska jag byta i vår till en Honda Civic type r (2017-). Så jäkla rolig och praktisk på en o samma gång. Jag kommer se ut som en 25 åring igen men det kanske bara är positivt:).

Från en som kör Civic, det finns ingen som tror att någon som rattar en Civic är 25, och 98% av befolkningen varken vet eller ser skillnad på en vanlig och en Type R.
Du kommer se ut som en medelsvensson, precis som alla vi andra.
Du kommer dock ha mycket roligare bakom ratten :tummenupp
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Type R är den med massa fenor i diffusorn, stora frambromsar, små bakbromsar, 4 pipor och allmänt vulgär?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Från en som kör Civic, det finns ingen som tror att någon som rattar en Civic är 25, och 98% av befolkningen varken vet eller ser skillnad på en vanlig och en Type R.
Du kommer se ut som en medelsvensson, precis som alla vi andra.
Du kommer dock ha mycket roligare bakom ratten :tummenupp

Helfel:tungan

ladda ned.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Nja, fast i. Min budget snackar vi mer om en kantig ep3.

Inte för att set är en bil som intresserar mig i det minsta. För burkig, för spartansk, och för framhjulsdriven. Ej heller automatlåda, vilket är schysst för en lekbil, men inte intressant för en brukis just nu, och med framhjulsdrift och fjollmotor är det ingen vidare lekbil heller. Tror inte att man får dragkrok på en heller, vilket är fullkomligt påänglöst.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Volkswagen Phaeton? Volkswagens lyxbil.

AWD
Finns med V6:a eller V10:a, både som diesel eller bensin
fullsmetade med utrustning
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tror att jag får passa denna tråden vidare till bättre behövande. Det kommer att bli takrenovering och trampcykel istället.
Sexigt. :tuttar
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Volkswagen Phaeton? Volkswagens lyxbil.

AWD
Finns med V6:a eller V10:a, både som diesel eller bensin
fullsmetade med utrustning
Utan att ha koll på just Phaeton...

Fast det blir väl ungefär samma huvudvärk som med andra liknande nästanlyxbilar (Audi A8, BMW 7-serie etc)? Bilen i sig är ganska överkomlig som begagnad. Men det är när det kommer till servicear och reservdelar som den stora ekonomiska smällen kommer.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Utan att ha koll på just Phaeton...

Fast det blir väl ungefär samma huvudvärk som med andra liknande nästanlyxbilar (Audi A8, BMW 7-serie etc)? Bilen i sig är ganska överkomlig som begagnad. Men det är när det kommer till servicear och reservdelar som den stora ekonomiska smällen kommer.

Phaeton har väl W12 till att börja med. Och ja, smällen kommer senare och det är därför de dyra tyskarna säljs till kaffepengar när de passerat 10.000-15-000 mil... En kamremsservice kan tex kosta 60.000 (Audi S8), nya bromsar runtom 12.000 kr - styck och vad de dubbla katalysatorerna kostar när det blir dags för byte överstiger dessa priser med råge...
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Phaeton har väl W12 till att börja med. Och ja, smällen kommer senare och det är därför de dyra tyskarna säljs till kaffepengar när de passerat 10.000-15-000 mil... En kamremsservice kan tex kosta 60.000 (Audi S8), nya bromsar runtom 12.000 kr - styck och vad de dubbla katalysatorerna kostar när det blir dags för byte överstiger dessa priser med råge...

Sorry, missade att den fanns med w12 också... och jo jag håller med dig att det drar iväg ekonomiskt men fan vad jag tycker den bilen är ball. :yoparty
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top