Det gick lite lätt åt helvete för mig

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nä var sugen men tog det kloka beslutet att ta det lugnt hemma, sambon jobbade och det kändes så där att åka om man bara kan vara igång max en timme, missade också Gällivare träffen som vi brukar vara på varje år. Siktar nu på att klara av nån fika träff i Gammelstad någon onsdag längre fram i sommar.

Ändå tur att jag har denna bil vilken är praktisk i detta fall, dessa bilar går ju även relativt bra på vägen och man ligger ju lätt hastighetbegränsningarna med en hand på ratten. Håller man sig runt 90-95 km/h är den måttlig på soppa ca 1,1-1,2 l/milen men börjar man ligga runt på 120-130 km/h börjar den fort vilja ha runt 1,6-1,8 l/milen.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
tror jag att jag ska hålla mig från att köra på vägar än då det verkar oklart hur de Oxycontin tabletter på 10 mg jag tar morgon mot smärtan påverkar körförmågan
Kollade med polisen angående drograttfylla då jag gick på samma piller: 'OK om läkare föreskrivet tabletterna, bara att köra'.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kollade med polisen angående drograttfylla då jag gick på samma piller: 'OK om läkare föreskrivet tabletterna, bara att köra'.

Ska göra det känner två poliser som borde veta eller kan ra reda på vad som gäller. Kan nog mycket väl vara så det är ok att köra men om nåt händer och man skulle vara inblandad i nåt kan jag tro att det kan vara så att man ligger betydligt sämre till och riskerar åka för drograttfylla. Får kolla detta.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det som Vincent H skriver stämmer nog at? har man recept på medicinen som i mitt fall nån variant av morfin är man undantagen noll gränsen då det kommer till drograttfylla om man följt ordinationen och inte överdoserat. Men verkar ju vara luddigt och skulle man orsaka en olycka sitter man nog illa till för då borde man begripit att man inte skulle ha kört och risken finns nog då att man kan bli dömd för drograttfylleri. Man ska nog tänka till en och två gånger innan man kör då man käkar denna typ av mediciner.

https://www.1177.se/Norrbotten/beha...del/rad-om-lakemedel/trafikfarliga-lakemedel/

https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAEegQIAxAB&usg=AOvVaw0TEp19iTdnKY-ZfL5zbTmo
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu har jag gett mig ut med Cadillacen, vilken befrielse att kunna ta sig hemifrån själv. Igår åkte jag och köpte ett skrovmål och åkte och åt det som lunch på jobbet för att träffa lite folk och vara social. Ska få handikapptillstånd för parkering 10 veckor framåt vilket känns bra då jag man kanske ge sig ut på nåt äventyr.

Har också testat köra fyrhjulingen och konstaterar att det går bra att ha den att färdas med runt gården men några större äventyr ska jag inte ut på då jag inte kan hålla foten på fotplattan utan måste sticka ut den åt sidan. Nästa projekt blir att städa upp lite i garaget och börja projektera att få fast en springer i fyrhjulingen så jag kan motionera jämthunden då jag inte kan cykla nu.

Har också tillbringat lite tid i garaget så idag fick jag borrat hålet för svetsmuttern till bredbandslambda i den nya rostrria kröken till KLR :en, tänkte löda muttern med silverlod men skippade det och åkte och lämnade det hela åt en kille som tigsvetsar. Tänkte försöka få loss förgasaren med det var inte lä
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Gött att det går framåt!
Tog ca ett halvår för mig innan det lossnade ordentligt, nu kan jag t.o.m schamponera håret med min titan-axel!

..måste bara lägga in en kvalitetslåt av ett band från hemtrakterna som passar ohemult bra in med ditt senaste inlägg :fakta :fyllisar

https://youtu.be/Obyy4kg_whk
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Gött att det går framåt!
Tog ca ett halvår för mig innan det lossnade ordentligt, nu kan jag t.o.m schamponera håret med min titan-axel!

..måste bara lägga in en kvalitetslåt av ett band från hemtrakterna som passar ohemult bra in med ditt senaste inlägg :fakta :fyllisar

https://youtu.be/Obyy4kg_whk

Ett år fel på årsmodellen och ingen omkromning heller ;) Min är orenoverad om man bortser från att jag fått lacka delar av en bakskärm och bakdörren och lite slitdelar är bytta som bromsarna och stötdämpare, 90000 miles och i väldigt bra skick för att vara 59 år gammal.

Det stora målet för mig är att jaga in unghunden i höst, hoppas verkligen att det ska gå att jaga även om man inte kommer vara i nån super form. Men det är bara att träna och hoppas man har turen på sin sida men vi får se hur det går.

Lägger väl in bild på handikappfordonet här som bakgrund till lill Hondan
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Satanigatan vilken verkstad/garage!
:Bugar

Jo ganska lagom stort. Men det tog tid att komma hit och det är nästan overkligt att det blivit av:) Tur att man har det nu så man kan gå ut och små greja på lite grann.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Skönt att kunna vara igång lite och ta sig ut. I förrgår var jag på den helt nya skjutbanan som öppnade då, en jobbarkompis lurade med mig och tänkte att jag åket och kolla men för säkerhets skull tog jag med mig studsaren och rullatorn. Gick hyfsat att skjuta älgbana från rullatorn men svårt på vänster löpet.

Igår var jag på en lokal mindre spontan bilträff och var där i ca två timmar, var kul att kolla lite jänkebilar och surra med folk. Hoppas att kunna åka till Haparanda på bilträffen där nästa helg planen är att ta med rullstol och så får en kompis skjutsa mig då man knappast orkar gå med kryckor en hel dag och sen måste hålla benet högt för att vaden och foten inte ska svälla.

Har nu fått handikappparkeringstilstånd nu vilket också känns bra då kan man ge sig ut och veta att man slipper hoppa på kryckor som en tok då man parkerat, dock lär det ju reta folk speciellt då man bor på ett litet ställe att se en 60:a Cadillac på handikapplatsen ;)

I övrigt har jag grejat på lite i garaget och skruvat i KLR:en, lite förgasare fix, byte av blinkrelä till lastoberoende och nu håller jag på att dra fram kablage till bredbandslambda, går inte fort och blir inte långa stunder i garaget men jag behöver ju inte ha bråttom.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Den kombon är nog ovanlig i hela landet :D
Fast skall man utnyttja handikapplats så skall det göras med stil :tummenupp

Det skulle jag tro med är nog inte den vanligaste bilen bland rörelsehindrade :D Dock är den väldigt praktisk i detta fall då den har gott om benutrymme och stora dörrar, helsoffan underlättar också in och urstigning då man kan flytta sig in i bilen utan att mittkonsol, växelspak och sånt är ivägen.

I övrigt en betydligt trevligare bil att köra och åka än de flesta moderna bilar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den kombon är nog ovanlig i hela landet :D
Fast skall man utnyttja handikapplats så skall det göras med stil :tummenupp

Jag är rätt sugen på att plocka ut ett handikappstillstånd och bygga en säker hållare till hojen och börja parkera lagligt på trottoarerna i Stockholm. :hihi
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Idag har jag för första gången utnyttjat mitt handikapptillstånd, har varit till Luleå och sen åkte vi till Gammelstad på fikaträff. Handikapptillståndet verkar i alla fall dra till sig blickar ;)

Ska bli spännande att se hur morgondagen kommer att bli, om det blev för mycket idag så jag får lida imorgon. Tänkte att dagens övning får bli ett test om man skulle orka till Haparanda på bilträffen där till helgen.

Var i alla fall kul att komma iväg lite och göra nåt annat, får se om det är lika kul imorgon.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Fy den för morfin, slutade för några dagar sen med Oxycontin då det nu inte verkar göra skillnad på smärtan då man tog tabletterna så det kändes som läge att sluta med dom tabletterna, men fy fan så man mår trots att jag tappat ner och tagit lägre dos än jag egentligen har utskrivet på receptet. Sånt här kan definitivt inte vara bra att stoppa i kroppen för vilken jäkla avtändning man har nu, är helt orkeslös, magen är åt skogen, fryser, svettats och mår allmänt skit. Hoppas det ger sig snart för de sista två dagarna har inte farit kul. Kan säga att jag förstår dom som är medicinberoende att har svårt att sluta för jag kan tänka mig att det är sju resor värre om man tagit högre doser under lång tid.

Lördagen tillbringades i Haparanda på Wheels träffen, var kul att komma ut och träffa folk. Mycket bilar var det och trevligt hade vi, var chaffis åt kompisen med hans 65:a Cadillac.

I dag fick jag med hjälp av en kompis bytt vattenpumpen i min Cadillac som var tokslut i lagringen men trots att den glappande ett par mm var den tät. Skruvade det mesta själv men att lyfta ur gjutjärns vattenpumpen på en Cadillac 390 är ingen lek på ett ben utan jag fick ta till hjälp då. Nu sitter en ny pump i men jag ska vänta till imorgon men att fylla upp systemet så petmatexen får torka i röranslutningarna till värmepaketet.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är ju tur att oxycontinet fungerar på dig ändå, trots att avvänjningen verkar vara vidrig. Jag märkte knappt nån skillnad i smärtlindring jämfört med alvedon+ipren efter bråckoperationen. Blev bara hård i magen under veckorna jag åt oxycontin, märkte inte nåt alls när jag slutade ta skräpet. Kanske är immun?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fordon här på forumet hade ju också ett par rejäla omgångar med avtändning på opiater (tror jag det var). Kan fan inte vara kul, extra drygt när man dessutom har en trasig kropp.
Själv fick jag ingen abstinens när jag hoppade av morfindosen jag fick på sjukan, så jag vetefan vad som är fel på mig. :crash

Men, det lär gå över iaf.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vete fasen vad jag ska tro om detta med morfinet, kan inte säga att det gjort nån skillnad i smärta men det kanske är svårt att avgöra om man tar lite större doser så kanske det ändå tar värsta topparna, dock blev till att dosera 80 mg Oxycontin om dagen i början för att det alls skulle göra nån effekt och gärna kompletterat med 10 mg Oxycondon. Sista veckorna då jag trappat ner till 5 kg om dagen har jag inte kännt nån skillnad då jag tagit tabletterna i smärta. Jag har aldrig upplevt nån form av rus eller välbehag inte ens med 80-100 mg om dagen utan enda gången man upplevde ett rus var då man fick intravenöst direkt efter operationen då rusade det till.

Det som skrämmer är ju nu hur kroppen reagerade då man slutade trodde aldrig att det skulle bli som det blev att abstinensen skulle vara så jävlig som den var. Som jag sagt här jag inte känt nåt rus eller välbehag av bara Oxycontin men helt klart har man haft skiten i kroppen i snart två månader och det märks nu.

Idag har det känt bättre så förhoppningsvis börjar det ge sig nu och man börjar bli normal igen, även om det inte var kul är man en erfarenhet rikare och i framtiden kommer jag att se till att ta så lite såna här preparat som möjligt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick kallsvettningar och hjärtklappning av oxycodonet jag fick för ryggen så jag tog väck dem. Nu fick jag en dödardos av dem iaaf när jag blev opererad igår, och nu är svettningarna på riktigt igen. Har dock tyckt att biverkningarna av att ta det är värre än abstinensen, och effekten är inte jättestor heller.

Har fått intravenöst morfin dock när jag var yngre och det drog bort smärta på ett sätt som inget annat kan. Dock var den avvänjningen inget att rekommendera, mådde extremt skit i en vecka eller så sprängande huvudvärk och mådde riktigt as.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top