Det gick lite lätt åt helvete för mig

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Trist, hoppas vården lyckas fixa det. Hoppas du inte har alltför mycket värk.
Av egen erfarenhet av ett antal gånger kraschat vänsterknä, tror jag du får inrikta dig på passkytte.:(
Hoppas jag har fel.

Detta är det som just nu känns värst, har en 1 år gamal jämte som ska igång i höst. För min del färdig jagat älg om jag inte kan jaga med hund att sitta på pass är helt ointressant för mig.

Det är samarbetet med hunden, ansmygningen på älgen och sen komma till ett eventuellt skott som är jakt för mig. Att sitta på en stubbe i skogen och skjuta en älg som går förbi är inte intressant, jag har skjutit så många älgar att jag inte behöver skjuta fler för skjutande skull.

Är helt klart inställd på att jag inte kommer att kunna gå och springa som före olycka men bara dom får till det så det funkar hyfsat får man bara nöjd.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Krya på dig och hoppas operation går bra!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Den blev av, är sjukt trött nu.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tack för alla krya på dig hälsningar. Kan säga att jag har sjukt ont i benet efter operationen, det smärtstillande vill inte riktigt bita på värken. Är också väldigt trött.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tack för alla krya på dig hälsningar. Kan säga att jag har sjukt ont i benet efter operationen, det smärtstillande vill inte riktigt bita på värken. Är också väldigt trött.
Då får du bita ihop istället!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack för alla krya på dig hälsningar. Kan säga att jag har sjukt ont i benet efter operationen, det smärtstillande vill inte riktigt bita på värken. Är också väldigt trött.

Gör det ont på riktigt tar bara smärtstillande udden av smärtan, eller om man får tillräckligt tungt smärtstillande artilleri så gör det att man inte bryr sig om att det gör ont lika mycket. :hihi

Men det brukar ge sig när saker läkt ihop lite.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Vissa biter inte morfin/opioider på, och det är det som sjukvården kör på i stort sett oavkortat.
Efter min klotningen i september gick jag på maxdos oxycodone, kändes ungefär som att käka Alvedon. När jag kom tillbaka till Sverige fick jag dubbla sprutor morfin innan de skulle skicka mig till operation. Frågade sjuksyrran efter en kvart när jag skulle märka av effekten. Hon tittade på mig som om jag vore tokig, det skulle bedövat en mindre häst typ.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Känns något bättre idag men igår var bland det värsta eller är nog det värsta jag upplevt i smärta, tror dom fått till smärtlindringen idag så nu är det drägligt. Har fått vara uppe lite men stora svängar utan på toa. Är ganska säker på att det skulle vara olidligt utan tabletterna.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Känns något bättre idag men igår var bland det värsta eller är nog det värsta jag upplevt i smärta, tror dom fått till smärtlindringen idag så nu är det drägligt. Har fått vara uppe lite men stora svängar utan på toa. Är ganska säker på att det skulle vara olidligt utan tabletterna.

Passa så du inte får en stroke bara när magen växlar ut
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har fått börja rörelseträna idag och träna färdas med rullator, känns lite bättre att få göra nåt mot att bara ligga stilla i sängen. Kommer nog att få vara kvar över helgen men det känns lika bra det så man får träna upp sig så man klarar sig till man ska hem.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sådana däringa blyslädar som klr, xt,xtr,tt ,dr,xr är inge bra i terräng dom e för tunga o har kass fjädring, undvik helst skogen.

Krya på dej o välkommen till dom brutnas sällskap:krama
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Sådana däringa blyslädar som klr, xt,xtr,tt ,dr,xr är inge bra i terräng dom e för tunga o har kass fjädring, undvik helst skogen.

Krya på dej o välkommen till dom brutnas sällskap:krama

Jag har ju lite tid att tänka här jag ligger och funderar på om inte typ en lätt 250 cc fyrtakt vore en bra hoj för skogsäventyr? Gör mitt bästa nu för att träna igång mig och sen är det väl bara att hoppas det blir hyfsat bra.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Jag har ju lite tid att tänka här jag ligger och funderar på om inte typ en lätt 250 cc fyrtakt vore en bra hoj för skogsäventyr? Gör mitt bästa nu för att träna igång mig och sen är det väl bara att hoppas det blir hyfsat bra.
Krya på dig, och vad du än gör, strunta inte i rehab-träningen!
Den gör mycket mer än man kan tro.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top