Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567
Resultat 121 till 129 av 129
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    En upptatering, det har lossnat en del i veckan. Kastade kryckorna på måndag och har klarat mig sen dess på onsdag fick min ungjämte igång älg så som var på väg över vägen jag var på så det slutade med ca 750 m i maxfart, missade älgarna med ca 80 m men jag hade inte skjutit hur en helst då det inte var nog bra jobb av hunden, bara upptag och sen drog det iväg. Då det gick hyfsat att gå på grusvägen så testade jag att gå i skogen lite lätt och det funkade hyfsat.

Idag gjorde jag premiär med unghunden en lämplig sväng i lättare terräng för mig på 1,5 km, hunden hade renrace i 15 km, inget kul med en massa renar på jaktmarker då man har en unghund som jagar allt. Har måttligt ont nu och stannade till hos sjukgymnasten på vägen hem från skogen och fick klartecken att gå i skogen så länge det känns bra och inte gör ont vilket känns skönt. Ska tydligen vara riktigt bra träning att gå i skogen då man får träna balans och viktöverföring, visst är det lite risker med att gå i terräng men sjukgymnasten tyckte att det är värt riskerna för att träningen är så bra.

Ikväll då jag kom hem från skogen var jag just ute i garaget och testade hoppa upp på Hondan och nu kunde jag få upp foten på fotpinnen så lite bättre rörlighet är det nu på benet. Känns väl ut som att det ev kan bli nån kortare sväng med hoj i höst men vi får se. Känns i alla fall ut som att det finns hopp att detta trots allt ska bli hyfsat bra.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Gör som jag gjorde i veckan. Ta en reflektion på hur det såg ut för några månader sen.
    Det har gått framåt som fan eller hur?
    Improvise, adapt, overcome.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Visst har det gått framåt mot för bara en månad sen. Har jagat idag och testade att gå ett litet område med hunden så det blev drygt 3 km i "lättare terräng", är ganska trött i benet och kroppen för den delen med men det känns okej, konstaterar att stillheten i tre månader nog också tagit lite på konditionen.

På det hela känns det i alla fall bra och unghunden skötte sig fint med bra söksvängar, en helt otrolig befrielse att äntligen kunna gå till skogs med unghunden. Är nog långt kvar innan man är tillbaka fullt ut och jag skulle förmodligen inte kommit åt en älg på stånd men att bara kunna gå lite I skogen känns bra.
    Senast redigerat av bosse-l den 2019-09-08 klockan 13:26.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Idag gjorde jag premiär på hojarna, KLR:en funkade bra men det kändes lite olustigt då jag kom ut på grusvägen är väl vetskapen om att inte kunna sätta ner vänsterbenet fullt om det skulle behövas. Hondan funkade inte alls, jag kunde inte växla den då benet är i en nog så extern vinkel då man har fötterna på fotpinnarna och dessutom är växelpedalen lite svår att komma åt, hade också på mig crosstövlar vila ju inte är så smidiga så det var nog att köra ca 2 km och jag kom bara upp till fyran för det fick räcka med att växla upp tre gånger.

Då jag satte på mig allväderstället och crosstövlana konstaterade jag att knäskyddet i stället sitter urkasst, detta borde man ju kanske reflekterat över då men nu gjorde jag inte det. Kan konstatera att brottet på mitt ben sitter i överkanten av stöveln och det är väldigt lätt att få en ordentlig glipa mellan knäskydd och stöveln och att förmodligen gjorde inte knäskyddet någon nytta.

Hur som helst var det både kul men lite olustigt då jag drog iväg på hojen men nu är det ju gjort.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Idag gjorde jag premiär på hojarna, KLR:en funkade bra men det kändes lite olustigt då jag kom ut på grusvägen är väl vetskapen om att inte kunna sätta ner vänsterbenet fullt om det skulle behövas. Hondan funkade inte alls, jag kunde inte växla den då benet är i en nog så extern vinkel då man har fötterna på fotpinnarna och dessutom är växelpedalen lite svår att komma åt, hade också på mig crosstövlar vila ju inte är så smidiga så det var nog att köra ca 2 km och jag kom bara upp till fyran för det fick räcka med att växla upp tre gånger.

Då jag satte på mig allväderstället och crosstövlana konstaterade jag att knäskyddet i stället sitter urkasst, detta borde man ju kanske reflekterat över då men nu gjorde jag inte det. Kan konstatera att brottet på mitt ben sitter i överkanten av stöveln och det är väldigt lätt att få en ordentlig glipa mellan knäskydd och stöveln och att förmodligen gjorde inte knäskyddet någon nytta.

Hur som helst var det både kul men lite olustigt då jag drog iväg på hojen men nu är det ju gjort.
    Välkommen tillbaka på 2 hjul

Ibland kan hjärnspökena vara svårare att hantera än dom fysiska skadorna. Efter en krock med ett stålräcke på Gotland ring för en massa år sedan så slog min högerhand av gasen när jag kom upp i ett visst varv, så att det lät ungefär som det gjorde när jag gick av banan. Det var en oväntad reaktion... Så ju fortare du visar för kroppen, och hjärnan, att det här med hojkörning inte alls är farligt, desto bättre
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Mzee Vincent Hs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    Suzuki GSX-R1127
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Ibland kan hjärnspökena vara svårare att hantera än dom fysiska skadorna.
    Jepp! Åkte som mycket ung med bil av vägen nattetid på en skogsväg och satt sedan fastklämd i två timmar innan brandkåren fick ut mig. Därefter tre månader på sjukhus och flera år innan benen funkade någorlunda normalt.
    Köra bil själv gick bra efteråt men att åka med andra i mörker funkade inte alls, gigantiska nojjor och full panik så snart något flashade förbi på sidorna i strålkastarljus. Åkte länge passagerare liggande blundande i baksätet med ansiktet in i vinkeln mellan säte och ryggstöd. Inte så kaxigt när man t.ex. skulle åka med nya tjejer.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Visst är det då att mycket sitter i huvudet, just då jag kom ut på gruset och vägen där är ojämn och dålig kändes det lite osäkert. Tror det är bra att komma igång så fort som möjligt.

Har ju erfarenheten att köra genom ett mitträcke med bilen över på fel sida i blixthalka, vi hade tur som inte fick möte. Tror det var väldigt bra att bilen fick väldigt små skador med tanke på vad den var med om och gick att köra hem trots att vi åkte genom mitträcket och in i sidoräcket. Efter att vi bärgats loss körde jag sen hem ca 20 mil och detta gjorde nog att man kom över denna händelse på en gång.

Tror att ju längre tid man får vänta med att komma igång igen ju osäkrare blir man.

Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg

Jättekul att du är tillbaka! Nu är det bara att jobba med hjärnspökena precis som Hoztic skriver.

En fråga bara, vad har du för knäskydd som inte går ner i stöveln? Nu kör jag med Leatts Kneebrace (C-Frame) som sitter stenhårt men även mina billiga skitskydd är långa nog att bilda ett hårt skydd framifrån eftersom de går ner ganska långt i stöveln...
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Niklasinorr Visa inlägg
    Jättekul att du är tillbaka! Nu är det bara att jobba med hjärnspökena precis som Hoztic skriver.

En fråga bara, vad har du för knäskydd som inte går ner i stöveln? Nu kör jag med Leatts Kneebrace (C-Frame) som sitter stenhårt men även mina billiga skitskydd är långa nog att bilda ett hårt skydd framifrån eftersom de går ner ganska långt i stöveln...
    Jo det är väl bara ut och börja köra tillslut lär det ju ge sig med hjärnspökena.

Knäskydden jag har nu sitter istoppade i allväderstället och dom sitter inte nåt vidare har jag som sagt konstaterat. Xlmoto rear ut Alpinestars Fluid Pro så jag köpte dom lite på vinst och förlust dessa tänkte att jag testar hur dom känns kännas dom dåliga skickar jag tillbaka dom ochvtestar nåt annat. Var om på Lindroths men där var det utplockat och dom verkade bara ha Leatts billiga modell, tänkte också se på och ev köpa en skyddsjacka men dom hade bara några få kvar och i XXL.

Turligt nog är ju "själva knäet" helt och läkaren uttryckte ju sig så att allt som man j te ska sätta sönder i ett knä är helt

Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Chronic, kul! Det sjunger bra! Plockade ut ägarlista från transportstyrelsen så får väl se om jag går vidare med det. Skulle mest va intressant att veta vad s [...]

frogish
Vill du annonsera ovan? Klicka här