Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 129
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99

Det gick lite lätt åt helvete för mig

Var ute och testkörde KLR 650:in i torsdag då jag ville testköra lite inför besikningen nu i veckan så den går som den ska då den stått ett längre tag och innan jag köpte den och förgasaren ville strula lite efter rengöringen. Har ca 7 mil enkelväg till besiktningen så ville få några mils testkörning så inget strul skulle inträffa på vägen till och från besiktningen.

Puttrade lite skogsvägar och kom in på ett spårigt parti av en väg och vad som egentligen hände exakt vet jag inte men framhjulet kommer ner i ett spår och jag får kast och tappar kontrollen och åker i backen åt vänster sida.

Hastigheten är kanske 15-20 km/h då jag går omkull och jag kravlar mig upp och lyfter upp hojen men då börjar det göra väldigt ont i vänster knä och jag börjar få svårt att stödja på benet, hojen är helt oskadd bortsett från kopplingsgreppet och en grund repa på tanken som mest troligt går att polera bort. Problemet är att jag inte tar mig upp på hojen av smärtan så jag ringer en kompis som kommer med bil och släp och hämtar mig och hojen.

Sen åker jag till akuten inte en skråma eller ett blåmärke bortsett att knäet gör ont och är svullet, sen blir det Kalix och konstateras att det inte det så bra ut på fredag utan det blir transport till Sunderbyn och ska bli operation. Ingen operation på fredag utan det skulle blir lördag men då får jag beskedet att det mest troligt blir till veckan, läkaren här uttryckte det så här "detta är inget för en vanlig bonddoktor att göra om det ska bli bra". Nu är sista budet att det kanske inte blir denna vecka heller, det beror på om dom hittar nån som kan göra operationen.

Hade på mig allvädersställ med skydd, ryggskydd och crosstövlar, dock vet jag inte om byxan rörde sig så knäskydde flyttade sig från knäet vid vurpan eller om smällen bara var väldigt kraftig. Syns inget på stället förutom att det är lite dammigt av marksyningen.

Hoppas bara på att man inte får allt för stora men från detta i framtiden och att man i alla fall är i gång så man kan gå och jaga älg med ung Jämten till hösten. Har lite lätt tråkigt just nu liggandes i en sjuksäng och bara vänta på att det ska bli operation.

Ta det lungt där ute, det behöver inte alltid gå fort för att det ska gå dåligt.

Medlem Shropshres avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Hoj
    VFR 800, XJ 550, R1200GS
    Krya på dig! Mycket tråkigt det som hände. Har haft ett par allvädersställ men det sista jag köpte tog jag en storlek som sitter tajt jämfört med det gamla för att just knäskydden ska sitta på plats vid en potentiell olycka. Hoppas du får operationstid snart och att återhämtningen blir snabb!
    Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben...

Medlem
    Reg.datum
    aug 2018
    Hoj
    CB 1000 Super Four
    Krya på dig!

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Vad är det i knäet de ska operera?
    Jag sitter i stolen och vrider mig av smärta av att läsa ditt inlägg.

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Kawasakis - widowmakers.
    Till och med en KLR.

Bli bra!
    IBA #40701

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Krya på dig, och hoppas du blir lika pigg och rask som innan du gick sönder.
    Och nej, så värst fort behöver det inte gå för att det ska bli jobbigt. Jag bröt ryggen i 50 km/h, landar man illa räcker det med i princip med tyngdaccelerationen från höjden av stående på en vanlig köksstol för att bli invalid för livet.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Tack all ihop.

Som jag fattar det hela är det två bitar från underbenet som lossnat som utgör själva leden, sen är det inte bara att komma åt att skruva ihop det hela då det går mycket nerver där dom ska skruva. Har en känsla att det är komplicerat då dom inte vill säga så mycket utan är mer diffusa svar.

Kommer att skaffa lösa knäskydd i och förmodligen nån form av skyddsjacka i framtiden att ha under allvädersstället så man inte ska råka ut för nåt likande att skydden flyttar sig vid en vurpa.

Morsan spräckte knäet för en ca månad då hon halkade på väg till min hundgård och satte knäet i en sten. Mycket handlar nog om att ha tur eller ej.

Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Trist att det ska vara så drygt och få fram en doktor. Hoppas det blir 100 när dom pillat klart.
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Kanske ingen tröst och jag vet inte vad du fick för skada, men det där med att knäskydden hamnat fel kan mycket väl hänt efter skadan och kanske ändå inte skulle gjort någon skillnad.

Vanliga knäskydd hjälper ju i princip bara mot slag.

Dyra ledade knäskydd för +5000 kkr och uppåt skyddar även mot div felbrytningar i leden.

Men sen finns inga knässkydd i världen som skyddar mot vridskador på knät, dvs avslitna ledband.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Ducati 1098 S, KTM SXF 450
    Two Stroke man hann före. Ledade knäskydd som skyddar leden är det enda som hjälper. De har räddat även en långsam som mig på crossbanan ett par gånger. Krya på dig!
    -"Of course everybody gets a prize, if you win the fucking race"
    Nick Offerman

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Tråkigt. Jag håller tummarna, krya på dig.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Scrambler FT -19
    hoppas på snabb bättring, krya och skynda långsamt med skadorna.
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Omtänksamt av dig att bestämma att rädda KLR:en genom att dämpa fallet med knäet. Vem vet vilka repor det blivit annars

Mera seriöst, tur att du ändå klarade dig undan andra skador. Knäet är surt att skada ändock
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

fleece fleeces avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Hoj
    Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
    Jag snålar inte med stövlar och knäskydd. Kör med pod 700 tror jag dom heter. Var ganska dyra med är engångs summa att köpa. Jag brukar tänka att sparar jag någon dags sjukskrivning så är dom betalda.
    Sen kan man givetvis bli skadad ändå men i så fall behöver jag inte gräma mig över att inte gjort vad jag kunde.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Ja man får väl se det så att det kunde gått värre och framförallt hade jag en väldig tur med en sak, det var mobiltäckning där jag kraschade. Vill inte tänka på hur det hade varit att börja krypa hemåt eller till man fick mobiltäckning.

Nu är planen att det blir operation imorgon men det är inte hundra säkert och blir det inte imorgon blir det inte denna vecka, sen verkar det bli 8 v utan belastning av benet men inget gips och obelastad träning nästan direkt.

Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    6 singlar och 3 par -44 till -13
    Trist, hoppas vården lyckas fixa det. Hoppas du inte har alltför mycket värk.
    Av egen erfarenhet av ett antal gånger kraschat vänsterknä, tror jag du får inrikta dig på passkytte.
    Hoppas jag har fel.
    Racing is the process of turning money into noise.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Krya på dig Lycka till med operationen, hoppas du får komma under kniven snarast!

Ett tips från en som har tumlat runt i världen, fuska inte med rehaben, det har ju igen mångfalt i slutändan, även om det är jobbigt, smärtsamt och trist just nu
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    70-kort
    Tummar hålles

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Krya på dig!!
    Föredettahojar: ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Be att de rättar till eventuell hjul/ kobenlook.

Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Chronic, kul! Det sjunger bra! Plockade ut ägarlista från transportstyrelsen så får väl se om jag går vidare med det. Skulle mest va intressant att veta vad s [...]

frogish
Vill du annonsera ovan? Klicka här