MotoGP 2019 #6: Gran Premio d'Italia Oakley

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Speciellt racing och motorcyklister överlag. Här finns ingen rasism, inget hat, inget utanförskap och inga fördomar. Bara varma, hjälpsamma och förstående hojvänner.
Så riktigt! Har länge arbetat utomlands och lokala mc-folket har alltid varit ingången till vänner och andra roliga/nyttiga kontakter. Skit samma med hudfärg, religion, samhällsställning eller liknande, gasa bara så friskt du kan så blir du automatiskt en i gänget.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Ska deras arbete då misskrediteras och elimineras för att någon annan bestämt att detta är "förtryckande könsnormer från 50-talet"...?

Stackars töser ????

...ska kvoteras in kvinnor som mekar och utvecklingsingenjörer...

...alla tjejer som frivilligt ligger o solar i string bikini...
Skulle någon av er tycka att en genomsnittligt kompetent takläggare var tillräckligt kvalificerad för att tycka till om hur ett öppet benbrott ska behandlas? Det är vad era kommentarer får mig att tänka på. Dunning-Kruger-effekten. För att tycka till om ett ämne är det väl rimligt att man besitter åtminstone grundläggande kunskap i frågan?

https://www.su.se/sok-kurser-och-program/gv5004-1.411976?semester=HT19&eventcode=01300
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Skulle någon av er tycka att en genomsnittligt kompetent takläggare var tillräckligt kvalificerad för att tycka till om hur ett öppet benbrott ska behandlas? Det är vad era kommentarer får mig att tänka på. Dunning-Kruger-effekten. För att tycka till om ett ämne är det väl rimligt att man besitter åtminstone grundläggande kunskap i frågan?

https://www.su.se/sok-kurser-och-program/gv5004-1.411976?semester=HT19&eventcode=01300

Ska vi verkligen ta en vända till? Assen står för dörren så nu avslutar vi disskussionen om flickorna och går vidare, vem vinner Hollands gp?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dunning-Kruger sa Bull

Och btw, jag har fått mer än nog av genusteorier från genusvetare från Sveriges förnämsta universitet inom området.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Skulle någon av er tycka att en genomsnittligt kompetent takläggare var tillräckligt kvalificerad för att tycka till om hur ett öppet benbrott ska behandlas? Det är vad era kommentarer får mig att tänka på. Dunning-Kruger-effekten. För att tycka till om ett ämne är det väl rimligt att man besitter åtminstone grundläggande kunskap i frågan?

https://www.su.se/sok-kurser-och-program/gv5004-1.411976?semester=HT19&eventcode=01300

Vem får tycka till om det hade handlat om ett jobb som kassapersonal på ICA? Och varför skulle arbetsgivaren/arbetstagaren bry sig om vad en tredje utomstående part tycker?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Skulle någon av er tycka att en genomsnittligt kompetent takläggare var tillräckligt kvalificerad för att tycka till om hur ett öppet benbrott ska behandlas? Det är vad era kommentarer får mig att tänka på. Dunning-Kruger-effekten. För att tycka till om ett ämne är det väl rimligt att man besitter åtminstone grundläggande kunskap i frågan?

https://www.su.se/sok-kurser-och-program/gv5004-1.411976?semester=HT19&eventcode=01300

Dunning-Kruger..är du Säker på att du har rätt och alla andra fel.. :7peta :rofl:rofl:rofl:rofl
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Facket i Chile för takläggare?
Spelar det någon roll vad tredjeparten kallar sig själv för?

Det finns väl ganska många exempel på hur utomstående tredje part har skapat förändring?
Ta säljakt, valjakt eller pälsförsäljning tex.
När det totala "åsiktstrycket" blir stort nog så sker förändring.
Antingen via lagstiftning eller för att trycket i sig skapar exempelvis ekonomis skada.
Förenklat kan man säga, iaf i en demokrati, att de samlade åsikterna/värderingarna hos en befolkning ofta blir lagar vilket skapar förändring.

Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för lagstiftning? Knappast.
Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för ekonomisk skada? Vem vet?

Är grid-girls de enda som får ha åsikter om grid-girling? Knappast.
Lika lite som politiker är de enda som får ha åsikter om politik.
Eller lika lite som religiösa är de enda som får ha åsikter om religion.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det finns väl ganska många exempel på hur utomstående tredje part har skapat förändring?
Ta säljakt, valjakt eller pälsförsäljning tex.
När det totala "åsiktstrycket" blir stort nog så sker förändring.
Antingen via lagstiftning eller för att trycket i sig skapar exempelvis ekonomis skada.
Förenklat kan man säga, iaf i en demokrati, att de samlade åsikterna/värderingarna hos en befolkning ofta blir lagar vilket skapar förändring.

Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för lagstiftning? Knappast.
Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för ekonomisk skada? Vem vet?

Är grid-girls de enda som får ha åsikter om grid-girling? Knappast.
Lika lite som politiker är de enda som får ha åsikter om politik.
Eller lika lite som religiösa är de enda som får ha åsikter om religion.

Jag har inte kommenterat ang. förändring/lagstiftning/ekonomisk skada osv. Det jag kommenterade gällde "tycka till om" dvs åsikter. Det är inte samma sak.

Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har inte kommenterat ang. förändring/lagstiftning/ekonomisk skada osv. Det jag kommenterade gällde "tycka till om" dvs åsikter. Det är inte samma sak.

Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut.

Det du frågade var:
"Och varför skulle arbetsgivaren/arbetstagaren bry sig om vad en tredje utomstående part tycker?"

Det jag svarade var:
Tex pga av ekonomiska/moraliska påtryckningar från tredje part.

Det är ju när man inte tycker om hur verkligheten ser ut som man skall trycka på med sina åsikter för en förändring.
Eller är alla som lyder under sharia-lagar och försöker förändra/liberalisera sina länder dumma för att de "inte anpassar sig efter verkligheten"?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det du frågade var:
"Och varför skulle arbetsgivaren/arbetstagaren bry sig om vad en tredje utomstående part tycker?"

Det jag svarade var:
Tex pga av ekonomiska/moraliska påtryckningar från tredje part.

Du pratade nyss om förändring/lagstiftning/ekonomisk skada. Men ok, om man likställer att (ekonomiska/moraliska)påtryckningar är samma sak som tyckande/åsikter.

Det är ju när man inte tycker om hur verkligheten ser ut som man skall trycka på med sina åsikter för en förändring.
Eller är alla som lyder under sharia-lagar och försöker förändra/liberalisera sina länder dumma för att de "inte anpassar sig efter verkligheten"?

Precis, förändring var ordet.
Va varför skulle de vara dumma? De gör väl både och isf iom att verkligheten ser ut som den gör. Det ena utesluter inte det andra.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du pratade nyss om förändring/lagstiftning/ekonomisk skada. Men ok, om man likställer att (ekonomiska/moraliska)påtryckningar är samma sak som tyckande/åsikter.



Precis, förändring var ordet.
Va varför skulle de vara dumma? De gör väl både och isf iom att verkligheten ser ut som den gör. Det ena utesluter inte det andra.

"Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut."
Jag har lite svårt att tolka vad du isf menar med den meningen så jag tänkte låta dig förklara. :)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
"Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut."
Jag har lite svårt att tolka vad du isf menar med den meningen så jag tänkte låta dig förklara. :)

Relativt självförklarande, det är något som vi alla gör mlm utan att tänka på det i det vardagliga livet. Vi finner oss i verkligheten, i den kontext vi lever även om vi har åsikter om den och vill få till förändring.

Vet jag att verkligheten ser ut sådan att jag med stor sannolikhet kommer att bli halshuggen av rabarbermaffian om jag köper rabarber på ICA så kommer rimligtvis inte att köpa rabarber på ICA. Sedan kan jag ha åsikten att jag borde få kunna göra det ifred men jag anpassar mig trots allt till hur verkligheten ser ut vare sig jag gillar det eller ej.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Relativt självförklarande, det är något som vi alla gör mlm utan att tänka på det i det vardagliga livet. Vi finner oss i verkligheten, i den kontext vi lever även om vi har åsikter om den och vill få till förändring.

Vet jag att verkligheten ser ut sådan att jag med stor sannolikhet kommer att bli halshuggen av rabarbermaffian om jag köper rabarber på ICA så kommer rimligtvis inte att köpa rabarber på ICA. Sedan kan jag ha åsikten att jag borde få kunna göra det ifred men jag anpassar mig trots allt till hur verkligheten ser ut vare sig jag gillar det eller ej.

Intressant förklaring.
Det finns säkert några modiga/dumma som är villiga att gå i döden för att trotsa rabarbermaffian så vi andra kan handla ifred på Ica. :3freak
Och i denna MotoGP(!)-tråd är det just åsikter vi diskuterar och om man har rätt att ha dem eller inte trots att man är en utomstående tredjepartare.
Iaf är det vad jag trodde det handlade om. :)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Intressant förklaring.
Det finns säkert några modiga/dumma som är villiga att gå i döden för att trotsa rabarbermaffian så vi andra kan handla ifred på Ica. :3freak
Och i denna MotoGP(!)-tråd är det just åsikter vi diskuterar och om man har rätt att ha dem eller inte trots att man är en utomstående tredjepartare.
Iaf är det vad jag trodde det handlade om. :)

Absolut. Jag svarade främst på detta
För att tycka till om ett ämne är det väl rimligt att man besitter åtminstone grundläggande kunskap i frågan?

Nej det är inte rimligt. Rimligt är att man får tycka vad fan man vill om vad fan som helst(åsikter - vad man tycker - är inte något som man behöver yttra för att ha). Huruvida någon sedan lyssnar på ens åsikter(om de yttras) är en annan pilsner.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top