REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 23456789 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 164
    Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    I så fall ska vi kanske inte vara så positivt inställda till MotoGP...?

Du och jag tycker säkert om MotoGP. Och förmodligen några till. Men det kanske inte är OK bara för att vi eller någon annan mitt i smeten tycker så...? Hojarna körs ju på högoktanig bensin, de förbrukar två liter per mil och de har inte ens katalysator. Dessutom kör hundratusentals fans egna motorcyklar till tävlingarna istället för att åka tåg eller buss. Och när de kommer fram så äter de grillat kött...! Det kan ju rimligtvis inte vara OK enligt den bättre vetande miljölobbyn...?

Sedan är det ju mer eller mindre bevisat att MotoGP attraherar mansgrisar som inte gör annat än stirrar på lättklädda kvinnor och att sporten sedan urminnes tider har exponerat cigarettreklam, numera energidrycksreklam. Vad tycker den bättre vetande PK-eliten om detta...? Och vad tycker Jämställdhetsverket om att läktaren såväl som depån säkerligen innehåller fler män än kvinnor...?

Är detta verkligen något vi ska hålla på med i vår politiskt korrekta värld...?

Min åsikt - helt underbart att Petrucci fick vinna och helt underbart att Suzukin hänger med på det som skulle vara deras sämsta bana.
    Åsikter får man ha om nästan allt.
    Jag brukar försöka gå efter detta så gott jag kan:
    https://traningslara.se/nar-du-har-r...-inte-har-det/
    Det är därför jag aldrig har ifrågasatt dina kunskaper kring tekniska detaljer i trådarna.
    Där är du utan tvekan i kategori tre ovan. (Enkelt kallat "vetenskap/lagar")
    Dina åsikter om grid-girls däremot ligger i kategori 2 och kan absolut ifrågasättas och/eller motsägas. (Enkelt kallat "politik/etik").

Håller helt med om Petrucci och Suzuki. (Kategori 1 enkelt kallat "tycke och smak")

Helt säker på att många har åsikter om MotoGP i stort. (kategori 2 = åsikter kommer gå isär och debatteras)
    Också säker på att folk som aldrig hör talas om MotoGP ändå skulle ha väldigt starka åsikter om grid-girls. Här skulle man glatt involvera partriarkatet och förtryckarstrukturer vilket jag inte gjort.

Jag tycker "bara" att det är förlegat. (kategori 2)
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Mzee Vincent Hs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    Suzuki GSX-R1127
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Speciellt racing och motorcyklister överlag. Här finns ingen rasism, inget hat, inget utanförskap och inga fördomar. Bara varma, hjälpsamma och förstående hojvänner.
    Så riktigt! Har länge arbetat utomlands och lokala mc-folket har alltid varit ingången till vänner och andra roliga/nyttiga kontakter. Skit samma med hudfärg, religion, samhällsställning eller liknande, gasa bara så friskt du kan så blir du automatiskt en i gänget.

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Ska deras arbete då misskrediteras och elimineras för att någon annan bestämt att detta är "förtryckande könsnormer från 50-talet"...?
    Citat Ursprungligen postat av Jensah Visa inlägg
    Stackars töser ????
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    ...ska kvoteras in kvinnor som mekar och utvecklingsingenjörer...
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    ...alla tjejer som frivilligt ligger o solar i string bikini...
    Skulle någon av er tycka att en genomsnittligt kompetent takläggare var tillräckligt kvalificerad för att tycka till om hur ett öppet benbrott ska behandlas? Det är vad era kommentarer får mig att tänka på. Dunning-Kruger-effekten. För att tycka till om ett ämne är det väl rimligt att man besitter åtminstone grundläggande kunskap i frågan?

https://www.su.se/sok-kurser-och-pro...ventcode=01300

hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Citat Ursprungligen postat av Klosse Visa inlägg
    Skulle någon av er tycka att en genomsnittligt kompetent takläggare var tillräckligt kvalificerad för att tycka till om hur ett öppet benbrott ska behandlas? Det är vad era kommentarer får mig att tänka på. Dunning-Kruger-effekten. För att tycka till om ett ämne är det väl rimligt att man besitter åtminstone grundläggande kunskap i frågan?

Ska vi verkligen ta en vända till? Assen står för dörren så nu avslutar vi disskussionen om flickorna och går vidare, vem vinner Hollands gp?
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av abethebabe Visa inlägg
    Ska vi verkligen ta en vända till? Assen står för dörren så nu avslutar vi disskussionen om flickorna och går vidare, vem vinner Hollands gp?
    Lorenzo!

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Få se nu, vad var det Mattias skrev...
    The Build Quality Police

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Dunning-Kruger sa Bull

Och btw, jag har fått mer än nog av genusteorier från genusvetare från Sveriges förnämsta universitet inom området.
    Senast redigerat av Two stroke man den 2019-06-24 klockan 23:22.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Dunning-Kruger sa Bull

Och btw, jag har fått mer än nog av genusteorier från genusvetare från Sveriges förnämsta universitet inom området.
    Södertörn då eller

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av oops164 Visa inlägg
    Södertörn då eller

Lunds Universitet, hade jag äran att befinna mig på när vansinnet startade. Och naturligtvis skulle hela universitetet, även vi som gillar skruvar och muttra prackas på ideerna från dessa navelskådande människor totalt utan självdistans.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok

Vem får tycka till om det hade handlat om ett jobb som kassapersonal på ICA? Och varför skulle arbetsgivaren/arbetstagaren bry sig om vad en tredje utomstående part tycker?

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95

Dunning-Kruger..är du Säker på att du har rätt och alla andra fel..
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    ... Och varför skulle arbetsgivaren/arbetstagaren bry sig om vad en tredje utomstående part tycker?
    Du menar som typ facket?

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Du menar som typ facket?
    Facket i Chile för takläggare?
    Spelar det någon roll vad tredjeparten kallar sig själv för?

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Facket i Chile för takläggare?
    Spelar det någon roll vad tredjeparten kallar sig själv för?
    Det finns väl ganska många exempel på hur utomstående tredje part har skapat förändring?
    Ta säljakt, valjakt eller pälsförsäljning tex.
    När det totala "åsiktstrycket" blir stort nog så sker förändring.
    Antingen via lagstiftning eller för att trycket i sig skapar exempelvis ekonomis skada.
    Förenklat kan man säga, iaf i en demokrati, att de samlade åsikterna/värderingarna hos en befolkning ofta blir lagar vilket skapar förändring.

Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för lagstiftning? Knappast.
    Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för ekonomisk skada? Vem vet?

Är grid-girls de enda som får ha åsikter om grid-girling? Knappast.
    Lika lite som politiker är de enda som får ha åsikter om politik.
    Eller lika lite som religiösa är de enda som får ha åsikter om religion.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Det finns väl ganska många exempel på hur utomstående tredje part har skapat förändring?
    Ta säljakt, valjakt eller pälsförsäljning tex.
    När det totala "åsiktstrycket" blir stort nog så sker förändring.
    Antingen via lagstiftning eller för att trycket i sig skapar exempelvis ekonomis skada.
    Förenklat kan man säga, iaf i en demokrati, att de samlade åsikterna/värderingarna hos en befolkning ofta blir lagar vilket skapar förändring.

Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för lagstiftning? Knappast.
    Kommer det totala "trycket" kring grid-girls bli stort nog för ekonomisk skada? Vem vet?

Är grid-girls de enda som får ha åsikter om grid-girling? Knappast.
    Lika lite som politiker är de enda som får ha åsikter om politik.
    Eller lika lite som religiösa är de enda som får ha åsikter om religion.
    Jag har inte kommenterat ang. förändring/lagstiftning/ekonomisk skada osv. Det jag kommenterade gällde "tycka till om" dvs åsikter. Det är inte samma sak.

Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Jag har inte kommenterat ang. förändring/lagstiftning/ekonomisk skada osv. Det jag kommenterade gällde "tycka till om" dvs åsikter. Det är inte samma sak.

Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut.
    Det du frågade var:
    "Och varför skulle arbetsgivaren/arbetstagaren bry sig om vad en tredje utomstående part tycker?"

Det jag svarade var:
    Tex pga av ekonomiska/moraliska påtryckningar från tredje part.

Det är ju när man inte tycker om hur verkligheten ser ut som man skall trycka på med sina åsikter för en förändring.
    Eller är alla som lyder under sharia-lagar och försöker förändra/liberalisera sina länder dumma för att de "inte anpassar sig efter verkligheten"?

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Det du frågade var:
    "Och varför skulle arbetsgivaren/arbetstagaren bry sig om vad en tredje utomstående part tycker?"

Det jag svarade var:
    Tex pga av ekonomiska/moraliska påtryckningar från tredje part.
    Du pratade nyss om förändring/lagstiftning/ekonomisk skada. Men ok, om man likställer att (ekonomiska/moraliska)påtryckningar är samma sak som tyckande/åsikter.

Det är ju när man inte tycker om hur verkligheten ser ut som man skall trycka på med sina åsikter för en förändring.
    Eller är alla som lyder under sharia-lagar och försöker förändra/liberalisera sina länder dumma för att de "inte anpassar sig efter verkligheten"?
    Precis, förändring var ordet.
    Va varför skulle de vara dumma? De gör väl både och isf iom att verkligheten ser ut som den gör. Det ena utesluter inte det andra.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Du pratade nyss om förändring/lagstiftning/ekonomisk skada. Men ok, om man likställer att (ekonomiska/moraliska)påtryckningar är samma sak som tyckande/åsikter.

Precis, förändring var ordet.
    Va varför skulle de vara dumma? De gör väl både och isf iom att verkligheten ser ut som den gör. Det ena utesluter inte det andra.
    "Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut."
    Jag har lite svårt att tolka vad du isf menar med den meningen så jag tänkte låta dig förklara.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    "Man är dum om man inte anpassar sig efter hur verkligheten ser ut."
    Jag har lite svårt att tolka vad du isf menar med den meningen så jag tänkte låta dig förklara.
    Relativt självförklarande, det är något som vi alla gör mlm utan att tänka på det i det vardagliga livet. Vi finner oss i verkligheten, i den kontext vi lever även om vi har åsikter om den och vill få till förändring.

Vet jag att verkligheten ser ut sådan att jag med stor sannolikhet kommer att bli halshuggen av rabarbermaffian om jag köper rabarber på ICA så kommer rimligtvis inte att köpa rabarber på ICA. Sedan kan jag ha åsikten att jag borde få kunna göra det ifred men jag anpassar mig trots allt till hur verkligheten ser ut vare sig jag gillar det eller ej.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Relativt självförklarande, det är något som vi alla gör mlm utan att tänka på det i det vardagliga livet. Vi finner oss i verkligheten, i den kontext vi lever även om vi har åsikter om den och vill få till förändring.

Vet jag att verkligheten ser ut sådan att jag med stor sannolikhet kommer att bli halshuggen av rabarbermaffian om jag köper rabarber på ICA så kommer rimligtvis inte att köpa rabarber på ICA. Sedan kan jag ha åsikten att jag borde få kunna göra det ifred men jag anpassar mig trots allt till hur verkligheten ser ut vare sig jag gillar det eller ej.
    Intressant förklaring.
    Det finns säkert några modiga/dumma som är villiga att gå i döden för att trotsa rabarbermaffian så vi andra kan handla ifred på Ica.
    Och i denna MotoGP(!)-tråd är det just åsikter vi diskuterar och om man har rätt att ha dem eller inte trots att man är en utomstående tredjepartare.
    Iaf är det vad jag trodde det handlade om.

Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 23456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ca. 2cm lägre. Är lite smalare också med mindre fyllning. För mig med 30" innerbenslängd blev det klar skillnad.

Hixman
Vill du annonsera ovan? Klicka här