MotoGP 2019 #6: Gran Premio d'Italia Oakley

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Det är svårt att inte gilla Petrucci, och segern va verkligen välförtjänt.

Hade nöjet att se racet på plats o man satt som på nålar och jag trodde nog som Petrucci att MM eller Dovi skulle beröva honom segern på sista varvet, men riktigt kul att det inte blev så.:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sånt där inspirerar mig så jävla mycket i min egen satsning. Idrott är så otroligt vackert när man ser människor föras samman och idrottrare når sina högt uppsatta mål, som de nått efter motgång.

Speciellt racing och motorcyklister överlag. Här finns ingen rasism, inget hat, inget utanförskap och inga fördomar. Bara varma, hjälpsamma och förstående hojvänner.

Exakt!!! Här med nyvunna racingvänner i Bahrain!!! :)
 

Bifogat

  • IMG_2463.jpg
    IMG_2463.jpg
    138.4 KB · Visningar: 87

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sånt där inspirerar mig så jävla mycket i min egen satsning. Idrott är så otroligt vackert när man ser människor föras samman och idrottrare når sina högt uppsatta mål, som de nått efter motgång.

Speciellt racing och motorcyklister överlag. Här finns ingen rasism, inget hat, inget utanförskap och inga fördomar. Bara varma, hjälpsamma och förstående hojvänner.

Skulle klicka fler "gilla" om det gick! :tummenupp
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Speciellt racing och motorcyklister överlag. Här finns ingen rasism, inget hat, inget utanförskap och inga fördomar. Bara varma, hjälpsamma och förstående hojvänner.
Ifall det finns en gräns där entusiasm övergår i naivitet, så tror jag att du just tog ett långt kliv över den. Och vad gäller ”motorcyklister överlag” är det ju en grupp som är lika noga som fotbollsfans att markera revir; att köra BMW, Ducati eller HD gör många med samma bergfasta övertygelse om att de har rätt och andra fel som alla rabiata anhängare av politiska och religiösa grupper. Så dina positiva erfarenheter ska nog tolkas jus som dina positiva erfarenheter (utan att förminskas) och inte som en generell beskrivning av hur en mycket stor och mycket heterogen grupp beter sig.
 

Bifogat

  • motogp-catalan-gp-2014-valentino-rossi-with-lovely-paddock-girls.jpg
    motogp-catalan-gp-2014-valentino-rossi-with-lovely-paddock-girls.jpg
    199.1 KB · Visningar: 124
  • Skärmavbild 2019-06-07 kl. 22.24.44.png
    Skärmavbild 2019-06-07 kl. 22.24.44.png
    576.7 KB · Visningar: 93
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ifall det finns en gräns där entusiasm övergår i naivitet, så tror jag att du just tog ett långt kliv över den. Och vad gäller ”motorcyklister överlag” är det ju en grupp som är lika noga som fotbollsfans att markera revir; att köra BMW, Ducati eller HD gör många med samma bergfasta övertygelse om att de har rätt och andra fel som alla rabiata anhängare av politiska och religiösa grupper. Så dina positiva erfarenheter ska nog tolkas jus som dina positiva erfarenheter (utan att förminskas) och inte som en generell beskrivning av hur en mycket stor och mycket heterogen grupp beter sig.
I would do that. I would do that. I would do that. I would do that. I would do that. I would do that. I would do that.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Det är skillnad på fans och utövare. Fast det går nog att hitta idioter överallt om man letar lite.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ifall det finns en gräns där entusiasm övergår i naivitet, så tror jag att du just tog ett långt kliv över den. Och vad gäller ”motorcyklister överlag” är det ju en grupp som är lika noga som fotbollsfans att markera revir; att köra BMW, Ducati eller HD gör många med samma bergfasta övertygelse om att de har rätt och andra fel som alla rabiata anhängare av politiska och religiösa grupper. Så dina positiva erfarenheter ska nog tolkas jus som dina positiva erfarenheter (utan att förminskas) och inte som en generell beskrivning av hur en mycket stor och mycket heterogen grupp beter sig.

Det stora skillnaden är att trots olika åsikter så bestämmer inte förarnas fans plats och slår ihjäl varandra som fotbollsbögarna.
Marquez och Rossifans står sida vid sida på läktaren och dricker öl och skålar.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Är kvinnliga mag- och lårmuskler helt plötsligt det minst moraliska med racing...? En aktivitet som i snart ett århundrade finansierats av lika delar cigarettreklam och tveksamt tvättade kontanter och där någon i bakgrunden tjänat ännu större sedelbuntar på att hyra ut sina evenemang till märkligt suspekta platser...?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är kvinnliga mag- och lårmuskler helt plötsligt det minst moraliska med racing...? En aktivitet som i snart ett århundrade finansierats av lika delar cigarettreklam och tveksamt tvättade kontanter och där någon i bakgrunden tjänat ännu större sedelbuntar på att hyra ut sina evenemang till märkligt suspekta platser...?
Ring genast RFSU och se till att de blir HBTQIA+ certifierade så vi får behålla paraplyflickorna
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Det dröjde bara några ögonblick för den lilla sajten sporthoj.com att producera två övertydliga exempel på att det P-E skriver om roadracing och motorcyklister tyvärr inte är sant; även om det är en heterogen grupp är förtryckande könsnormer från 1950-talet rättså oproblematiska för många som 2019 bekänner sig som motorcykelentusiaster. Vad kan det bero på?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Det dröjde bara några ögonblick för den lilla sajten sporthoj.com att producera två övertydliga exempel på att det P-E skriver om roadracing och motorcyklister tyvärr inte är sant; även om det är en heterogen grupp är förtryckande könsnormer från 1950-talet rättså oproblematiska för många som 2019 bekänner sig som motorcykelentusiaster. Vad kan det bero på?

Men det här MÅSTE vara nyteknik! Den här typen av mästrande ordbajseri med några nygooglade bilder som förstärkning STINKER nyteknik.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
...mästrande ordbajseri...
Lattjo beskrivning av att inte hålla med om att grid girls är kul. Tycker du kunde bemöta mig sakligt om det jag skriver istället för att polemisera.

Har du sett filmen om F1-stallet Williams? Stallets teamchef Claire Williams säger (föga överraskande) att motorsport och F1 i synnerhet är den mest sexistiska miljö som hon någonsin har stött på.

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_(film)

https://youtu.be/_wAMk1sllp0
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Innan man tar Claire Williams citat som genuspolitisk sanning så bör man nog läsa på om hennes historia och hur hon kom till sin position. Bara en sådan sak som att utnämna en marknadskommunikatör (rimligtvis hennes korrekta titel eftersom hon har den utbildningen) till teamchef är otroligt kontroversiellt i en teknikorienterad bransch som F1. Oavsett om det handlar om en man eller en kvinna. En sådan utnämning kommer att orsaka ramaskrin såväl som diskussioner, både framför ansikten och bakom ryggar. Oavsett om personen i fråga är man eller kvinna. Något som PK-eliten naturligtvis kommer att göra allt för att missuppfatta som sexism.

Sedan är jag långt ifrån säker på att alla paraplyflickor - om ens någon - uppfattar sina egna jobb som "förtryckande könsnormer från 50-talet":

https://mobile.twitter.com/amy_dargan/status/958745399367479296
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Grid girls är ok om de inte kan anses sexuellt attraktiva för vita CIS-män(?)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Innan man tar Claire Williams citat som genuspolitisk sanning så bör man nog läsa på om hennes historia och hur hon kom till sin position. Bara en sådan sak som att utnämna en marknadskommunikatör (rimligtvis hennes korrekta titel eftersom hon har den utbildningen) till teamchef är otroligt kontroversiellt i en teknikorienterad bransch som F1. Oavsett om det handlar om en man eller en kvinna. En sådan utnämning kommer att orsaka ramaskrin såväl som diskussioner, både framför ansikten och bakom ryggar. Oavsett om personen i fråga är man eller kvinna. Något som PK-eliten naturligtvis kommer att göra allt för att missuppfatta som sexism.

Sedan är jag långt ifrån säker på att alla paraplyflickor - om ens någon - uppfattar sina egna jobb som "förtryckande könsnormer från 50-talet":

https://mobile.twitter.com/amy_dargan/status/958745399367479296

I vanlig ordning tror jag det oftast är de övriga kvinnorna som står för att sänka aktningen/statusen för dessa paraplyflickor. Och även div andra kvinnliga yrkens status.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Grid girls är ok om de inte kan anses sexuellt attraktiva för vita CIS-män(?)

Ja, ersätt dom med män så kommer ingen gnälla.

Och bara för att jag nu sa det, så kommer väl feministmaffian snart på att det ska kvoteras in kvinnor som mekar och utvecklingsingenjörer i stallen också. Och den dagen nåt stall har 100% kvinnor kommer det stallet anses vara bäst på jämställdhet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Konceptet killar ska vara tuffa och köra hoj, flickor ska vara sexiga, tysta och hålla ett paraply känns inte så väldigt...2019.
Bara för att någon(alla?) av dem tycker det är OK gör det inte nödvändigtvis OK.
Gissar att mördare tycker det är OK att mörda osv.
Personligen tycker jag inte dom tillför något.
Dvs om dom inte stod där skulle jag följa MotoGP iaf.

Mina 2...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top