REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 164
    Medlem mlorens avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ett antal fördelat på 8 fabrikat
    Det är svårt att inte gilla Petrucci, och segern va verkligen välförtjänt.

Hade nöjet att se racet på plats o man satt som på nålar och jag trodde nog som Petrucci att MM eller Dovi skulle beröva honom segern på sista varvet, men riktigt kul att det inte blev så.

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Man bara MÅSTE älska en sådan kille!!!!
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Sånt där inspirerar mig så jävla mycket i min egen satsning. Idrott är så otroligt vackert när man ser människor föras samman och idrottrare når sina högt uppsatta mål, som de nått efter motgång.

Speciellt racing och motorcyklister överlag. Här finns ingen rasism, inget hat, inget utanförskap och inga fördomar. Bara varma, hjälpsamma och förstående hojvänner.
    Exakt!!! Här med nyvunna racingvänner i Bahrain!!!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2463.jpg
Visningar:	80
Storlek:	138,4 KB
Id:	449452  
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Sånt där inspirerar mig så jävla mycket i min egen satsning. Idrott är så otroligt vackert när man ser människor föras samman och idrottrare når sina högt uppsatta mål, som de nått efter motgång.

Speciellt racing och motorcyklister överlag. Här finns ingen rasism, inget hat, inget utanförskap och inga fördomar. Bara varma, hjälpsamma och förstående hojvänner.
    Skulle klicka fler "gilla" om det gick!
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Exakt!!! Här med nyvunna racingvänner i Bahrain!!!
    Älskar följa dina resor runt om i världen.
    Ciao Marco 1987-2011

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Ifall det finns en gräns där entusiasm övergår i naivitet, så tror jag att du just tog ett långt kliv över den. Och vad gäller ”motorcyklister överlag” är det ju en grupp som är lika noga som fotbollsfans att markera revir; att köra BMW, Ducati eller HD gör många med samma bergfasta övertygelse om att de har rätt och andra fel som alla rabiata anhängare av politiska och religiösa grupper. Så dina positiva erfarenheter ska nog tolkas jus som dina positiva erfarenheter (utan att förminskas) och inte som en generell beskrivning av hur en mycket stor och mycket heterogen grupp beter sig.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2019-06-07 kl. 22.24.44.png
Visningar:	86
Storlek:	576,7 KB
Id:	449464   Klicka på bilden för en större version

Namn:	motogp-catalan-gp-2014-valentino-rossi-with-lovely-paddock-girls.jpg
Visningar:	111
Storlek:	199,1 KB
Id:	449463  

Senast redigerat av Klosse den 2019-06-07 klockan 21:30.

P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    990SMT -09 + GSX-R600 -09
    Citat Ursprungligen postat av Klosse Visa inlägg
    Ifall det finns en gräns där entusiasm övergår i naivitet, så tror jag att du just tog ett långt kliv över den. Och vad gäller ”motorcyklister överlag” är det ju en grupp som är lika noga som fotbollsfans att markera revir; att köra BMW, Ducati eller HD gör många med samma bergfasta övertygelse om att de har rätt och andra fel som alla rabiata anhängare av politiska och religiösa grupper. Så dina positiva erfarenheter ska nog tolkas jus som dina positiva erfarenheter (utan att förminskas) och inte som en generell beskrivning av hur en mycket stor och mycket heterogen grupp beter sig.
    I would do that. I would do that. I would do that. I would do that. I would do that. I would do that. I would do that.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Está demasiado frío! gthynis avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
    Det är skillnad på fans och utövare. Fast det går nog att hitta idioter överallt om man letar lite.
    There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig
    ---
    Förr i Luleå, nu i Stockholm

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Det stora skillnaden är att trots olika åsikter så bestämmer inte förarnas fans plats och slår ihjäl varandra som fotbollsbögarna.
    Marquez och Rossifans står sida vid sida på läktaren och dricker öl och skålar.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Är kvinnliga mag- och lårmuskler helt plötsligt det minst moraliska med racing...? En aktivitet som i snart ett århundrade finansierats av lika delar cigarettreklam och tveksamt tvättade kontanter och där någon i bakgrunden tjänat ännu större sedelbuntar på att hyra ut sina evenemang till märkligt suspekta platser...?
    The Build Quality Police

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Är kvinnliga mag- och lårmuskler helt plötsligt det minst moraliska med racing...? En aktivitet som i snart ett århundrade finansierats av lika delar cigarettreklam och tveksamt tvättade kontanter och där någon i bakgrunden tjänat ännu större sedelbuntar på att hyra ut sina evenemang till märkligt suspekta platser...?
    Ring genast RFSU och se till att de blir HBTQIA+ certifierade så vi får behålla paraplyflickorna
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Ring genast RFSU och se till att de blir HBTQIA+ certifierade så vi får behålla paraplyflickorna
    Du menar att de ska blandas upp med androgyna paraplypojkar och diverse henvarianter?
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Det dröjde bara några ögonblick för den lilla sajten sporthoj.com att producera två övertydliga exempel på att det P-E skriver om roadracing och motorcyklister tyvärr inte är sant; även om det är en heterogen grupp är förtryckande könsnormer från 1950-talet rättså oproblematiska för många som 2019 bekänner sig som motorcykelentusiaster. Vad kan det bero på?

Och då är jag glad ! Täppass avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Hoj
    Ducati
    Det dröjde bara några ögonblick för den lilla sajten sporthoj.com att producera två övertydliga exempel på att det P-E skriver om roadracing och motorcyklister tyvärr inte är sant; även om det är en heterogen grupp är förtryckande könsnormer från 1950-talet rättså oproblematiska för många som 2019 bekänner sig som motorcykelentusiaster. Vad kan det bero på?
    Prioritering = viktigare problem bör få energin (logiska hjärnor)

I längden blir det tröttsamt att populism styr problemprioritering (dvs vad proffstyckare väljer att tjafsas om)
    Jo men så att...ehh..

Very nice Mattiass avatar
    Reg.datum
    feb 2002
    Hoj
    RVF400 + GSX-R750WT
    Men det här MÅSTE vara nyteknik! Den här typen av mästrande ordbajseri med några nygooglade bilder som förstärkning STINKER nyteknik.
    Fighting stupidity since 2002

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    ...mästrande ordbajseri...
    Lattjo beskrivning av att inte hålla med om att grid girls är kul. Tycker du kunde bemöta mig sakligt om det jag skriver istället för att polemisera.

Har du sett filmen om F1-stallet Williams? Stallets teamchef Claire Williams säger (föga överraskande) att motorsport och F1 i synnerhet är den mest sexistiska miljö som hon någonsin har stött på.

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_(film)

Senast redigerat av Klosse den 2019-06-08 klockan 17:43.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Innan man tar Claire Williams citat som genuspolitisk sanning så bör man nog läsa på om hennes historia och hur hon kom till sin position. Bara en sådan sak som att utnämna en marknadskommunikatör (rimligtvis hennes korrekta titel eftersom hon har den utbildningen) till teamchef är otroligt kontroversiellt i en teknikorienterad bransch som F1. Oavsett om det handlar om en man eller en kvinna. En sådan utnämning kommer att orsaka ramaskrin såväl som diskussioner, både framför ansikten och bakom ryggar. Oavsett om personen i fråga är man eller kvinna. Något som PK-eliten naturligtvis kommer att göra allt för att missuppfatta som sexism.

Sedan är jag långt ifrån säker på att alla paraplyflickor - om ens någon - uppfattar sina egna jobb som "förtryckande könsnormer från 50-talet":

https://mobile.twitter.com/amy_darga...45399367479296
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Grid girls är ok om de inte kan anses sexuellt attraktiva för vita CIS-män(?)

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Innan man tar Claire Williams citat som genuspolitisk sanning så bör man nog läsa på om hennes historia och hur hon kom till sin position. Bara en sådan sak som att utnämna en marknadskommunikatör (rimligtvis hennes korrekta titel eftersom hon har den utbildningen) till teamchef är otroligt kontroversiellt i en teknikorienterad bransch som F1. Oavsett om det handlar om en man eller en kvinna. En sådan utnämning kommer att orsaka ramaskrin såväl som diskussioner, både framför ansikten och bakom ryggar. Oavsett om personen i fråga är man eller kvinna. Något som PK-eliten naturligtvis kommer att göra allt för att missuppfatta som sexism.

Sedan är jag långt ifrån säker på att alla paraplyflickor - om ens någon - uppfattar sina egna jobb som "förtryckande könsnormer från 50-talet":

https://mobile.twitter.com/amy_darga...45399367479296
    I vanlig ordning tror jag det oftast är de övriga kvinnorna som står för att sänka aktningen/statusen för dessa paraplyflickor. Och även div andra kvinnliga yrkens status.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    Grid girls är ok om de inte kan anses sexuellt attraktiva för vita CIS-män(?)
    Ja, ersätt dom med män så kommer ingen gnälla.

Och bara för att jag nu sa det, så kommer väl feministmaffian snart på att det ska kvoteras in kvinnor som mekar och utvecklingsingenjörer i stallen också. Och den dagen nåt stall har 100% kvinnor kommer det stallet anses vara bäst på jämställdhet.

Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Inte fan satte han sig på Hondan för att inte vinna mot MM... Det var det krokigaste resonemang jag hört den här veckan. Men den är ju inte slut än så det kan [...]

nick burn
Vill du annonsera ovan? Klicka här