Ni som ligger på semestern

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Vad ligger ni helst på när ni är ute och campar ? luftmadrass eller vanligt liggunderlag ? själv tänker jag att luftmadrass är lite skönare för oss som börjat stelna lite i lederna.. har provat lite olika, men luftmadrass vinner. Isolerad eller inte beror ju på vart man åker. Hur tänker ni andra ?
 

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R
Jag kör på liggunderlag, huvudsaken för mig är kudde! Har en uppblåsbar som funkar fint, sen tycker jag det är viktigt att ha ett påslakan i sovsäcken, då får man lite sängkänsla. Kalla/ blöta nätter så stoppar jag morgondagens kläder i sovsäckens nedre del. På så sätt är dom varma och goa att ta på sig dagen efter.

/b
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det var inte det här ämnet jag gissade på när jag läste rubriken. :hihi

Ska själv ut på mc semester i slutet på juli men har aldrig riktigt campat tidigare så jag följer tråden med spänning på bra lösningar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag ligger också på semestern! :tummenupp

Nu har vi investerat i nya luftmadrasser, -17, och nya sovsäckar, -9, så även om det blir lite kyligt i norra Norge så ska det klara sig! :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag har två Exped, en Synmat 7cm för sommarbruk och en Downmat 9cm för vinterbruk, bekväma, smidiga och isolerar bra :tummenupp Till dom har jag en liten Exped-kudde också, jag håller med Babe, kudde är grymt viktigt :fakta
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Everest luftmadrass.
Av med skon, på med foten, tramp tramp, klart.
Gammal nog att dö lite varje gång jag ligger på liggunderlag...:rodnar
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har två Exped, en Synmat 7cm för sommarbruk och en Downmat 9cm för vinterbruk, bekväma, smidiga och isolerar bra :tummenupp Till dom har jag en liten Exped-kudde också, jag håller med Babe, kudde är grymt viktigt :fakta

ECksaCkt samma lösning här, förutom att jag aldrig hojcampar på vintern. :va

Expedkudden är dyr men när man skaffat den undrar man varför man inte gjorde det tidigare... ligger på semestern varje år, mellan 10 och 30 nätter. :hihi
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Biltemas självuppblåsande liggunderlag plus ett tunt liggunderlag som är kapat så det täcker höft och axlar. Kapat för att ta mindre plats. Har ibland blåst i lite extra luft i det självuppblåsande. Uppblåsbar kudde från Decathlon. Lågpris javisst. 49 spänn. Funkar men köpte en till i Frankrike. Ett örngott hemifrån är skönt. Biltemas aluminiumfilt för 10 spänn hade jag en natt. Big mistake. Kondens.*
En dunsäck från 80-talet. I Berlin t ex var det neråt 4 grader ett par nätter. Sov i mjukisbrallor och matchande tröja. Sov väldigt gott.
Sov i tält 35 nätter nu i april och maj på min Europatripp. Till nästa resa kommer jag inte att ändra något.

*Aluminiumfilten var till för att skydda från kyla från marken men den behövdes inte.
 
Last edited:

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Verkar vara många som gillar att ligga på semestern :hihi , och EXPED tycks dom flesta vara överens om. EXPEDkudden har jag missat helt när jag googlat runt, blir till att beställa en sån. Eftersom jag hittills bara ägnat mig åt sommarcamping har jag klarat mig med lite billigare madrasser utan isolering, men kanske värt att köpa nåt bättre.. Blir till att googla vidare :tungan
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag brukar alltid ligga på tanten:hihi:hihi
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
förr kunde det bli lite av vad som fanns tillgängligt (vissa gånger var det faktiskt inte så lysande, vissa gånger var det riktigt bra- har med stoppningen att göra)

HoPPaS aTT DEt vaR oK svar pÅ diN FrAuGa:rock

//jj
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Sen fanns det ju den sortens uppblåsbara madrass som liknade en kvINNa.. :tuttar Har för mig att den kallades för Barbara :tungan Men den var kanske inte gjord för att ha på campingen ??
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
-Men åter till camping.. När man kollar på dom lite dyrare madrasserna verkar dom flesta vara väldigt smala.. 50-60 cm är ju inte mycket att ligga på. EXPED har ju en duo-madrass, men det borde ju vara nåt mitt i mellan. Är dom gjorda så små för att spara vikt för dom som vandrar eller cyklar ? för mig hade 90 cm varit mer lagom. :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
-Men åter till camping.. När man kollar på dom lite dyrare madrasserna verkar dom flesta vara väldigt smala.. 50-60 cm är ju inte mycket att ligga på. EXPED har ju en duo-madrass, men det borde ju vara nåt mitt i mellan. Är dom gjorda så små för att spara vikt för dom som vandrar eller cyklar ? för mig hade 90 cm varit mer lagom. :)

LW är det som gäller. Bredden är gjord för att du faktiskt skall kunna ligga två pers i ett tvåmanstält...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top