Bifogade filer och redigera inlägg beter sej dumt i Chrome.

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Hej!

I Chrome så ser jag bara texten "bifogade filer" och det lilla gemet men själva filerna ser jag inte alls. Detta gäller både Chrome i movilen och i Windows. Läser jag forumet i Microsoft Edge på datorn funkar det fint. Inte testat annan browser. Nåt o göra?

Sen ett annat problem är ju när man skall redigera inlägg så tar den bort allting och lämnar ett tomt inlägg. Det verkar vara problem för många för jag ser samma typ av tomma inlägg ganska ofta.


/D
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har inte haft de problemen du nämner.

De tomma inläggen du skriver om tror jag är de inlägg som har en inbäddad video. Av någon anledning syns inte de videorna när man surfar från mobilen (iOS i mitt fall, samma med både Chrome och Safari, oavsett mobil eller desktop-stil). Om man svarar/citerar inlägget så brukar man kunna se videolänken i svarsrutan.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Om man försöker redigera ett inlägg i mobilen (Android) så töms det helt istället och det blir kvar en tom post.
Om man byter visningsläge till den vanliga vyn fungerar det.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Samma för mig jag ser bara ett gem och det står bifogade filer. Kan inte se bilder som läggs in
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Jag använder Tapatalk i min mobil (iOS), där funkar det att bifoga bilder utan problem. Du kanske kan testa använda Tapatalk i mobilen? Har inte märkt något annat via datorn heller.
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Jag använder Tapatalk i min mobil (iOS), där funkar det att bifoga bilder utan problem. Du kanske kan testa använda Tapatalk i mobilen? Har inte märkt något annat via datorn heller.

Ja, kanske. Har använt det tidigare men det är inte "my cup of tea".
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Är det omöjligt att fixa det här eller?

Så fort någon editerar sitt inlägg för att typ fixa ett stavfel raderas hela inlägget. Försvinner bra inlägg hela tiden pga detta. Folk lär ju inte orka skriva på sporthoj om det är såhär.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Blev fortfarande samma resultat, var du verkligen i mobilversionen
?
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Min huawei funkar utmärkt att redigera o så jag blir inte av med text eller bilagor.. Android 6,1
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Funkar varken med Chrome eller Samsung Internet. Android 9.

Problemet är att valet att radera inlägget blir valt automatiskt. Dessutom, man kommer in för att redigera, klickar i textrutan där inlägget vanligtvis skrivs, och då verkar det som att textrutan fungerar som en sparaknapp, för när man klickar i den, då kommer man direkt tillbaka till tråden, där inlägget nu är raderat.

Som tur var sparade jag en kopia innan jag tryckte redigera, så att jag slapp skriva detta igen.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Exakt, måste gå att rätta till på något sätt.

Längst ned på sidan kan man välja Komplett webbplats och hamna i samma vy som på en dator, där funkar det att redigera men blir svårare att läsa
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Använder Seamonkey som webbläsare i både Windows och linux Mint på datorn.

Använda mobilen till surfning känns för mig som att kolla vad som händer genom nyckelhål.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Använder Seamonkey som webbläsare i både Windows och linux Mint på datorn.

Använda mobilen till surfning känns för mig som att kolla vad som händer genom nyckelhål.

Många använder dock mobilen för att surfa idag. Det verkar gå fint att redigera från datorn. Använder Chrome nu. Så det är väl i mobilvyn det är någon bugg då. Fast märkligt nog bara med vissa mobiler.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top