Vw blåtand

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tjenare,

OT-teknik finns inte mer? :va

Skrotar runt i en förra generationens polo ('12?'13?) just nu, därför att, ja livet är inte snällare än så helt enkelt. Märkt dock när jag satte och väntade på tanten att det finns ju bt-ljud i stereon!
Men, hur fan får man det att lira? Finns bara på och av att välja där, antar att man måste para ihop skiten först på något sätt, men mobilen hittar inte någon bil. Hittar heller heller inte några menyer i bilskrälle.

Kan det vara så att det inte finns någon blåtand i bilen, trots att det finns som val i stereon och telefonknapp på ratten? (aspuckat isf?) Eller hur är detta stolleprov tänkt? :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jävla konstigt att det finns i menyerna om det inte finns hårdvara, någon slags hårdvaruigenkänning borde väl inte varit jättesvårt att koda in?

Nåväl, är det en dångel man kopplar in i handskfacket där det sitter en dångel för usb nu? :va
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har samma på min VW Golf - 2010 som jag köpte beg. Knappar på ratten meny i stereon men ingenting som vill sända/ta emot/docka bluetooth.

Hade tom en manual till handsfree i bilen med just bluetooth så antagligen har dom som hade den först plockat ur just den utrustningen. Men den stod inte specad någonstans så jag kan inte påstå att jag blev lurad.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Har BT i min bil och det funkade skitbra fram till för ett år sen när jag bytte till en nyare telefon.
Jag har testat allt jag kunnat läsa mig till men min nya telefon funkar inte ihop med min äldre BT stereo hur fan man än gör.
Under resans gång så hittade jag inställningar i telefonen som jag inte ens visste fanns, men oavsett vad jag gjorde så var det kört, som att försöka plugga i en gammal scart-kabel i en hdmi ingång.
Min gamla telefon funkar kanon att koppla upp med, men det är för omständigt att ha en extra telefon i bilen bara för det.
Då din bil har några år på nacken så kan det vara anledningen, eller så är det något annat helt random.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
På päronens gamla merca så är blåtandsfunktionen begränsad till telefonsamtal. Musikuppspelning är NFG.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har BT i min bil och det funkade skitbra fram till för ett år sen när jag bytte till en nyare telefon.
Jag har testat allt jag kunnat läsa mig till men min nya telefon funkar inte ihop med min äldre BT stereo hur fan man än gör.
Under resans gång så hittade jag inställningar i telefonen som jag inte ens visste fanns, men oavsett vad jag gjorde så var det kört, som att försöka plugga i en gammal scart-kabel i en hdmi ingång.
Min gamla telefon funkar kanon att koppla upp med, men det är för omständigt att ha en extra telefon i bilen bara för det.
Då din bil har några år på nacken så kan det vara anledningen, eller så är det något annat helt random.

Oreo 8.1?
Kolla om det finns uppdatering till telen, min var så innan uppdateringen som kom för några månader sen att det gick att koppla men lät så jäkla illa att det inte gick att höra på skiten.
Kolla även om det finns någon uppdatering till bilen.

Funkar nu men några äldre BT låter det fortfarande inte riktigt bra i men det är användbart iaf.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top