Vilken nakenhoj passar mig bäst?

Misterkaoz

Medlem
Gick med
28 Dec 2014
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg Fs650e -2008
Har den ”anti-wheelie”, för jag provade inte koppla upp den, och med anti-wheelie brukar den väl strypa direkt isåfall ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Brooklyn: lattja runt i stan är roligt som fan, och jag hade min husaberg till det, men tanken just nu är att köra till jobbet och använda hojen så mycket jag kan.. tyvärr kommer det inte bli någon bankörning för mig då jag bor långt ifrån bana och har svårt att få loss tiden till det, och även om jag får loss tiden så tänker jag ”vafan jag tar en tur i byn sen drar jag hem och vilar med en kall”

Du har ju bara en dryg timme till Knudan. Det är väl ändå rätt nära? Lätt värt det :)
 

Misterkaoz

Medlem
Gick med
28 Dec 2014
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg Fs650e -2008
Har den ”anti-wheelie”, för jag provade inte koppla upp den, och med anti-wheelie brukar den väl strypa direkt isåfall ?

Vad gjorde dig besviken på den murmeldjuret?

Jag blev väl lite besviken på SD1290 i början, jag tyckte den va som en moped då den hade så mycket ork på låga varv så man va ju uppe i 5:te växeln direkt, till skillnad mot supersportarna där man måste dra på växlarna.

Detta ändrade sig dock efter jag provat andra hojar, och låtit andra köra min, då fatta man hur mångsidig den är, jag skulle vilja kalla den bäst i klassen då den verkligen är mest bus!
 

Misterkaoz

Medlem
Gick med
28 Dec 2014
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg Fs650e -2008
Har fått offert på ett inbyte nu, och även kollat försäkringen som är billig på HM950 :)

Nu är jag upptagen med jobb tills fredag, tänkte provköra den igen innan jag bestämmer mig, och undrar:

Vad ska stängas av för att hojen ska powerwheela, eller gå att koppla upp?

Vilka växlar ska Hypermotarden gå att koppla upp på ?

Vilken drevning ska man köra på dom, exempelvis så gick jag från 16/38 till 15/40 på Husaberg 650 vilket gjorde den helt sjuk i jämförelse med orginal.. finns det någon tumregel för just Hypermotarden när det gäller drevning?

För övrigt kommer jag välja till quickshifter, jag väntar med avgasrör då jag tyckte den lät rätt mycket för att vara orginal, ganska positivt! :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top