Resultat 1 till 2 av 2
    Medlem Thorpeds avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    KTM 1190 Adventure -14

Michelin Trial vs GT

Nu i år när Michelin har släppt sitt Road 5 så hade jag tänkt byta till det men jag upptäckte samtidigt att min dimension 170/60-17 bara finns i Trial-version och jag kör sedan tidigare PR4GT, borde jag verkligen byta till ett Trial däck? Känns som om livslängden kommer förkortas markant men jag kanske har fått det om flötet?
    Stockholmare är som spermier, finns en jäkla massa men det är bara få det blir folk av.

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Däcket heter ”Trail”, som i stig eller väg och inte ”Trial” som i avancerad teknikkörning. Håller med om att det är lite förvirrande med benämningen men som jag förstått är skillnaderna på Trail och vanliga Road5 stommens styvhet, där Trail ska vara mer anpassat åt tunga ”adventure”-hojar. I övrigt ska gummiblandning etc vara identiskt.

-edit- det är GT som har den styvare stommen för de tyngre maskinerna, stora touringhojar som goldwing och bwm k1600 etc. Trail verkar vara en benämning för vissa däcksdimensioner, ev. har Trail något större bredd på den centrala hårdare gummiblandningen.
    Senast redigerat av Coola Ola den 2019-05-16 klockan 12:19.

3. 2019-05-16, 10:25

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Dom är vassa, hela högen i toppen, och det finns absolut något extra i MM. Kollar man tiderna så är det ingen som är slut eller sopa av de, de är jämna från [...]

He rik
Vill du annonsera ovan? Klicka här