MotoGP 2019: SHARK Helmets Grand Prix de France

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Är det Rossi som var dålig eller är det Miller som körde jäkligt bra [...] han är absolut ingen sopa och det är verkligen inte Miller heller.
Man läser regelbundet de här försvaren av Rossi som lyfter fram hans förmåga att ge de bästa förarna i världen en fight. Man kan tycka att de borde följas av en reality check-insikt eftersom dissonansen mellan VR46-larger-than-life och att försöka hålla jämnt skägg med Jack Miller skorrar så högt. Men jag gissar att lomhördheten är gemensam för alla fundamentalister, oavsett vilken gud de tror på.
 

Bifogat

  • article-0-02BEC255000005DC-942_468x286.jpg
    article-0-02BEC255000005DC-942_468x286.jpg
    86.8 KB · Visningar: 49
  • Arsenal-fans-012.jpg
    Arsenal-fans-012.jpg
    36.7 KB · Visningar: 47
  • mugello-2017.jpg
    mugello-2017.jpg
    123.9 KB · Visningar: 45
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Man läser regelbundet de här försvaren av Rossi som lyfter fram hans förmåga att ge de bästa förarna i världen en fight. Man kan tycka att de borde följas av en reality check-insikt eftersom dissonansen mellan VR46-larger-than-life och att försöka hålla jämnt skägg med Jack Miller skorrar så högt. Men jag gissar att lomhördheten är gemensam för alla fundamentalister, oavsett vilken gud de tror på.

Försvarar inte Rossi öht, tycker han är en duktig förare men hans glansdagar är förbi.
Om du hade läst mitt inlägg igen så hade du kanske insett att jag snarare hyllar Miller än Rossi.
Att använda Miller som någon form av lågvattenmärke är inget annat än pinsamt, och det inser varenda kotte som följer MotoGP.
Om du inte hade varit så inställd på att kasta skit på Rossi och hans följare så hade du kanske sett att det finns andra förare som är värda att uppmärksammas.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dom är vassa, hela högen i toppen, och det finns absolut något extra i MM.

Kollar man tiderna så är det ingen som är slut eller sopa av de, de är jämna från första varvet till sista.
Skillnaden, förutom det lilla extra MM kastar in i leken då, verkar vara materialet och hur väl de klarar att maxa det.

Yamahan är lite efter, det syns om inte annat på toppfarten vilken verkar komma ur accelerationen och då troligen fästet, det gör det lite svårare att köra om och även vara konstant i race så resultatet för yammaförarna var nog så bra de orkade med utan att riskera att gå av.
Idag var ju till och med MMs Honda en trött moppe toppfartsmässigt så det var nog anledningen att Miller kunde vara med så bra i början och störa MM, men som sagt, MM har lite extra.


Quart***ro(tm :D)ville lite mer än resten över några enstaka varv men det var nog hemmakänsla och viljan att riskera en sväng i fållan när racet utvecklades på det sätt det gjorde för honom, över hela distansen körde han jämt med resten av sina märkeskollegor, annars tyckte jag han körde som Vinales brukar göra och tappar massor i starten och början för att sen vara som snabbast i slutet av racet, sneglat på hans setting lite för mycket kanske.

Om Rossi får en hoj som levererar fäste så det kan bli lite toppfart så är jag säker på att han är med överst på pallen och konstant i toppen igen men, för att ta en titel så måste nog den Yamahan gå ett snäpp bättre än Hondan annars är sannolikt MM före i slutänden.
Är sen hojen tillräckligt mycket bättre än Hondan så är troligen både Vinales och Q---**. ? .. med och förklarar för Rossi att det är fler som vill vinna så en titel kommer bli kämpig att ta ändå.
Men, inget tyder på att han inte skulle kunna.

Sen verkar ju KTM fått fart på grejerna, funkade iaf. bra i dessa förhållandena men jag väntar nog lite innan jag börjar tro på det..
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Dom är vassa, hela högen i toppen, och det finns absolut något extra i MM.
……………………………………………………………………………….
Sen verkar ju KTM fått fart på grejerna, funkade iaf. bra i dessa förhållandena men jag väntar nog lite innan jag börjar tro på det..

Fullständigt enig.

MEN vad tråkigt det är att titta på MotoGP, tur att Moto 3 finns, tycker jag:tummenupp
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
En fundering All tear off som dras av under race dagen?
Borde det inte kunna ställa till det för förarna i tex starten o i kurvorna (fästet).

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Jag har tänkt samma sak. Kanske finns det någon oskriven regel att bara ta av dem på rakorna (svårt mitt i en kurva också givetvis)? Oftast jag sett det är det i starten eller på väg ut ur depån.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Man läser regelbundet de här försvaren av Rossi som lyfter fram hans förmåga att ge de bästa förarna i världen en fight. Man kan tycka att de borde följas av en reality check-insikt eftersom dissonansen mellan VR46-larger-than-life och att försöka hålla jämnt skägg med Jack Miller skorrar så högt. Men jag gissar att lomhördheten är gemensam för alla fundamentalister, oavsett vilken gud de tror på.

Det grundläggande argumentet FÖR Rossi är att han fortfarande ofta är bästa Yamaha i racet (inte på kvalet uppenbarligen dock... :gnissla ). Erkänner villigt att mina brillor har en ganska neongul ton dock.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Förstår inte riktigt argumentet "dessa förhållandena" kring KTM:s insats. Det var ett torrt race? Visst att det inte var den varmaste dagen på året, men det fanns inget regn på banan. Normalt sätt brukar sämre hojar kunna se bättre ut i blött, men eftersom det inte går att applicera på det här racet förstår jag inte riktigt vad man menar när man säger så.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MM körde som förväntat snabbast av alla. Tråkmånsen låg inte ens bakom någon hela rejset så det såg lie mer spännande ut. :hihi Lorenzo, tja. Han börjar väl kanske få lite fart på Hondan med?

Ducati fick en trippel i Parc fermé, så den hojen går ju bra. Dovi 8 poäng efter MM, fortfarnade en chans att hålla kontakt med titelfajten iaf. Men fortsätter MM vara så överlägsen så lär han ju ta titeln i år igen.

Yamaha, ja, jo. Kvartingen kommer nog få ett fabrikserbjudande rätt snart. Rossi först av dem som vanligt. Yamaha behöver reda ut sina problem för snart kommer Suzuki äta deras lunch med.

Suzuki fick väl ingen lysande insats, synd för Rins att han tappade bort titeljakten nu.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Förstår inte riktigt argumentet "dessa förhållandena" kring KTM:s insats. Det var ett torrt race? Visst att det inte var den varmaste dagen på året, men det fanns inget regn på banan. Normalt sätt brukar sämre hojar kunna se bättre ut i blött, men eftersom det inte går att applicera på det här racet förstår jag inte riktigt vad man menar när man säger så.

Menar att det inte bra förhållande när det kommer till fäste, verkar ju så iaf. när man räknar avåkningar i klasserna.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Menar att det inte bra förhållande när det kommer till fäste, verkar ju så iaf. när man räknar avåkningar i klasserna.

Kan vara så, kan också vara banan som har en hel del svåra inbromsningar utför. Fler har kört bort sig i betydligt bättre förhållande än vad det var i år. Men jag säger inte på något vis att du har fel. Sedan får man väl tillskriva Pol äran för insatsen, för de övriga var inte mycket bättre än vanligt.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan vara så, kan också vara banan som har en hel del svåra inbromsningar utför. Fler har kört bort sig i betydligt bättre förhållande än vad det var i år. Men jag säger inte på något vis att du har fel. Sedan får man väl tillskriva Pol äran för insatsen, för de övriga var inte mycket bättre än vanligt.

Jo, kanske, men det brukar vara rätt svåra förhållanden när det nästan räcker att komma i mål för att ta poäng, var ju nästan så i moto3 och det var ju inte svansen som gick av utan de som normalt är med där uppe och kanske kör lite hårdare och närmare gränsen.

Zarco vart väl en halvsekund efter Pol per varv när det gick som snabbast, sen kanske Pol var lite mer motiverad att hålla tempot uppe än Zarco i senare delen av racet när varvtidskillnaden ökade så helt jämförbart är det nog inte att bara kolla tiderna.
En halvsekund är massor i tid i år så något passade Pol väldigt bra med uppdateringarna/omständigheterna, ska bli intressant att se hur det fortsätter. :)
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Miller är en hårding, dock inte så snäll mot materielet.
Han visade dock att det går att köra om pissmyran, tyckte tom att det blev en tendens till lucka innan däcken sa ifrån men det är svårt att säga MM kanske bara tog det lite lugnt en stund innan han tryckte till igen.
Härlig fight om andraplatsen med, kändes inte som några stallordrar där iallafall...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Är det bara jag som tycker att man ser ut som skit när man ger förare dryga öknamn på lågstadienivå?

Jsg tyckte racet var bra, och av någon anledning så var det mer fartkänsla i kurvorna än annars, men jag kan inte sätta fingret på varför jag tyckte det. Jag är sjukt impad över Fabios och Pols körning :yoparty
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Smeknamn är väl som dom är, geten låter inte heller så kul men det är det ju när man vet vad det kommer ifrån...
En pissmyra är en liten ettrig insekt som inte backar för något, som RR förare är det inte odugliga egenskaper.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Håller med om Pol och Fabio, ju fler som är med i fighten desto roligare, synd att Rins inte fick till det verkar vara en rolig prick.
Miller imponerade oxo tycker jag.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Läste/hörde någonstans att alla fabriker rekryterade ingenjörer från Magneti Marelli när deras motorstyrning blev obligatorisk, alla utom Yamaha som skulle fixa det själva. Stämmer detta?
Mekar också satellitteamen som kör Yamaha själva? De går ju ofta bättre än de officiella fabrikshojarna...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
mer av den varan KTM och på med lite Öhlinare så har ni kanske en chans.

Ett byte av fjädringsmärke kommer nog inte att inträffa inom en överskådlig framtid. Detta skulle vara politiskt självmord för KTM som ju redan deklarerat att man skall använda sitt eget fjädringsmärke oavsett vad som händer och det svenska företaget är inte överdrivet intresserade av kasta sig in i ett sådant samarbete heller.

Läste/hörde någonstans att alla fabriker rekryterade ingenjörer från Magneti Marelli när deras motorstyrning blev obligatorisk, alla utom Yamaha som skulle fixa det själva. Stämmer detta?

Mig veterligen så har Yamaha minst en ingenjör som har jobbat för Marelli så sent som förra säsongen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top