MotoGP 2019: SHARK Helmets Grand Prix de France

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kul att det går så bra för Johans Petronas team! :tummenupp :)
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Ser i direktsändning just nu i Q1 hur Viasat Motor-killarna pratar som om det skulle vara något nytt att Rossi måste kvala bättre. :hihi
Så här har han ju hållt på i 10-15 år nu, alltid grym på Söndag, för det mesta värdelös på Lördag (med undantag för ett få antal ljusglimtar per säsong).



Vad är dealen med att 9 av 10 depåpersonal plötsligt bär cykelhjälmar på hövve, vad har jag missat?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lyckas Valentino köra upp lika många placeringar i loppet som på Jerez borde han vara ganska nöjd !
Hur det nu ska gå till ?
När man står på 5e plats efter Q2 på Le Mans
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Men den tydligaste tendensen tycker jag är att Lorre tappar. År från år.
Är Lorre sjuk ?
Nja, Lorenzo körde ju till slut som en gud på Ducatin 2018 – ljusår mer framgångsrikt än Rossi någonsin gjorde. Vann på Mugello, vann nästa race i Barcelona, vann fair and square i närkamp mot Marquez på Red Bull Ring. Tvåa på Brno, en tiondel efter Dovizioso. Men så blev han ju påkörd av Marquez i första kurvan när han startade från pole på Aragon och skadade foten allvarligt. Där tog förra säsongen slut för Lorenzo. De fem återstående racen var han skadad och körde bara i mål i ett. Sedan till 2019 gjorde han ju det här olyckliga bytet till Honda och har inte alls anpassat sig till den. Tydligen bestämde Ducati ganska tidigt under säsongen 2018 att inte kontraktera Lorenzo för 2019 och när Lorenzo fick veta det skrev han på för Honda. Men därefter började han ju vinna och köra helt suveränt på Ducatin och då kan man ju tycka att det borde ha legat i båda parters intresse att, oavsett vad som skrivits på, fortsätta samarbetet minst en säsong till. Men så blev det inte.
 

Bifogat

  • hi-res-def6f7b1e70f75299d41c78b9c633347_crop_north.jpg
    hi-res-def6f7b1e70f75299d41c78b9c633347_crop_north.jpg
    63.5 KB · Visningar: 40
  • 778db8301a02f8e3544f263060243801.jpg
    778db8301a02f8e3544f263060243801.jpg
    107.1 KB · Visningar: 42
  • images.jpg
    images.jpg
    12.7 KB · Visningar: 42
Last edited:

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
En fundering All tear off som dras av under race dagen?
Borde det inte kunna ställa till det för förarna i tex starten o i kurvorna (fästet).

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag vill ha en sån där hoover-board!
Såg ju ut som något från Spiderman.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Krasch på uppvärmningsvarvet, fukt?
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Det går inget bra för Abraham. :lol

Kraschar på sighting lap, svart flagg i racet. Och så svär han i direktsändning.
Inte för att det bekommer mig, men allt är ju PK idag. Har för mig att Jenson Button fick
något straff för svordomar, Vettel likaså.
Så att Abraham skriker 'fucking' i direktsändning lär inte ses mellan fingrarna eftersom även minderåriga glor på denna sport.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fiffan va den pojken kan köra hoj! :Bugar

Grattis Pol och KTM!
Sexa i torrt, snacka om att man hittat lite väl använt kolfiber! :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Det går inget bra för Abraham. :lol

Kraschar på sighting lap, svart flagg i racet. Och så svär han i direktsändning.
Inte för att det bekommer mig, men allt är ju PK idag. Har för mig att Jenson Button fick
något straff för svordomar, Vettel likaså.
Så att Abraham skriker 'fucking' i direktsändning lär inte ses mellan fingrarna eftersom även minderåriga glor på denna sport.

Miller har använt sig ganska flitigt av ordet "fuck" i olika former under presskonferenser, tror inte det är någon som bryr sig faktiskt.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
I F1 verkar folk mest roade av Gunther Fucking Steiner.

Det var ett ganska underhållande race trots att MM vann. Min fru höll på honom för hans grid girl hade ordentliga kläder. :va
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Måste säga att det var grymt imponerande och kul att se Pol Espargaro på KTM:n idag. De övriga KTM-förarna har lite att jobba på för att komma upp till hans nivå. Zarco får nog sluta vänta på att hojen ska bli en Yamaha och ta tjuren vid hornen, eller acceptera att han inte kan köra på det vis som krävs. Lite kolfiberbitar verkar ju ha gjort susen och kanske hojen lite styvare, mer av den varan KTM och på med lite Öhlinare så har ni kanske en chans.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
...dags för vale att inse att det är över...hoppas att jag har fel men tror dessvärre inte det.
Att genomföra ett helt race bakom Jack Miller ger onekligen en ny och föga smickrande bild av VR46.
 

Bifogat

  • https---specials-images.forbesimg.com-dam-imageserve-951985126-960x0.jpg?fit=scale.jpg
    https---specials-images.forbesimg.com-dam-imageserve-951985126-960x0.jpg?fit=scale.jpg
    60.6 KB · Visningar: 32

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Att genomföra ett helt race bakom Jack Miller ger onekligen en ny och föga smickrande bild av VR46.
Är det Rossi som var dålig eller är det Miller som körde jäkligt bra?
Jag gillar Rossi men har absolut inte solbrillor med gult glas, men att kissa på Millers prestation idag känns bara okunnigt, tyckte han gjorde det riktigt bra.
Att Rossi inte kommer vinna några fler mästerskap är vi nog alla överens om, men han är absolut ingen sopa och det är verkligen inte Miller heller.

Om du bara skämtade så bortse från ovanstående, svårt att tolka sarkasm i text ibland :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top