MotoGP 2019: SHARK Helmets Grand Prix de France

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tänkte ge alla, mig själv inte minst, en chans att gissa fel vinnare. :)

Tider söndag 19/5
11:00 Race Moto3
12:20 Race Moto2
14:00 Race MotoGP

Se länken för exakta tider:
http://www.motogp.com/en/schedule/fra
Tack DjDiff!
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Slänger in en tippning innan det börjat, vilket jag inte brukar göra, så kanske mer en önskan.

Yamaha-bana och en fransman på en yamaha som presterat och levererat sålänge grejerna hållt kan ju inte sluta annat än seger för Quarrrt****o(typ så tror jag han stavar det :D )

På förhand är allt annat en skräll för mig! :tungan
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Valentino snyter näsan på ynglingarna:yoparty, Marc tappar kedjan. Miller tvåa före Quartararo som länge leder men tappar när hans bakdäck tar slut. Japp! Så blir det :fakta
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Slänger in en tippning innan det börjat, vilket jag inte brukar göra, så kanske mer en önskan.

Yamaha-bana och en fransman på en yamaha som presterat och levererat sålänge grejerna hållt kan ju inte sluta annat än seger för Quarrrt****o(typ så tror jag han stavar det :D )

På förhand är allt annat en skräll för mig! :tungan

Tja, det börjar ju bra.. :tungan
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Marquez är otrolig.
Hur lyckades han med den räddningen egentligen? Utomjordisk...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag kan inte se någon annan än MM högst upp på podiet så länge han startar från ruta 1-6. Skulle Fabio ligga etta på sista varvet och ha Marc bakom sig så kan vi ju hoppas att han är beredd i näst sista kurvan :lol
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan inte se någon annan än MM högst upp på podiet så länge han startar från ruta 1-6. Skulle Fabio ligga etta på sista varvet och ha Marc bakom sig så kan vi ju hoppas att han är beredd i näst sista kurvan :lol

Man kan tycka hur illa man vill om MM, men man måste fan erkänna att han kan köra.
Och även om det inte ser riktigt lika extremt ut som WSBK har gjort de senaste åren så är det nog mest för att MM helst ligger bakom någon och fiser de första 20 varven och sedan drar som en avlöning.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
9421a43409796f868ff1e26ce9ce63af.jpg
687e1118852a81e5bb7ef0c16c994bc0.jpg


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
9 förare var snabbare än Rossi efter fredagens första träningspass. 12 var snabbare när det andra passet var avslutat. Gissar att vi kommer få se ungefär samma sak som under de två senaste racen; att han under racet tar enstaka positioner från sin startplats långt bak i startfältet, men att avståndet i tabellen mellan honom och de tre starkaste titelkandidaterna bara blir större och större.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
9 förare var snabbare än Rossi efter fredagens första träningspass. 12 var snabbare när det andra passet var avslutat. Gissar att vi kommer få se ungefär samma sak som under de två senaste racen; att han under racet tar enstaka positioner från sin startplats långt bak i startfältet, men att avståndet i tabellen mellan honom och de tre starkaste titelkandidaterna bara blir större och större.

Du kan ha rätt men VR är lite ojämn, ryckte upp sig 2018 från 5a till 3e...
2015 slutade VR 2a efter Lorre som blev 1a
2016 slutade VR 2a efter MM, Lorre 3a
2017 slutade VR 5a efter MM, AD, MV, DaniP, Lorre 7a
2018 slutade VR 3a efter MM, AD, sedan MV, Alex Rins, Lorre 9a
2019 före Le Mans MM, ARins, AD, VR 4a, D Petrucci 5a MV 6a och Lorre 14e

Det finns en tendens att VR tappar tycker jag också Klosse.
Men den tydligaste tendensen tycker jag är att Lorre tappar. År från år.
Är Lorre sjuk ?
Lorre orkar inte hålla mot med armarna utan behöver extra stöd på tanken. (Skulle jag behöva också !)
 
Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag är i Paris och ska vara på plats på söndag, är det någon som varit på le mans och kan rekommendera nån plats med bra kurva eller liknande ?
Med vänlig hälsning, J
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
9 förare var snabbare än Rossi efter fredagens första träningspass. 12 var snabbare när det andra passet var avslutat. Gissar att vi kommer få se ungefär samma sak som under de två senaste racen; att han under racet tar enstaka positioner från sin startplats långt bak i startfältet, men att avståndet i tabellen mellan honom och de tre starkaste titelkandidaterna bara blir större och större.

Men det är ju ruskigt bra enligt alla bedömmare dvs att starta från 16:e och köra upp sig vilket det förvisso är men inget man vinner på och jag har för mig att jag skrev för en tid sedan att det är dags för vale att inse att det är över, köra ut gällande kontrakt men sen får det räcka liksom. Det blir ingen 10:e hur gärna han än skulle vilja vinna den. Att som ”gamling” kunnat ligga på den här nivån såpass länge är ju beundransvärt men nu är det nog slut. Visst, det är jättetrist men allting har ett slut, istället för att behöva pina sig igenom Q1 varje racehelg borde hans tankar snurra och tänka att detta är sista säsongen och inte blir det lättare att hålla sig på topp när man väl har insett att det är slut. Trist för oss vale-fans men hellre att han lägger av än att behöva lida sig igenom Q1 varje racehelg och förmodligen missa Q2 allt mer frekvent. Hoppas att jag har fel men tror dessvärre inte det.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Men det är ju ruskigt bra enligt alla bedömmare dvs att starta från 16:e och köra upp sig vilket det förvisso är men inget man vinner på och jag har för mig att jag skrev för en tid sedan att det är dags för vale att inse att det är över, köra ut gällande kontrakt men sen får det räcka liksom. Det blir ingen 10:e hur gärna han än skulle vilja vinna den. Att som ”gamling” kunnat ligga på den här nivån såpass länge är ju beundransvärt men nu är det nog slut. Visst, det är jättetrist men allting har ett slut, istället för att behöva pina sig igenom Q1 varje racehelg borde hans tankar snurra och tänka att detta är sista säsongen och inte blir det lättare att hålla sig på topp när man väl har insett att det är slut. Trist för oss vale-fans men hellre att han lägger av än att behöva lida sig igenom Q1 varje racehelg och förmodligen missa Q2 allt mer frekvent. Hoppas att jag har fel men tror dessvärre inte det.

Lida? Han kanske tycker det är askul att köra GP-hoj och inte alls vill snurra bandagar på en fesen R1.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag är i Paris och ska vara på plats på söndag, är det någon som varit på le mans och kan rekommendera nån plats med bra kurva eller liknande ?
Med vänlig hälsning, J

Tack, trådämnet är inte Moto GP Le Mans, Frankrike utan reklam! :tummenupp

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med bra plats... :(
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Lida? Han kanske tycker det är askul att köra GP-hoj och inte alls vill snurra bandagar på en fesen R1.

Kanske och vill absolut inte köra bandagar, så är det nog, helt klart, mkt bra analys:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top