Får jag posta länkar till service manualer hur som helst?

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Tja!

Jag hittade en guldgruva i form av massvis servicemanualer på en hemsida som jag tror många skulle kunna dra nytta av här. Jag vet inte riktigt om jag vågar lägga upp länken bara. En del manualer är det säkert upphovsrätt på.

Kan jag få lite vägledning i denna fråga?

/David
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det lär inte finnas en enda MC-manual som är gratis. Swedie riskerar att få sporthoj.com borttagen från google-sökningar om du postar piratlänkar.

När jag själv söker efter manualer kikar jag efter DMCA-take-down-request-länkarna som visar de länkar som google tagit bort från mina sökningar. Praktiskt av google att lista det som är olagligt och inte bara fejk-länkar till annat BS.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Om du skulle hitta någon hemsk människa som har lagt ut olagligheter, tex manualer, på nätet så kan du ju lägga upp länken här så att fler kan fördöma denna vidriga typ :hihi
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Det lär inte finnas en enda MC-manual som är gratis. Swedie riskerar att få sporthoj.com borttagen från google-sökningar om du postar piratlänkar.

När jag själv söker efter manualer kikar jag efter DMCA-take-down-request-länkarna som visar de länkar som google tagit bort från mina sökningar. Praktiskt av google att lista det som är olagligt och inte bara fejk-länkar till annat BS.

Hur gär man det?
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
När jag själv söker efter manualer kikar jag efter DMCA-take-down-request-länkarna som visar de länkar som google tagit bort från mina sökningar. Praktiskt av google att lista det som är olagligt och inte bara fejk-länkar till annat BS.

Förklara gärna, var ser man dessa?
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
sök på nåt som exkluderar ett resultat. Tex "game of thrones torrent",
gå till sista sidan i sökresultatet.
där står det "In response to multiple complaints that we received under the US Digital Millennium Copyright Act, we have removed 5 results from this page. If you wish, you may read the DMCA complaints that caused the removals at LumenDatabase.org: Complaint, Complaint, Complaint, Complaint, Complaint. "

Klicka på länken "Complaint"
Där står alla borttagna resultat.
Pasta in valfri länk i din browser och gå dit.

Hygglo :)
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Och vad skall kunna hända? Har någon blivit skadeståndsskyldig? Nix, inte vad jag vet. Moraliskt sett? Up to you!
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Helt ärligt så skiter jag i vilket vad beträffar upphovsrätten. Jag frågade mest för att jag är ny här på forumet och ville veta hur admim etc. ställde sej till att man gjorde sånt. Policyn kring sånt kan skilja sej ganska markant från forum till forum.

Tar seden dit man kommer typ...
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
sök på nåt som exkluderar ett resultat. Tex "game of thrones torrent",
gå till sista sidan i sökresultatet.
där står det "In response to multiple complaints that we received under the US Digital Millennium Copyright Act, we have removed 5 results from this page. If you wish, you may read the DMCA complaints that caused the removals at LumenDatabase.org: Complaint, Complaint, Complaint, Complaint, Complaint. "

Klicka på länken "Complaint"
Där står alla borttagna resultat.
Pasta in valfri länk i din browser och gå dit.

Tack då fattar jag!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top