Vad är detta för ECU?

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hej!
Jag har sökt och sökt och sökt lite till men för mig är det en omöjlighet att hitta en ens liknande bild på ECU'n som sitter i min GSX-R600 -09. jag har så klart mina misstankar men är det någon som vet vad detta är? En metallåda utan någon text förutom en liten klisterlapp/tape där det står "replica". Bild ett visar ECU'n och bild två visar någon adapter(?) för att koppla ihop ECU'n med hojens kabalge (vad jag tror).

Jag kan ta fler bilder om det krävs...

20190507_191342.jpg

20190507_191352.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Stämmer att det är en ignijet. Bra grejer om man har kabel och programvara för justering.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ja det ser riktigt ut, tack experterna! Här får ni som tack::tuttar
Nu ska jag bara försöka lista ut vilken modell jag har och vilken mjukvara jag ska använda för att ändra i den! Det fanns ju bara 12 olika och massa versioner av de :näsblod.

Allt detta för att jag skulle kolla hur TPS'en var ställd, och det funkade ju så klart inte som det gör original med en lite bygel och läsa i displayen... :gnissla
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Tjeckerna brukar vara snabba på att svara på mail.
Ange vad du vet (hojmodell etc.) och skicka med ett par bilder så kan du säkert få hjälp!
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hej igen.

Det stämde så klart att det var en Ignijet. Tjeckerna svarade inte men jag fick tag i och mailade dansken som mappat hojen och han svarade. Det gav inget mer än ni redan klargjort.

Jag provade med en Seriel-USB dongel och senaste mjukvaran. Den gnällde och spottade ur sig något om 2007 och visst fanns där en mjukvara som hette något med 2007.. Testade den och allt funkade fint! Kollade gasens position och den verkade öka som den skulle, förutom att den hakade upp sig precis i början så den gick alltid direkt från 0,5% till 5% gas. Smorde vajrarna också var det löst! Allt detta för lite smörj..

Förresten! Bästa gasvajer-smörjet???
7b53a321565dc80cfb5e59a9bc3ad2ce.jpg


Nu ska jag bara få dit dendäringa extradämparen jag köpte av ekipaget jämte på licenskursen för att få ner ljudet så jag får brassa s*tan sen!
fd46dc6abf6a2c034a34b0fa26b8fc8b.jpg


Kan tejp funka månntro?
1e5772b8a1837f60493f3b635e30afd2.jpg


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top