Däckbyte sthlm, dropin innan tisdag!

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Hej!
Ok har lite smått panik nu då jag kör upp på tisdag och fick idag reda på att mitt framdäck är slitet, lite för slitet.

Efter sökning på forumet tipsar många om däckshoppen i haninge, som man ska kunna göra dropin på. Hittar inte dessa, någon som har koll på om de fortfarande tips?

Annars något annat ställe som har dropin, och kanske har däcket i lager? Tänkte försöka byta imorgon på söndag!


Mitt framdäck är ett Dunlop sportsmax D214F
120/70ZR/17 (58w)

/Förvirrad nybörjare
 

Tornebjer

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2014
Ort
Tullinge
Hoj
RF900, EXC350
Däckexpert i brandbergen har sannolikt på lager.
Så en signal på *08-776 04 32? eller *070-053 37 17? eller kolla http://www.dackexpert.se
Bra koll & snabb service, men slå en signal inna så ”rätt” person finna på plats & de vet att du kommer.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kan nog kränga på lite vad som helst fram egentligen, det måste inte vara samma som sitter på nu.
Har du tillräckligt med mönster på bakhjulet?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Låter som att det kan bli problem och stress. Spraya däcket med däckglans så ser mönstret minst dubbelt så djupt ut om du är orolig för att inspektören kommer att ha åsikter. Jag är seriös, det ser verkligen ut som ett annat däck
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Du kan nog kränga på lite vad som helst fram egentligen, det måste inte vara samma som sitter på nu.
Har du tillräckligt med mönster på bakhjulet?

Jaha ok. Bakhjulet ser bra ut.

MC Varuhuset hade däcket av en annan Dunlop modell, så den ska fungera som sista utväg, då får jag dock lösa det på måndag genom att köpa däcket och byta någon annanstans.
Ska dock försöka lösa det under morgondagen om det går.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Låter som att det kan bli problem och stress. Spraya däcket med däckglans så ser mönstret minst dubbelt så djupt ut om du är orolig för att inspektören kommer att ha åsikter. Jag är seriös, det ser verkligen ut som ett annat däck

Jag tror nästan mitt är lite för slitet för det, men om inget annat funkar kör jag på ditt alternativ. Tack! :D
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Däckexpert i brandbergen har sannolikt på lager.
Så en signal på *08-776 04 32? eller *070-053 37 17? eller kolla http://www.dackexpert.se
Bra koll & snabb service, men slå en signal inna så ”rätt” person finna på plats & de vet att du kommer.

Bytte framdäcket på Däckexpert i brandbergen idag. Tack för tipset. Blev Michelin PR4 fram. Bskdäcket ska även den bytas lite längre fram till samma. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top